• Skölden89

Vilket kaffe köper ni?

Jag har börjat köpa Icas kaffe, INTE Basic, utan den det står Ica på, den är faktiskt riktigt god och kostar 53 kr ungefär, den är billigare än Zoega och Arvid Nordquist, men håller bra kvalité.

Nu när kaffet är dyrt så undrar jag vad du köper för kaffe?

• Svar på tråden Vilket kaffe köper ni?
  • Anonym (Löfbergs)

Alltid Löfbergs till bryggkaffe och det är det enda jag dricker. 

• Anonym

Endast ekologiskt
    Tex Coop Mellanrost ekologiskt

• Aniiee

Ugan köper Zoegas Hazienda, och har så gjort så länge jag kan minnas.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee

Ibland blir det väl något finare specialkaffe på någon marknad eller specialbutik också.

Jag funderar på att ge henne en prenumeration på kaffe....

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Mayjel

Köpte Starbucks kaffe under de få år då jag drack. Har slutat för gott nu. Mår inte bra av koffein och dess stressande effekt det har på hjärta och hjärnan. Skönt att slippa utgifterna också, särskilt nu när priserna höjts.

• Hjelm

Har inget standardkaffe, köper det som det är bra pris på för tillfället. Undviker dock de allra billigaste märkena. Men alla standardmärken - Gevalia, Löfbergs, Zoegas, Arvid Nordqvist etc - köps flitigt. Även Icas och Garants samt Lindvalls (mindre vanligt, men gott och ofta till bra pris).

• Tow2Mater
    Hjelm skrev 2025-01-05 01:29:20 följande:

Har inget standardkaffe, köper det som det är bra pris på för tillfället. Undviker dock de allra billigaste märkena. Men alla standardmärken - Gevalia, Löfbergs, Zoegas, Arvid Nordqvist etc - köps flitigt. Även Icas och Garants samt Lindvalls (mindre vanligt, men gott och ofta till bra pris).

Varfor inte de billigaste märkena? Smakar de illa? eller av annan anledning?
  • Hjelm
    Tow2Mater skrev 2025-01-05 19:35:56 följande:
    Varfor inte de billigaste märkena? Smakar de illa? eller av annan anledning?
    Jag har provat Ica Basic, Coop Extra och ett par andra lågprismärken och jag har inte gillat dem. Tyckt att de varit för fräna, beska eller tvärtom tunna i smaken.
  • planerar barn123

Köper från lokala rosterier, i vårt fall Gringo, Morgon Coffe Roasters eller Kafferäven. Ibland på prenumeration (just nu Kafferäven) och ibland i kaffe/tebutiker.

Brukar kosta 150-300 kr/ 500 g, beroende på sort.

Svar på tråden Vilket kaffe köper ni?