• Anonym9955

Positivt till negativt graviditetstest

Hej. 
    jag och min sambo har I tre månader nu försökt bli gravida. 
    i december valde vi dock att lägga det lite på hyllan och har inte riktigt haft koll på vilka dagar vi haft Sex och inte. 
    Min cykel är som en klocka, aldrig sen mens och jag känner min kropp väldigt väl. 
    men nu skulle jag fått min mens den 26e december, är alltså 16 dagar försenad. 

jag har tagit flera tester som varit negativa och nu har jag gått Till att ta LH-tester istället då jag gärna vill se att min ägglossning kommer som den ska, borde varit igår eller idag. 

får bara svaga svaga streck och jag har inte känt några symtom alls, brukar vara helt galen och super kåt när det närmar sig ÄL men inget sånt. 

idag gjorde jag ett LH-test och ett Graviditetstest. 

LH fortfarande negativt och nu till det absolut märkligaste jag varit med om. 
    det blev två streck på graviditetstestet och jag är helt säker att jag såg två streck men sen var det som att de sakta försvann? Och när tiden man ska vänta var slut så var bara där ett streck kvar, negativt alltså. 

är det någon som varit med om detta? eller håller jag på att tappa det totalt? 

vart förövrigt dumförklarad av en barnmorska igår som tyckte att jag skulle avvakta ett halvår innan jag ens kontaktade VC för att få kolla eventuell graviditet via ultraljud så känner mig rätt matt av allt nu. 

• Svar på tråden Positivt till negativt graviditetstest
  • Anonym (B)

Den där du pratade med är ju en idiot, man väntar inte så länge med UL!!

Men, om du skulle ha haft mens för typ tre veckor sedan så hade grav-test gett tokmycket utslag vid det här laget.

• Anonym (Kobra)

Vissa gravtest kan ibland snabbt visa två streck när färgen sugs upp, men sen bleknar teststrecket om det är negativt, det syns bara tvärt för att urinen går igenom. Jag har varit med om det flera gånger. När jag väl varit gravid (5 ggr) har jag fått tokpositivt test, utan minsta tvekan strax före BIM. 

Väldigt normalt att ägglossning uteblir ibland. Tror inte alls du ska oroa dig. Snart lyckas ni :)

• Anonym (d)
    Anonym (B) skrev 2025-01-10 18:48:38 följande:

Den där du pratade med är ju en idiot, man väntar inte så länge med UL!!

Men, om du skulle ha haft mens för typ tre veckor sedan så hade grav-test gett tokmycket utslag vid det här laget.

Inte direkt, BM menade utreda utebliven mens. TS är knappt sen så i dagsläget är det inget vården behöver vara inblandad i.
  • Anonym9955
    Anonym (Kobra) skrev 2025-01-10 19:04:13 följande:

Vissa gravtest kan ibland snabbt visa två streck när färgen sugs upp, men sen bleknar teststrecket om det är negativt, det syns bara tvärt för att urinen går igenom. Jag har varit med om det flera gånger. När jag väl varit gravid (5 ggr) har jag fått tokpositivt test, utan minsta tvekan strax före BIM. 

Väldigt normalt att ägglossning uteblir ibland. Tror inte alls du ska oroa dig. Snart lyckas ni :)

tack för bra svar! Man blir knäpp av sånt här.. har läst och Läst och sett att många inte får positivt svar innan v.7-8 och när man vet det så får man ju en gnutta hopp även om jag tänker att jag inte är gravid nu och att det är högst otroligt att jag skulle råka va en av dom som inte får två streck innan v.7-8.. 

nä är inte orolig så bara fundersam eftersom den verkar utebli två gånger nu på rad..
Svar på tråden Positivt till negativt graviditetstest