Dimisi skrev 2025-01-06 04:34:15 följande:
Att lusten startar i hjärnan handlar ingenting om att den ena parten måste fundera ut något kreativt eller bryta mönster. Det handlar om att personerna ska MÖTAS i hjärnan. T ex att man känner sig förstådd i ett resonemang eller i sina känslor, men även blir förflyttad i ståndpunkt eller sinnesstämning genom det gensvar partnern ger.
Först är det attraktion och då sprakar det bara man rör vid varandra eller tänker på varandra.
Men det där falnar vanligen efter en tid (kan vara månader, kan vara många år) och då får man börja jobba för det. Ett liv är långt och mycket kan hända som gör att man ser annorlunda på varandra än från början.
Kroppar har också sina mönster och variationer, särskilt kvinnans.
Med en viss hormonstatus är jag en inkarnation av Gaia och Venus med begäret hos Messalina. Mitt kön är en magnetisk puls som strålar ut och försöker sluka allt av mankön för att skapa liv och hylla fertiliteten.
Med andra parametrar är jag lika intresserad av sex som man är av en slät bulle till fikat. Varför, liksom? Det finns semlor. Ska du ha lite mer kaffe?