• Emelie790

Kallar mig hora och kastar saker

är så frustrerad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Efter 5 år tillsammans och löften om att ändra sig har jag fått nog. 

är så trött på min man. 

varenda gång vi bråkar måste jag be om förlåtelse, han kallar mig alltid för fitta, luder hora kossa, överviktig osv. Trots att jag är normalbyggd eller vad man ska säga. han kastar alltid saker på mig, olika föremål som gör mig illa. Ibland börjar jag blöda och ibland inte. Jag är inte Guds bästa barn men jag tycker inte man ska använda fysisk våld oavsett hur arg han blir. Men han förstår inte det utan menar på att jag psykiskt misshandlar honom. Att bli behandlad på detta sätt förstör min självkänsla och självförtroende men jag har svårt att ta mig ur. Det sjuka är att han ser inte något fel i hans beteende utan skyller det på mig och vill att jag alltid ska be om ursäkt. Jag har försökt att få honom att gå och prata med någon men han anser att det är jag som behöver det. 

när jag konfronterar han om något så som lögner etc så lyckad han vända situationen mot mig och vill att jag ska be om förlåtelse. Det är så sjukt så jag börjar fundera om det är fel på mig. 

• Svar på tråden Kallar mig hora och kastar saker
  • Anonym (J)

Lämna honom. Det där är psykisk misshandel. Det är inget fel på dig överhuvudtaget.

• Ascendere

Kontakta Kvinnojouren där du bor redan idag. Du behöver hjälp att komma ur det där, han är icke fungerande.

• Anonym (Grabb)

Det enkla och koncisa svaret... Avsluta relationen!

Du blir utsatt för fysisk misshandel. Ja, att kasta saker på en annan person, som ibland även leder till att du gör dig illa och börjar blöda. Det är fysisk misshandel. Så är det bara. 

Vidare så blir du även utsatt för psykisk misshandel i och med att din "man" kallar dig för nedsättande saker och använder nedsättande ord om dig som person.

Vidare så blir du "gaslightad" då det du säger hela tiden vänds mot dig och det enbart är du som känner dig manad (tvingad!?) att be om ursäkt.

Det må så vara att du inte är guds bästa barn. Men då är det hög tid för er båda att inse att er relation är dysfunktionell. Om din "man" anser att du psykiskt misshandlar han så borde väl han också ta sig en funderare kring hur väl fungerande är er relation..?

Nä, lugnt och sakligt. Förklara att detta funkar inte längre, ni kan inte leva i er relation på detta sätt.

• Anonym (MB)
    Anonym (J) skrev 2025-01-08 09:57:28 följande:

Lämna honom. Det där är psykisk misshandel. Det är inget fel på dig överhuvudtaget.

Psykisk och fysisk misshandel. Hon börjar ju t om blöda.

TS, du måste försöka lämna honom. Det är inget fel på dig, men man kan börja få märkliga tankar när man har varit tillsammans med en misshandlare i många år och tänka att det är en själv det är fel på. Så är det inte! 

Du är värd lugn och ro, respekt och kärlek. 

Åk hem till din mamma och pappa eller en vän. Åk aldrig hem till din man igen. 
  • Anonym (För gud skull lämna)

Det verkar inte vara en person som bryr sig om dig eller kommer gå ner på ena knät och fria till dig. Så ta dina väskor och dra från honom han verkar väldigt omogen som person. Dessutom behandlar han inte dig så som du förtjänar att bli behandlad.

Fu behöver värdesätta fig själv och har respekt för dig själv att inte låta dig vara kvar med en person som behandlar dig på det sättet. 

Det finns akut hjälp att få via kvinnojouren. Kan du kanske få via familj/vänner. 
    Valet är ditt.. dock vet du att han inte magiskt kommer förändras. 

• jeolpeol

Som tidigare skrivit: kontakta kvinnojour! Om du tryggt kan ta dig hem till någon släkting eller vän, ta dina saker och lämna honom!

Han försöker bryta ner dig genom att påstå att det är du som misshandlar honom psykiskt och får dig att tro att det är fel på dig.

Jag hoppas att du kommer få en tryggare framtid.

• Anonym (Rädda dig själv)

Du ska lämna omedelbart. Han kommer böna och be. Säga att han är jätteledsen, att han kommer ändra på sig. Att han insett hur han betett sig. När du lämnar/, lämnat. Att allt ska bli annorlunda nu. Det kommer bli bra, bara han har dig i sitt liv. Och hela baletten. Men det blir aldrig bra, aldrig någonsin bra. Inte med en sådan man. Det kan aldrig bli bra. Han har passerat gränsen för att ens försöka söka terapi. Han ÄR farlig. 

Dessutom försöker han bryta ned dig psykiskt, så att du ska känna dig så rädd och liten som människa. Han förminskar dig för att förstora sig själv. Hsb kanske hotar dig med saker han köpt, att du står i tacksamhetsskuld till honom. Att han ska berätta för din familj och dina vänner hur du egentligen är som person. Att du behandlar honom illa. Att han kommer begå självmord. Han kommer försöka allt och inte dra sig för något.  Jag har varit där, jag tog mig ut. Du kan det med. 

Innerst inne, vet du. Du vet, vad du ska göra om du tänker efter lite. Du har bara ett liv. Var rädd om dig. Den här mannen, är inte svaret eller lösningen. 

Stor kram och all styrka. Du är inte ensam. Det finns människor omkring dig. Även om han försöker isolera dig och få dig att tro något annat. Kom ihåg det. Du kommer få hjälp av vänner/familj. Men du måste ta steget ifrån honom.

• Anonym (Gun)

Det enda felet med dig att du tar denna skit. Det spelar ingen roll vad han säger och lovar, det spelar bara roll vad han gör. 

Han är onormal, kriminell, farlig och patetisk. En riktig man beter sig inte så där, han är sjuk. 

Ring kvinnojouren, packa och ge dig av om du vill överleva. Ring 020-50 50 50 i kväll och prata med dem. 

Svar på tråden Kallar mig hora och kastar saker