• Anonym (Hemsk?)

Hans barn gjorde så min fabrik stängde

I början av förhållandet pratade jag och pojkvännen om att en dag skaffa gemensamma barn. Han har bara ett sen innan och vill!ge honom syskon... jag var med på det, jag har flera barn redan, men är relativt ung. Så... så träffade jag sonen. Dels var det saker i uppfostran av denna unga man som fick mig att känna att jag inte vill ha barn med fadern... men framför allt var det det fysiska. Han ser ut som... alltså jag kan inte förklara utan att låta elak. Något ser väldigt fel ut och när jag ser dem bredvid varandra så inser jag att det är pappans drag, bara att på pappan är de inte lika uttalade och inte lika... mycket av allt. Redan första gången jag träffade honom kände jag att jag absolut inte vill ha barn med någon som fått det resultatet.

Jag känner mig elak, men det är så jag känner... pojkvännen fortsätter ta upp barnfrågan, trots att jag sagt att jag ändrat mig och inte orkar fler... han kan inte riktigt acceptera det känns det som.

• Svar på tråden Hans barn gjorde så min fabrik stängde
  • Anonym (Va)
    Anonym (Hemsk?) skrev 2025-01-09 09:50:32 följande:
    Finns ingen logik i ditt uttalande. Jag älskar honom, men vill inte ha barn med honom.

Jag skulle inte vara tillsammans med någon som SÄGER så till mig nej, och jag säger det ju inte till honom heller. Han får skaffa barn - med andra. Jag vill inte. Han vet att jag inte vill ha fler längre, så det är hans val om han kan leva med det eller inte. 
    Är den enda anledningen till att du inte vill ha barn med honom  att barnet kan bli fult?
  • Anonym
    Anonym (Va) skrev 2025-01-09 18:24:19 följande:
    Är den enda anledningen till att du inte vill ha barn med honom  att barnet kan bli fult?
    Det är väl en anledning god nog?
    Ts har flera barn redan, risken är onödig att ta.
  • Anonym (Hemsk?)
    Anonym (Va) skrev 2025-01-09 18:24:19 följande:
    Nej, men det väger tungt
  • Anonym (Va)
    Anonym (Hemsk?) skrev 2025-01-09 18:29:47 följande:
    Nej, men det väger tungt
    Barnet behöver inte bli fult eller ens likna honom. Älskar du honom? Om man älskar någon så brukar man tycka att personen är fin.
  • Anonym (Hemsk?)
    Anonym (Va) skrev 2025-01-09 18:31:51 följande:
    Barnet behöver inte bli fult eller ens likna honom. Älskar du honom? Om man älskar någon så brukar man tycka att personen är fin.
    Jag älskar honom, men jag är inte blind för det. Han är fulsöt.
  • Anonym
    Anonym (Va) skrev 2025-01-09 18:31:51 följande:
    Fast det är ju inte han som är ful utan hans son.
    Med drag av sin far, lika med risk att en ev unge blir likt sin halvbror. 

Det är det som är problemet.
  • Anonym (Hemsk?)
    Anonym skrev 2025-01-09 18:39:09 följande:
    Fast det är ju inte han som är ful utan hans son.
    Med drag av sin far, lika med risk att en ev unge blir likt sin halvbror. 

Det är det som är problemet.
    Precis så. Någon skönhet är pappan inte, men sonen är en helt annan kategori... hade han sett ut som pappan hade jag inte oroat mig för utseendet.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Hemsk?) skrev 2025-01-09 18:41:33 följande:
    Precis så. Någon skönhet är pappan inte, men sonen är en helt annan kategori... hade han sett ut som pappan hade jag inte oroat mig för utseendet.
    Ok men han har ju en annan mamma och det är inte säkert att ert barn skulle är a de dragen. Jag har aldrig hört någon säga att de inte vill skaffa barn med någon de älskar av en sådan anledning men man säger ju inte allt man tänker högt heller. Men för mig är det så främmande. Om jag älskar någon och vill ha barn med honom så skulle inte tanken på hans fula barn hindra mig. 
  • Anonym (Hemsk?)
    Anonym (Va) skrev 2025-01-09 18:56:18 följande:
    Ok men han har ju en annan mamma och det är inte säkert att ert barn skulle är a de dragen. Jag har aldrig hört någon säga att de inte vill skaffa barn med någon de älskar av en sådan anledning men man säger ju inte allt man tänker högt heller. Men för mig är det så främmande. Om jag älskar någon och vill ha barn med honom så skulle inte tanken på hans fula barn hindra mig. 
    Det vet man inte förrän man ställts inför det. Tanken var främmande för mig tidigare också.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Hemsk?) skrev 2025-01-09 19:11:17 följande:
    Det vet man inte förrän man ställts inför det. Tanken var främmande för mig tidigare också.
    Men då är du ok med att det inte blir några gemensamma barn då?
  • Anonym (Hemsk?)
    Anonym (Va) skrev 2025-01-09 19:21:23 följande:
    Men då är du ok med att det inte blir några gemensamma barn då?
    Japp, 100%.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Hemsk?) skrev 2025-01-09 19:32:35 följande:
    Japp, 100%.
    Då så. Då kanske du ändå inte ville skaffa fler barn? Hur många barn har ni var?
  • Anonym (Hemsk?)
    Anonym (Va) skrev 2025-01-09 19:36:52 följande:
    Då så. Då kanske du ändå inte ville skaffa fler barn? Hur många barn har ni var?
    Jag kan tänka mig fler, men det är inte så att jag känner att jag blir lyckligare av det heller, det är inget "måste": Jag har tre, han ett.
Svar på tråden Hans barn gjorde så min fabrik stängde