• Anonym (X)

Säga till om mindre summa

Har börjat på sysselsättning pga är sjukskriven och behövde något att göra. Man ska få en mindre summa per dag, blir typ 400kr/mån. Jag fyllde i mina bankuppgifter för detta. 
    Jag skulle fått betalningen i slutet av förra månaden men har inte fått.
    Känns jobbigt att säga till om pga är så liten summa, men för mig som har sjukpenning är det ganska mycket. Hade planerat att köpa en ny huvudkudde. 

Hade ni sagt till?
    Vad hade ni skrivit?

• Svar på tråden Säga till om mindre summa
  • Anonym (Tvillingmorsa)

Jag hade frågat om något blivit fel, eftersom pengarna inte kommit. 

• Anonym (S)

Ja det är klart att du kan säga till även om det är en mindre summa. Är det från kommunen?

• Sunflora

Sånt kan komma i efterskott, dvs det du tjänar i januari får du utbetalt i slutet av februari. Om det inte är svartjobb såklart. Jag tycker du ska fråga. 

• Anonym (Hm)

Tycker att du ska fråga om det har blivit något fel.

• Anonym (X)
    Sunflora skrev 2025-01-03 19:10:13 följande:

Sånt kan komma i efterskott, dvs det du tjänar i januari får du utbetalt i slutet av februari. Om det inte är svartjobb såklart. Jag tycker du ska fråga. 

Jo Jag började i början av november så det borde kommit i december

Är från kommunen
  • Emiz

Klart du ska ha dina pengar, och klart du ska säga till. Du har ej utfört volontärarbete. 400 är 400. Som du säger du tänkte köpa en kudde. Skriv bara "Hej! Jag kan inte se att jag fått betalt för mitt utförda arbete förra månaden. Har detta missats eller vad kan ha hänt? Mvh ditt namn"

• Sunflora
    Anonym (X) skrev 2025-01-03 19:29:26 följande:
    Jo Jag började i början av november så det borde kommit i december

Är från kommunen
    Vilket jobb från kommunen betalar så lite? Jag tycker du ska prata med din handledare både för att höra vad som hänt och för att ifrågasätta ersättningen. 400 räcker inte ens till ett busskort. 
Svar på tråden Säga till om mindre summa