• Anonym (Henrik)

Snälla visa inte er kärlek offentligt

Varje dag när jag åker i kollektivtrafiken så ser jag par kyssa varandra, krama varandra och se varandra i ögonen som att dom verkligen älskar varandra. Jättekul för er, verkligen.

MEN: Jag skulle uppskatta om ni inte gjorde detta offentligt för vi är många som mår dåligt av att se detta då vi inte har någon att uppleva kärlek med. Jag tror inte jag är den enda som mår dåligt av det.

Tack.

• Svar på tråden Snälla visa inte er kärlek offentligt
  • Shameless

Det är absurt att folk ska begränsa sig och sin lycka för att andra blir avundsjuka, förstår du inte det själv? Det är ju som att en person som är laktosintolerant kräver att alla andra ska sluta med mejeriprodukter för att det annars är orättvist mot hen. 

• Goneril

Synd att TS inte står ut med människor som visar varandra ömhet och kärlek offentligt! Ibland ser man äldre par som stöttar varann och håller varandras händer, visst blir man glad och upplyft inombords! Det är hopp om mänskligheten! Även tonåringar som sitter tätt och pussas är glädjande! TS, om du rannsakar din egen attityd och inte visar dig sur och avundsjuk ökar du chansen att träda in i de pussandes skara! 

• Anonym (J)

Kan förstå dig. Men håller inte med. 

Hellre står man ser folk lyckliga, än tvärtom. 

Du bör nog snarare gå och prata med någon.

• Anonym (J)
    Anonym (Henrik) skrev 2025-01-03 17:34:59 följande:
    Önskar bara att man tänker sig för.  Man får sitt eviga singelliv inmålat i ansiktet.
    Anonym (Gift 50 åring) skrev 2025-01-03 16:40:22 följande:

Att se förälskelse och kramar i det offentliga rummet får du nog tåla. Men hångel och intima samtal i mobilen som andra hör tycker jag är osmakligt.

Räcker det inte att göra det hemma? Lite som att ha sex kan man hålla privat kan man hålla det andra privat också.Jag tycker det låter som att man kan tänka sig för hur man agerar på offentlig plats.
    Men du kan väl också träffa någon, eller? Gå ut och träffa folk. Dejtingsidor. Möjligheterna är enorma. Det är din attityd du bör ändra på. 
  • Anonym (Henrik)
    Anonym (J) skrev 2025-01-04 14:53:01 följande:
    Men du kan väl också träffa någon, eller? Gå ut och träffa folk. Dejtingsidor. Möjligheterna är enorma. Det är din attityd du bör ändra på. 
    Jag har försökt allt det där. Det går inte :(
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Henrik) skrev 2025-01-04 15:39:11 följande:

Och därför får andra inte visa sin kärlek?

Det hänger nog ihop, din inställning till andra och ditt uteblivna dejtande. 

Har du en samtalskontakt?
    Hur ser ditt sociala liv ut?

• Anonym (Eli)

Jag går på diet så när jag är ute på stan får ingen äta glass eller dricka läsk för det är orättvist mot mig. Jag vill kunna använda kläder i mindre storlek så alla som redan är så smala som jag önskar att jag vore borde klä sig i för stora kläder så att jag slipper ha komplex. Låter det som en bra idé?

Förresten önskar jag att jag vore längre dessutom. Så alla som är längre än 170 cm borde gå på knä så jag slipper känna mig så kort.

• Anonym (Sad)
    Anonym (Omg) skrev 2025-01-04 15:46:40 följande:

Och därför får andra inte visa sin kärlek?

Det hänger nog ihop, din inställning till andra och ditt uteblivna dejtande. 

Har du en samtalskontakt?
    Hur ser ditt sociala liv ut?

Gissar att det är den gamla klassikern. Inga/väldigt få kompisar. Vill bara ha en tjej som ska lösa allt.
  • Mkay

Och folk måste sluta gå utomhus överhuvudtaget, förstår du hur det känns för folk i rullstol att få det att de inte kan gå upptryckt i ansiktet varje dag? Det är fruktansvärt och så okänsligt! 

• jaha2024
    Anonym (Henrik) skrev 2025-01-03 16:34:45 följande:
    Snälla visa inte er kärlek offentligt

Varje dag när jag åker i kollektivtrafiken så ser jag par kyssa varandra, krama varandra och se varandra i ögonen som att dom verkligen älskar varandra. Jättekul för er, verkligen.

MEN: Jag skulle uppskatta om ni inte gjorde detta offentligt för vi är många som mår dåligt av att se detta då vi inte har någon att uppleva kärlek med. Jag tror inte jag är den enda som mår dåligt av det.

Tack.

sluta ha sex för jag får ingen sex. jag mår dåligt av att bara tänka på vad ni håller på med i sängen när inte jag kan få
  • molly50
    Har du provat att gå med i en förening där du kan träffa någon med gemensamma intressen t ex?
    Har du funderat på att prata med en psykolog och få hjälp att hantera dina känslor?
    Du kan inte kräva att andra ska sluta visa sina känslor för varandra för att du inte har lyckats träffa någon.
    Sen kan jag hålla med dig om att man kanske inte behöver stå och grovhångla framför andra.
    Men att ge varandra en kram och en puss måste väl ändå vara ok.
    Du kan alltid titta bort om du tycker att det känns jobbigt.
  • Raggartjejen
    Ändra attityd, har du provat det?
    Är det ngt annat vi ska sluta med bara för att du inte har det?
  • Anonym (Q)

Det jag tycker är jobbigt inom detta ämnet är när par hånglar offentligt. Det är respektlöst att stå och slafsa och nära på ha sex med varandra offentligt. Att par kramasm, kollar varandra i ögonen eller ger varandra en snabb puss har jag inga problem med. Men det känns äckligt när det slafsar och kladdas offentligt. 

• vampyria2

Jag var singel i 10 år och blev istället glad när jag såg att andra hade hittat kärleken och var lyckliga, det fick mig att tänka att min tid kommer 😊
    och det gjorde det och jäklar vad vi i början pussade och var nära varandra hela tiden 😄❤️

din tid kommer ni och under tiden hitta dig själv och var glad för andra så blir du mer intressant av andra ❤️

• Bertil18

Mår ni dåligt om andra blir kåts offentligt.
    Blir mer när våren kommer.
    Vänj dig.
    Avundsjuk,?

• Linnea.12

Tror det finns tabletter mot att känna dig sexuellt frustrerad, för det verkar vara det som gör dig mest irriterad. När det problemet är borta då kanske du börjar bry dig om annat. Jag har hört att de som verkar desperata är inte lika attraktiva. De som beter sig deppigt är inte heller attraktiva. Så ska du träffa någon så behöver du nog börja med att befinna sig 0 en bättre plats i livet. Sätt ett mål för dig som ger dig självförtroende och glädje med delmål på vägen så du har något att fokusera på. Det kan vara allt ifrån att sätta ett mål för sparande, laga en trerättersmiddag varje fredag och lägga upp på insta, sätta.upp hur mycket du ska klara i bänkpress, göra en resa själv ex skidresa eller tälta eller åka utomlands eller varför inte drömresan.

• Anonym (J)
    Psykolog har du provat också eller? 
Svar på tråden Snälla visa inte er kärlek offentligt