• Anonym (Torkan)

Asexuell, kvinna, 38år, ?

Gift sen ett par år tillbaka med en man. Han har barn sen tidigare äktenskap. Jag har barn sen tidigare förhållande. Jag har aldrig vart särskilt intresserad av sex, även om jag blir kåt i början av ett förhållande.
    Kramas och mysa, vara nära är helt underbart, och jag är nöjd så. Dock tappar jag lusten där nu med för att det alltid skall leda till att maken(eller tidigare förhållande) alltid vill ha sex. 
    Jag vill lixom leva ihop med en person. Jag vill ha närhet och kärlek.
    Men inget sex. Allt som har med könet att göra, vill jag hålla utanför. Jag onanerar inte ens.
    Googlade lite och kom fram till att jag är asexuell. Och gift med världens kåtaste man. Jag älskar han, men vill inte ligga med han. Är bisexuell, och drömmer om att kyssa, och få vara nära en kvinna. 
    Det känns som att jag håller på att tappa detta helt. Finns de andra som känner igen sig? Vet helt ärligt inte vad jag skall ta mig till än att fortsätta neka sex. Får höra ungefär arr hanälskar mig 30 gånger varje dag.

• Svar på tråden Asexuell, kvinna, 38år, ?
  • Anonym (var ärlig)

Du måste vara ärlig mot din man om att du aldrig varit särskilt intresserad av sex och troligen aldrig kommer att bli det. Då kan han ta ställning till om han kan fortsätta att leva med dig på de premisserna.

• Anonym (Joy)

Har du någonsin haft en man som är certifierat bra på sex då?

Alltså en man som utgår från dig och ger dig njutning före sig själv ibland?

För råkar man bara ut för stolpskott och kaniner hade inte jag heller varit intresserad av sex, oavsett hur kåt han är.

Min man gör vad jag vill. Hur länge jag vill. Tar oftast 1-1,5 h innan han kommer och då har jag gjort det flera gånger.

• beli

Du är asexuell och behöver prata om det med din man, helt enkelt. Visst förstår du det?

• beli
    Anonym (Joy) skrev 2025-01-09 07:40:55 följande:

För råkar man bara ut för stolpskott och kaniner hade inte jag heller varit intresserad av sex, oavsett hur kåt han är.

Min man gör vad jag vill. Hur länge jag vill. Tar oftast 1-1,5 h innan han kommer och då har jag gjort det flera gånger.

Har du nånsin hört talas om asexualitet?
  • beli
    LindaLove skrev 2025-01-09 13:22:02 följande:

Väck din sexualitet genom att ha sex med en annan kvinna.

Nån som är asexuell behöver inte 'väcka sin sexualitet'. Det är så många som inte förstår detta! Jag känner folk som är asexuella (en är t.o.m. aktiv i Asexuell/Aromantisk Gemenskap) och det är liksom inte det för att de inte 'väckt' sin sexualitet, utan för att de är asexuella från början.
  • LindaLove
    beli skrev 2025-01-09 13:32:36 följande:
    Nån som är asexuell behöver inte 'väcka sin sexualitet'. Det är så många som inte förstår detta! Jag känner folk som är asexuella (en är t.o.m. aktiv i Asexuell/Aromantisk Gemenskap) och det är liksom inte det för att de inte 'väckt' sin sexualitet, utan för att de är asexuella från början.
    Hon skriver att hon är bisexuell och drömmer om att få kyssa och vara nära en annan kvinna?
  • Anonym (hållermed)

som sagts så borde du säga rakt och tydligt till din man att du inte har intresse för sex, sen om du ändå inte har intresse för det så vore ju ett alternativ att låta honom ha sex med andra eftersom du ändå inte vill. Men annars kanske ni helt enkelt ska separera istället och hittar någon likasinnad istället.
    Han får hitta en kvinna som har samma intresse för sex som han har, och du får hitta någon ny och vara tydlig från början att du är asexuell, alltså säga från början att du inte har något intresse för sex.

• Anonym (hållermed)
    Anonym (Joy) skrev 2025-01-09 07:40:55 följande:

Fast jag har svårt att tro att en kvinna BARA lyckas träffa män som är riktiga stolpskott på sex, då kanske det istället är kvinnan som behöver visa lite mer entusiasm och säga till mannen hur hon vill ha det istället för att bara ligga och titta upp i taket och tycka att mannen gör på fel sätt och att det är alla mäns fel.

Om man tycker att en eller några personer varit dåliga i sängen så kanske det var de som var dåliga, men tycker man att ALLA är dåliga i sängen så kanske det är en själv som är dålig.
  • Anonym (Twin)

Oj, jag är typ exakt likadan! I början är jag kåt, sen försvinner det. Det är som att min hjärna inte kan kombinera känslor med sex. Jag måste anstränga mig nåt fruktansvärt för att få tillräckligt med lust. Har lite olika teorier om vad det beror på men vet inte vad som är "rätt". Min sambo accepterar att jag är så här men jag vill ju vara sexuell så det känns tråkigt. Är också bisexuell, rent sexuellt. Onanerar gör jag sällan, kan bli kåt av porr eller fantasier men det är inte så att jag bara är kåt helt plötsligt och fantasier får jag anstränga mig för att ha. Men jag är ju inte asexuell. Inte du heller om du ändå kan bli kåt och vill ha sex med kvinnor. 

Jag upplever mig själv som väldigt sexuellt komplicerad men vad göra liksom. Älskar min sambo och han älskar mig . Finns annat som är viktigare även om jag önskar att jag var lika kåt som jag är i början av relationer och som jag varit som singel. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Skilj dig, för hans skull)

Hur resonerar ni som är asexuella/inte vill ligga och som befinner er i ett förhållande?

Ni nekar er partner sex, men hur skulle ni själva reagera om er partner helt slopade kroppskontakten? Ingen beröring, inga kramar, pussar osv. Hade det varit ok för er eller hade det tärt på självförtroende?

• beli
    LindaLove skrev 2025-01-09 13:38:01 följande:
    Hon skriver att hon är bisexuell och drömmer om att få kyssa och vara nära en annan kvinna?
    Hon skriver ju att hon inte är intresserad av kön överhuvudtaget?
  • Anonym (Nina)

Jag tvivlar inte på att du vet din sexuella läggning bäst själv, men jag vill ändå säga att det var ungefär sådär jag kände innan jag insåg att jag är lesbisk. Jag tyckte sex mest bara var jobbigt, jag gillade det i teorin men inte praktiken. Så fort en kille visade intresse för mig blev jag ointresserad av honom. Jag drog slutsatsen att jag nog inte var sexuell av mig. Jag drömde om närhet till en kvinna men tyckte hela grejen med att ha sex var obehaglig fram tills jag faktiskt blev ihop med en kvinna efter att ha haft pojkvänner i kortare förhållanden, som alla tog slut pga att jag inte ville ha sex.

Jag hade aldrig kunnat tro att jag hade så hög sexdrift som när jag väl funnit min sexualitet. När jag var yngre drömde jag om ett förhållande utan sex, numera är det otänkbart för mig. Men om du vet med säkerhet att du är asexuell så är det självklart något du ska vara ärlig mot din partner med.

Hur det än ligger till hos dig så hoppas jag att du blir lycklig i din identitet och hittar en livsstil som du mår bra i!

• Epikuros

Jag skulle också killgissa på att du är någonstans på den asexuella tumstocken, kanske inte allra längst ut men ändå. Men, det är just en gissning - och det är ganska gott om dem här inne.
    Gå till en terapeut, nån som har högre utbildning på de här frågorna. Säger denna att du är asexuell måste du nog dessvärre ta detta med din man, så att han ia f vet vad han har att förvänta sig och kan ta ställning till om han vill stanna kvar. Om du och terapeuten kommer fram till att du inte är asexuell, så behöver ni förmodligen som par gå till ytterligare en terapeut.
    Jag menar inte att låta hård, men som jag ser det har du bara ett val: ta tag i problemet och försök få vettiga, grundade svar på alla dina frågor. Först då kan du fatta vettiga, grundade beslut om hur du vill ha ditt liv.
    Men du måste också involvera din man, annars blir det som att du "lurat" in honom i en slags förhållande som han med största sannolikhet inte alls kunde föreställa sig när ni blev tillsammans.
    Hoppas det löser sig för dig.   

• Anonym (G l)
    Anonym (Skilj dig, för hans skull) skrev 2025-01-09 17:02:35 följande:

Hur resonerar ni som är asexuella/inte vill ligga och som befinner er i ett förhållande?

Ni nekar er partner sex, men hur skulle ni själva reagera om er partner helt slopade kroppskontakten? Ingen beröring, inga kramar, pussar osv. Hade det varit ok för er eller hade det tärt på självförtroende?

Jag lever med en kvinna som succesivt skruvat ner sexet, inga kyssar inga munpussar, kan bli ligga om jag typ smeker hennes bröst när hon sover mitt i natten, jag har blivit väldigt mycket avvisad, men hon vill att jag ska smeka hennes armar och händer långa stunder, gärna så hon då somnar, men eftersom som jag blivit så mycket avvisad sexuellt o fysiskt,, så har jag blivit ? stukad? i mina känslor o känner motvilja mot att smeka hennes händer o arma,,så nu är status : noll sex, noll förförelse försök från mig,,, jag ligger stel bredvid i sängen o hon vill bli smekt på händerna vilket jag gör mycket lite under protest,, fy fan vilken dårskap,,,
Svar på tråden Asexuell, kvinna, 38år, ?