Känner mig förvirrad
Jag dejtade en kille i 3 månader och vi bestämde att vi inte skulle fortsätta ses för ungefär en vecka sedan. Det som gör mig förvirrad är kanske dels hur jag ska tolka saker som har hänt och sagts och dels mina egna känslor. Killen jag dejtade var väldigt fin i början, han ville ses hela tiden, vi gick på bio, balett, åt ute på olika restauranger, jag fick träffa hans närmaste vänner och vi åkte till Gotland tillsammans under en långhelg. Han sa att han aldrig hade känt så starka känslor för någon så snabbt. Han sa vid flera tillfällen att han var väldigt kär i mig och att han tyckte om mig. Jag kände mig också väldigt kär i honom.
På Gotland sa han att han var säker på mig och jag sa att jag också var det och att jag ville bli tillsammans med honom. Det kanske var lite snabbt då hade vi dejtat i nästan 2 månader. Han sa att han ville vänta lite och se hur det känns när vi får mer vardag tillsammans.
Under 2 veckor pendlade jag från honom till mitt jobb så vi kunde få mer vardag. Under en kväll någon helg så skulle vi provlaga mat till nyårsafton då han ville fira nyår med mig. Jag äter inte kött så vi lagade fisk. Han frågade mig om jag gillar torsk, jag sa att jag inte är så förtjust i det men att vi kan testa det då maträtten han beskrev lät god. När vi åt sa jag att jag var rädd att jag inte skulle tycka om det men att det var riktigt gott. Då blev han sur på mig. Att han inte hade tänkt laga det om jag redan innan visste att jag inte skulle gilla det. Jag gick fram till honom för att ge honom en kram men då knuffade han mig (knuffade mig lätt) men jag började gråta. Har levt i ett destruktivt förhållande tidigare som tog slut för 5 år sedan.
Han sa att han inte ville att jag skulle bli rädd men höll inte med mig om att han hade knuffat mig.
efter det började jag ta känslomässigt avstånd från honom. Det uppstod flera missförstånd som vi dock redde ut på en gång tänkte jag men han kom ihåg allt? En annan kväll sa han något jag upplevde som nedvärderande men jag sa inte ens mycket om det. Han blev sen irriterad på mig när jag inte lät tillräckligt glad på ett förslag på en aktivitet vi kunde göra tillsammans. Jag gick fram till honom för att krama honom och han knuffade mig igen. Jag blev arg och gick ut. En stund senare ville jag prata men han ville inte prata. Han gav mig silent treatment i 4 dagar och var arg över att jag tolkade hans kommentar som nedvärderande.
Vi firade aldrig nyår ihop då han inte ville fortsätta ses, det tog flera dagar för honom att göra slut, antar att han var velig. Han ville dock att jag skulle vara med ändå men att vi förmodligen inte skulle ses efter nyår. När han gjorde slut sa han att han var väldigt glad när vi började ses och att allt kändes väldigt bra de känslorna var fortfarande kvar och han tycker fortfarande om mig sa han men relationen och känslorna blev inte som han hade hoppats på då han vill känna mer och jag har betytt mycket för honom.
det jag inte förstår är hur det kunde gå från något så fint till något som jag tror hade kunnat bli destruktivt? Jag vet inte om jag ska tolka det han har sagt som sanningen och om hans känslor var äkta, det känns jobbigt om allt bara var lögner då jag verkligen upplevde det som genuint? Jag förstår kanske inte riktigt heller varför jag kände mig väldigt kär och att det började försvinna efter 2,5 månader?