• Anonym (Nyfiken nybliven mamma)

Hur ofta hade/har ni sex efter ni fick barn?

Nyfiken på hur ofta ni vill få till det efter ni blev föräldrar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta hade/har ni sex efter ni fick barn?
  • Anonym (Mamma)

Vi har två barn och vi har sex 2-3 ggr i veckan 

• Anonym (Anno Nym)

Det borde finnas fler alternativ. 
    1ggr /år

• Anonym (Fyrbarnspappa)

Det varierar mycket! Ibland dröjer det flera månader mellan gångerna, andra perioder gör vi det varje dag.

Det går upp och ner i takt med hennes lust och den beror på en massa annat, utav vilket det mesta är ett mysterium för mig fortfarande. Mycket handlar såklart om ork, stress, jobb, ekonomi och andra bekymmer. Utöver det är det svårt att hitta tillfällena även när båda vill. Att ha barn som inte kan somna och kommer in och stör flera gånger under förspelet underlättar liksom inte... 

Men vi har hittat en ro i det. Vi har försökt stressa fram det, eller gett oss på det när hennes kropp inte är med, men det är inte värt det. Efter decennier tillsammans blir vi fortfarande bättre och bättre på att ha det mysigt ihop och de tillfällena då allt funkar är värda att vänta på!

• Anonym (i)

2-3 ggr i veckan i snitt fram till 50-års åldern. Lite mindre i perioder med stress och sjukdom och ett par månaders uppehåll efter förlossningarna. Vi tog ett allvarligt snack när vi insåg att vi prioriterat bort sex allt för många gånger. Kom fram till att vi båda ansåg att sex är en viktig del av förhållandet och vi skulle påminna varandra när det blev för sällan. Det har nästan alltid gått att hitta en tid eller ett tillfälle när vi kunde få till det. Vanligen på kvällen när småbarnen somnat eller på morgonen när tonåringarna sover. Nu när vi är närmare 60 blir det en gång i veckan. Lusten har helt enkelt minskat lite.

• Samanta245
    Anonym (Nyfiken nybliven mamma) skrev 2025-01-09 21:53:35 följande:
    Hur ofta hade/har ni sex efter ni fick barn?

Nyfiken på hur ofta ni vill få till det efter ni blev föräldrar.

En gång bara.  Gick snabbt.  Bara en gång med glad gubbe.  Jag tackar glad gubben.
  • Anonym (Nyfiken nybliven mamma)

Så intressant att det så olika för alla. 

Själv tycker jag det fortfarande är så svårt att hitta lusten och när lusten kommer så känns det som att det inte är läge. Speciellt med en liten som springer runt överallt? 

Känner mig lite usel då min man allt initierar till närhet så som kramar, kyssar och sex, medan man själv ständigt är upptagen med sitt barn även när barnet inte behöver något här och nu. 

• Anonym (Frusson)

3ggr på åtta år, mest för att han tjatar som män alltid gör. Två gånger för att bli gravid med andra barnet.

• Anonym (Torrt)

Blev föräldrar för ca ett och halvt år sen och än så länge vill inte damen ha sex. Försökt prata med henne efter det gått ett år. Masserar henne, lagar middag och tar hand om barnet direkt jag kommer hem från jobbet men ja.. under dagarna pluggar hon och barnet är på förskolan. Hon vill inte ens smyga iväg när barnet sover så vi kan ha egen tid.. så ja.. det är deppigt

• Anonym (Satis)

Fem barn, heltidsjobb, egen firma, en stor kåk som kräver sitt - vi har sex 1-3(-4) gånger per vecka. Vi passar bra ihop på det sättet att sex ger oss båda energi och må-bra-känslor i kroppen, och därför ser vi båda till att prioritera det.

Undrar hur det går när barnen blir tonåringar och är uppe senare än vi..? Nu är barnen mellan 2 och 9, så det är ju fortfarande lediga kvällar...

Tips från er som varit med om tonåriga barn? 😅

• Anonym (Fyrbarnspappa)
    Anonym (Torrt) skrev 2025-03-16 20:37:14 följande:

Blev föräldrar för ca ett och halvt år sen och än så länge vill inte damen ha sex. Försökt prata med henne efter det gått ett år. Masserar henne, lagar middag och tar hand om barnet direkt jag kommer hem från jobbet men ja.. under dagarna pluggar hon och barnet är på förskolan. Hon vill inte ens smyga iväg när barnet sover så vi kan ha egen tid.. så ja.. det är deppigt

Du har mitt medlidande, för vad det är värt. Några månader efter vårt tredje barn, när min fru smalnat av igen, brösten var större än nånsin och hela hon var det vackraste och sexigaste jag nånsin sett en kvinna på jorden, så var hon helt ointresserad. 3-4 månader utan sex, det var på allvar tufft. Man ska vara ödmjuk inför svårigheter människor stöter på i sina liv, men jag tror inte jag har mått sämre i mitt liv än jag gjorde då. Folk får hånskratta åt att jag lider av att inte får ha sex på några månader, men det var inte bra för mig eller för vår relation. 

Jag är väl bekant med att göra allt man kan för att lägga allt tillrätta, röja undan alla hinder, och anstränga sig flera dagar i streck med hopp om att äntligen få till det, och hur tungt och rentav förnedrande det är att bli avvisad. Men vill hennes kropp inte, så vill den inte. Och att skapa press runt det tror jag inte hjälper. T ex att skaffa barnpassning, åka till Köpenhamn och boka in sig på ett hotell - Det KAN hjälpa henne att få ro, men det kan också få motsatt effekt när hon vet vad du hoppas på. 

Jag hoppas att hennes kropp hittar lusten snart igen! 

• Anonym (Kille)

Vi har det 1gång i veckan men blitt sämre nu. Med meningen "du får oftare än många andra 2 barnsfamiljer"

• Anonym (T3)

I genomsnitt ett par-tre gånger i veckan. Ibland mer ibland mindre. Det är inte barnen i sig som styr sexlivet, utan saker runt omkring. Lust och attraktion, hälsa, det utrymme man skapar åt varandra, men också jobbförhållande och bostad.

Har tre barn mellan 6-13 år.

• Anonym (Rune)
    Anonym (Satis) skrev 2025-03-16 20:51:31 följande:

Fem barn, heltidsjobb, egen firma, en stor kåk som kräver sitt - vi har sex 1-3(-4) gånger per vecka. Vi passar bra ihop på det sättet att sex ger oss båda energi och må-bra-känslor i kroppen, och därför ser vi båda till att prioritera det.

Undrar hur det går när barnen blir tonåringar och är uppe senare än vi..? Nu är barnen mellan 2 och 9, så det är ju fortfarande lediga kvällar...

Tips från er som varit med om tonåriga barn? 😅

Tonåringar är ibland borta ganska sent på kvällarna. Och på förmiddagarna sover de. Länge.
  • Anonym (Rune)
    Anonym (Fyrbarnspappa) skrev 2025-03-16 23:48:57 följande:

Du har mitt medlidande, för vad det är värt. Några månader efter vårt tredje barn, när min fru smalnat av igen, brösten var större än nånsin och hela hon var det vackraste och sexigaste jag nånsin sett en kvinna på jorden, så var hon helt ointresserad. 3-4 månader utan sex, det var på allvar tufft. Man ska vara ödmjuk inför svårigheter människor stöter på i sina liv, men jag tror inte jag har mått sämre i mitt liv än jag gjorde då. Folk får hånskratta åt att jag lider av att inte får ha sex på några månader, men det var inte bra för mig eller för vår relation. 

Jag är väl bekant med att göra allt man kan för att lägga allt tillrätta, röja undan alla hinder, och anstränga sig flera dagar i streck med hopp om att äntligen få till det, och hur tungt och rentav förnedrande det är att bli avvisad. Men vill hennes kropp inte, så vill den inte. Och att skapa press runt det tror jag inte hjälper. T ex att skaffa barnpassning, åka till Köpenhamn och boka in sig på ett hotell - Det KAN hjälpa henne att få ro, men det kan också få motsatt effekt när hon vet vad du hoppas på. 

Jag hoppas att hennes kropp hittar lusten snart igen! 

Man ska inte tjata och gnälla i tid och otid. Men ta ett allvarligt samtal i en neutral situation - inte i sängen. Förklara hur viktigt det är för dig att ni hittar tillbaka till ett sexliv, att du blir olycklig om ert sexliv nu skulle vara slut. Hur vill hon göra för att ni båda ska bli så lyckliga som möjligt?

Du har rätt till din lust.
Svar på tråden Hur ofta hade/har ni sex efter ni fick barn?