• Anonym (Sex och övergrepp)

Övergrepp påstås inte handla om sex

Olika personer kan påstå att sexuella övergrepp(våldtäkter med mera) inte handlar om sex utan om makt etc
    www.expressen.se/kultur/bocker/sexuella-overgrepp-handlar-inte-om-sex/

www.kristianstadsbladet.se/artikel/sexualbrott-handlar-mer-om-makt-an-om-sex/

Varför skulle det inte kunna handla om sex vid övergrepp? 
    Om någon person exempelvis stjäl datorer kan syftet vara att de vill ha en dator som de vill använda exempelvis om någon är fattig.  Om syftet varför någon vill ha laglig sex är för att de vill ha sex så borde det även kunna gälla även vid våldtäkter. 
    Vissa övergrepp beror dessutom exempelvis på en impuls och inte för att de avsiktligt vill våldta någon. 
    Men såklart motivet varför någon våldtar någit kan vara dominans och makt men det behöver inte vara så för alla våldtäktsmän. 
    Motivet bakom varför någon begår brott är något som personen som begick brottet bestämmer över.

Vad tycker ni? 

www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-den-feministiska-debatten-har-ersatt-en-valdtaktsmyt-med-en-annan/

• Svar på tråden Övergrepp påstås inte handla om sex
  • jeolpeol

Man "råkar" inte begå övergrepp. Är man osäker på samtycket bör man låta bli.

Att begå en våldtäkt pga "impuls" låter så dumt att jag inte ens kan ta det på allvar...

• Anonym (Jo)
    jeolpeol skrev 2025-01-08 16:26:38 följande:

Man "råkar" inte begå övergrepp. Är man osäker på samtycket bör man låta bli.

Att begå en våldtäkt pga "impuls" låter så dumt att jag inte ens kan ta det på allvar...

Håller med, ja jösses 
  • Meddelande borttaget
  • Tecum

Oscar Wilde myntade det ikoniska talesättet "Allt i världen handlar om sex, utom sex som handlar om makt".

Så jag tror absolut att det finns ett inslag av makt, i synnerhet i överfallsvåldtäkter. Känslan av att ha kontroll över en kvinna på det område där hon är som mest sårbar kan ge vissa störda personer en kick. Tänk på Hagamannen, han hade en kvinna hemma som han hade sex med, ändå våldtog han kvinnor.

• Lynx123
    Anonym (Ketamina) skrev 2025-01-08 16:55:59 följande:

Jag tror att män, som är fullproppade av testosteron, kan bli så kåta att de inte kan kontrollera sina handlingar, speciellt om tillfälle finns. De blir som vilda djur. Så ja, det kan visst handla om sex. Sen när de har kommit så inser de vad de har gjort, inser vad följderna kommer att bli så de tystar offret för alltid genom mord, oftast strypning. Särskilt om de har mer att förlora, tex karriär, fru, barn, pengar och makt. Då känner de att de inte har nåt annat val än att begå mord. 

Män är verkligen som djur, de tänker på sex 90% av sin tid, manisk onani flera gånger om dagen, konsumerar porr och typ juckar när de går. Allt handlar om sex. 

Visst finns det män som inte våldtar och det kan bero på att de har låga testosteronnivåer. Om vi medicinerade alla män från puberteten tills gubbålder samt tog bort all porr så skulle våldtäckter så gott som helt upphöra. Problemet skulle då istället bli att kvinnorna skulle klaga på att deras män inte kan få upp den, inte kunna hålla den uppe, inte kan tillfredsställa dom och antal barn som föds skulle minska drastiskt. 

Hoppas att du trollar för annars är det det dummaste jag läst på länge. En frisk människa blir inte som ett vilddjur. Det där låter som ursäkter som jag hört från män som tycker att det är okej att köpa kvinnor.
  • Anonym (Jo)

Jag tror att män, som är fullproppade av testosteron, kan bli så kåta att de inte kan kontrollera sina handlingar, speciellt om tillfälle finns. De blir som vilda djur. Så ja, det kan visst handla om sex. Sen när de har kommit så inser de vad de har gjort, inser vad följderna kommer att bli så de tystar offret för alltid genom mord, oftast strypning. Särskilt om de har mer att förlora, tex karriär, fru, barn, pengar och makt. Då känner de att de inte har nåt annat val än att begå mord. 

Män är verkligen som djur, de tänker på sex 90% av sin tid, manisk onani flera gånger om dagen, konsumerar porr och typ juckar när de går. Allt handlar om sex. 

Visst finns det män som inte våldtar och det kan bero på att de har låga testosteronnivåer. Om vi medicinerade alla män från puberteten tills gubbålder samt tog bort all porr så skulle våldtäckter så gott som helt upphöra. Problemet skulle då istället bli att kvinnorna skulle klaga på att deras män inte kan få upp den, inte kunna hålla den uppe, inte kan tillfredsställa dom och antal barn som föds skulle minska drastiskt. 

Detta kan väl inte vara seriöst
  • Tukt

Kan ju vara bra att hålla fler än en tanke i huvudet samtidigt. Sex har en tendens att kanalisera psykologiska trauman och behov, även om man inte förstår det.
    Det gäller såklart både vid samtycke och vid övergrepp. 
    Sex är därför lite som en schweizisk fällkniv. Det är ett redskap för mycket. Tyvärr även övergrepp.   

• Anonym (Toker)

Många tjejer blir efter lite inledande motstånd passiva, vilket är möjligt att tolka som ett medgivande till sex. Vilket gör det möjligt att våldta någon utan att förstå det.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-08 17:52:31 följande:

Många tjejer blir efter lite inledande motstånd passiva, vilket är möjligt att tolka som ett medgivande till sex. Vilket gör det möjligt att våldta någon utan att förstå det.

Dom flesta män förstår vad samtycke betyder.
  • Anonym (Jo)

Våldtäkt handlar om makt inte om sex
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Lynx123
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-08 19:38:08 följande:
    Har du personlig erfarenhet av att våldta...?
    Får stark incelvarning här. Eller så är det en 14åring som skriver....
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-08 19:35:58 följande:
    Kombinationen av sex och en vacker kvinnas kropp förstärker den psykiska känslan av sex och utlösningen kontra att leka med högerhanden.

Att våldta är att lyfta det hela ett steg till. Det är känslan av spänning, makt och sex. Det är balsam för själen. Utlösningarna du får är helt gudomliga.
    Du måste skämta
  • Anonym (Jo)
    Lynx123 skrev 2025-01-08 20:03:42 följande:
    Får stark incelvarning här. Eller så är det en 14åring som skriver....
    Du kan ha rätt 
  • Anonym (Joss)
    Anonym (Ketamina) skrev 2025-01-08 18:23:06 följande:

Nej, jag är seriös. Och jag är kvinna, så inga ursäkter.

Kvinnor älskar att driva män till vansinne av åtrå genom att sexa till sig och åma och kråma sig, även fula män. De älskar bekräftelsen och makten. De går igenom smärtsamma och rent av livsfarliga ingrepp för att maximera det yttre, finns inga gränser. Jag har själv varit skyldig till det som yngre. Har aldrig blivit våldtagen tack och lov. De njuter av att tro att män drömmer om dom och tänker på dom när de onanerar. Därför blir så många kvinnor arga, svartsjuka och rent av mordiska när de kommer på sina män med porr. De ser det som otrohet, de drömmer om andra vackra kvinnors kroppar, inte deras.

Alla kvinnor skulle bli förnärmade och generade om de blev överfallna av stadens våldtäcktsman och om han då skulle säga nej fy fan vad avtändande efter att han slet av henne kläderna och såg hennes kropp och sen sprang därifrån utan att våldta. Change my mind.

Kvinnor använder sin sex appeal för att boosta sitt ego och för vinst och makt och män kan inte kontrollera sina lustar och tar för sig även utan inbjudan om tillfället finns. Män är slavar till sina hormoner och när kåtheten faller på så är de som besatta. 

Detta kanske låter extremt i skrift men vi människor är ganska simpla organismer och vi har inte den fulla kontrollen över oss själva som vi kanske tror att vi har. 

Alltså är du helt pantad? Jag tror att ALLA KVINNOR som blir utsatta för ett våldtäktsförsök som av någon anledning avbryts och inte genomförs kommer vara skadade, rädda, traumatiserade men också otroligt tacksamma över att det "bara" blev ett överfall och inte en fullbordad våldtäkt. 

Du är ju inte frisk. 
Svar på tråden Övergrepp påstås inte handla om sex