• Skölden89

Hundratals fotavtryck av dinosaurier upptäckta i Storbritannien

Forskare har hittat nästan 200 fotavtryck från dinosaurier, daterade till 166 miljoner år tillbaka, i ett stenbrott i Oxfordshire, vilket ger nya insikter om de dinosaurier som levde i området under mellersta juraperioden. 

Fotavtryck visade sig där, otroligt och intressant, det är nyheter.
  • Svar på tråden Hundratals fotavtryck av dinosaurier upptäckta i Storbritannien
  • Tony Soprano

166 miljoner år, det är ett tag sen... Vad säger nu dom kristna som påstår att Jorden bara är 6000 år gammal?! Detta är ett otroligt fynd som kommer att hålla forskara sysselsatta länge!  Jag är visserligen gammal nu, men tror på modern forskning med alll finare metoder!

• Anonym (O)

Intressant eller ej, jag förstår inte varför man lägger så enorm resurser på att forska på djur som levde för 160 miljoner år sen. Borde man inte använda de resurserna till att forska på klimatkrisen, stoppa svälten i världen, skapa fred i konfilkthärjade länder? Hur viktigt det egentligen för mänsklighetens och planetens framtid med några spår från dinosaurier som är hundra miljoner år gamla?

• Skölden89
    Anonym (O) skrev 2025-01-04 10:26:23 följande:

Intressant eller ej, jag förstår inte varför man lägger så enorm resurser på att forska på djur som levde för 160 miljoner år sen. Borde man inte använda de resurserna till att forska på klimatkrisen, stoppa svälten i världen, skapa fred i konfilkthärjade länder? Hur viktigt det egentligen för mänsklighetens och planetens framtid med några spår från dinosaurier som är hundra miljoner år gamla?

Man kanske är nyfiken om det fungerar, men det lär nog dröja innan man kan återutveckla dinosaurier. Det är inte som Jurassic Park direkt.
Svar på tråden Hundratals fotavtryck av dinosaurier upptäckta i Storbritannien