Anonym (K) skrev 2025-01-07 15:04:56 följande:
Tydlighet är bra om man inte vill bli feltolkad!
Fast helt allvarligt är det ju inte ett dugg svårt att tolka ts ... hur du gång på gång lyckas tolka allt så fullständigt galet är beyond me.
TS! Bara du vet hur er relation är och inte är; bry dig inte om alla som ska komma och ha åsikter om saker du inte frågat om. Vad gäller din fråga hade jag tolkat det som att partnern upplever det lite som att ni är tillbaka i stadiet där man precis börjat dejta - att det är lite som att ni börjar om, och att hen därför vill ta det lite lugnt. Hur var det när det var i början på riktigt? Dvs, hur var det när ni träffades för
första gången? Ville hen ta det lugnt med sexet då också, eller var det direkt på då? Om hen var lika försiktig första gången är den nuvarande reaktionen ju helt begriplig, och om hen inte var det så kan den ändå vara begriplig: hen kände kanske att det gick för snabbt förra gången, och vill göra "rätt" den här gången. Om jag i övrigt hade känt att förhållandet var starkt, djupt och äkta hade jag inte hängt upp mig på detta (mer än i så motto att jag hade tyckt att det var frustrerande att inte få ha sex med personen när vi äntligen sågs, men det är ju bara att ta, liksom; jag hade inte sett det som ett tecken på att vår relation var på väg att haverera om allt annat kändes rätt).