Anonym (Vad händer) skrev 2025-01-15 23:56:08 följande:
Alltså vad är det för tid vi lever i? Dårarnas högtid?
Högerextremister vita arga män börjar ta över. Med inslag av diskriminering, rasism, nazism, kvinnofientlighet och nedsättande syn på kvinnor.
Känne som riktigt obehagliga och otrygga förhållanden och värld. För kvinnor. Det här kommer ju bara göra att fler kvinnor ta avstånd och vill ha allt mer mindre att göra med män. Hat och förtryck är inte lösningen. Som många män verkar tro.
Jag är så jävla tacksam att jag slutat dejta män helt, och inte nå barn har ni fått av mig heller. Till alla män som pratar om att kvinnans enda roll är att vara mamma och föda barn. Säger jag som barnfri kvinna, fuck you! Mina ägg får ni aldrig. Tackar högre makter för att jag varit visare än mina tidigare generationer. Män börjar bli riktigt onda.
Jag är 29 år. Har aldrig känt mig mer osugen på män. Och varför är det alltid högerextremister och höger män som har denna unkna kvinnosyn.
Har bestämt mig för att rata man och barn. Tycker våran samtid nu är riktigt skrämmande. Män skrämmer mig. Titta på vilka män som styr i USA t.ex. Våldtäktsmän, kriminella och psykiskt sjuka. Som driver på Tyskland att bli ett nytt Hitler 2.
Nej usch, undviker män helt nu för tiden. Känns otryggt, man vet inte vad för galning man får. När dessa är på uppsving. Mörk och våldsam tid vi lever i just nu.