• Anonym (relationsstress)

Han vill inte ha sex längre

Hej! 
    Jag är 25 år och min sambo snart 30. Vi har varit tillsammans i 4 år och har haft ett bra sexliv fram tills några veckor sedan. Hans sexlust skulle jag säga är relativt stor och många gånger varit drivande, vi har haft sex ungefär varannan dag i snitt under vår relation (med några ned och upp-gångar såklart). 

Senaste veckorna så känns det som jag måste ta massor med intiativ för att det ska bli av nästan som att jag "tvingar" honom. 

För vissa är 5 dagar till en vecka inte mycket men för oss är det, då det inte varit så tidigare och skapar oro. För övrigt är allting jätte bra och han är jätte fin mot mig, kramas vill vara nära osv. 

Kan detta handla om otrohet att han ligger med någon? Tänder han inte på mig längre? Eller vad kan vara fel. 

När jag tog upp det lite lätt säger han att han varit trött senaste tiden (dock haft mindre jobb att göra än tidigare då han varit mer aktiv upplever jag). Jag frågade om. hans lust/behov försvinner helt då och han säger att han tycker jag frågar mycket. 

Någon som har en aning eller fundering?
  • Svar på tråden Han vill inte ha sex längre
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-10 09:41:14 följande:

Har du gått upp i vikt?

Nej jag har inte gått upp i vikt, och förutom att min hud är lite sämre just nu i ansiktet så har mitt utseende inte förändrats.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (relationsstress) skrev 2025-01-10 08:39:33 följande:

Jag känner inte igen ovanstående. alltså självklart kan han täffa en kompis ibland eller liknande liknande. Men det är inget nytt liksom, och jag träffar också vänner ibland såklart! så Skulle inte säga något nytt mönster på det sättet, inget med utseendet, smusslar inte med sin telefon. 

Det jag beskrev är några av de vanligaste tecknen när en partner är otrogen. På det du beskrev om honom, låter det som att det är något annat.

Ibland kan även män ha svackor i livet med lusten... kan t ex bero på stress, sjukdom, depression och annat. Jag tycker du ska ge honom lite tid, kanske hjälpa till att få igång hans lust lite om det behövs.
  • Anonym (Jasmine)

Kan det inte bara vara som han säger då? Varför dra så höga växlar och tänka på otrohet det första du gör. Han kanske är deprimerad eller stressad och det är väl ganska normalt att sexlusten går i vågor. Är ni sambos? Hur skulle han kunna träffa någon då? På jobbet eller?

• Anonym (d)

kan vi normalisera att lust går upp och ner utan att direkt gå på otrogen? att ha mer sex i början av ett förhållande är också helt normalt

• Anonym (Jösses)

Alla människor har perioder där lusten ökar/minskar och det är sällan man som par är alltid är synkade i lust. 

• Anonym (Varför då?)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-01-10 08:33:34 följande:
    Kan vara så att han bara har en dipp i livet.

Om han är otrogen så märks det nog på andra sätt som att han kanske är lite förändrad som person emot dig (t ex lättretad och irriterad mot dig), att han förändrat sina vanor (kanske försöker bättra på utseende, är borta hemifrån ibland och annat) och att han gärna smusslar med sin mobil.

Ser du inte några tecken av ovanstående så är han antingen väldigt duktig på att dölja, eller så är han dig trogen.
    Varför blir en otrogen person irriterad på sin partner? Är inte det bara om han har tanke på att lämna henne?
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-10 09:41:14 följande:

Har du gått upp i vikt?

Har din partner gått upp i vikt?
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Varför då?) skrev 2025-01-10 14:18:19 följande:
    Varför blir en otrogen person irriterad på sin partner? Är inte det bara om han har tanke på att lämna henne?
    Det brukar vara ett av många tecknen på otrohet, att relationen mellan två personer förändras, även om det inte är avsiktligt. Det kan ta sig många uttryck, varav irritation från den otrogne är rätt så vanlig.

Det är säkert så om någon funderar på att lämna den andra... kan ju även vara en kombination av otrohet och tankar på att lämna.

Oavsett så verkar det ju inte vara så i TS fall, utan där låter det helt enkelt som bristande lust hos hennes parter.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (d) skrev 2025-01-10 14:04:37 följande:

kan vi normalisera att lust går upp och ner utan att direkt gå på otrogen? att ha mer sex i början av ett förhållande är också helt normalt

Fast alla funkar inte så. Sexet blir bättre och bättre med tiden för mig, man får ju så mkt övning.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Tjejen) skrev 2025-01-10 14:27:35 följande:
    Nej, har ingen partner för tillfället. Men det är ju ett vanligt problem att folk blir för bekväma i ett förhållande och lägger på sig vikt. Vilket inte är attraktivt eller positivt för sexlusten.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-10 14:38:54 följande:
    Nej, har ingen partner för tillfället. Men det är ju ett vanligt problem att folk blir för bekväma i ett förhållande och lägger på sig vikt. Vilket inte är attraktivt eller positivt för sexlusten.
    Ja, lyckades ställa frågan fel, den var ju menad åt ts.
    Anonym (Jasmine) skrev 2025-01-10 13:59:41 följande:

Kan det inte bara vara som han säger då? Varför dra så höga växlar och tänka på otrohet det första du gör. Han kanske är deprimerad eller stressad och det är väl ganska normalt att sexlusten går i vågor. Är ni sambos? Hur skulle han kunna träffa någon då? På jobbet eller?

Såklart det kan vara så, men jag kan inte rå för att tanken slår mig. Otrohet har inte varit det första, men eftersom jag inte upplever att han är trött så känns det mer som en ursäkt. Självklart kan sexet gå upp och ner men när man ser en markant förändring på en 4-årig relation så blir man ju fundersam. 

Man kan väl träffa någon annan om man vill tänker jag. 
    Anonym (d) skrev 2025-01-10 14:04:37 följande:

Jag skulle inte säga att en fyra årig relation är i början av ett förhållande.
    Anonym (Tjejen) skrev 2025-01-10 14:27:35 följande:
    Nej. 
Svar på tråden Han vill inte ha sex längre