• Anonym (Orolig tjej)

Hjärtaktivitet 6+2 men långsamt stigande hcg, hur ska jag tänka?

Lite fundersam.

Jag har fått se hjärtat slå vid 6+2. Läkaren mätte 5-6v litet foster. Lämnade sedan på eget bevåg blodprov på werlabs för att följa hcg-stegringen vilket jag nu ångrar efter en del googlande.

Första testet tog jag 6+0 och det var på 3022, andra testet 6+2 3490.

Jag gick från att vara glad, lycklig och tacksam till ångestfylld och invänta mf. 

Tacksam för era erfarenheter. Har alla symtom så som illamående ömma bröst frekventa toabesök med mera.

Min enda tröst är att man inte kan veta hur högt eller lågt hcg man haft tidigare graviditeter och de har ju gått bra. Tänker att det borde vara ett stort mörkertal där för det är ju inte alla som lämnar hcg-blodprov

Kram

• Svar på tråden Hjärtaktivitet 6+2 men långsamt stigande hcg, hur ska jag tänka?
  • Anonym (Vetinte)

Beklagar att du inte fått klara besked. 

Tyvärr låter det som hcg är ganska lågt vid 6+0.
    Vilken tid mätte ultraljudet till? Du kanske inte är riktigt så långt gången? 

Jag hade 29000 vid prov som togs 5+6. Vet att spannet på vilket hcg som är okej är stort, förhoppningsvis går det vägen 🙏🍀

Vid någon nicå (kommer inte ihåg vilken) behöver inte hcg längre fördubblas på 48-72h utan ökningen sker normalt långsammare efter ett tag. 

Hoppas att allt är som det ska 🙏❤️

• Anonym (Orolig tjej)
    Anonym (Vetinte) skrev 2025-01-14 10:53:52 följande:

Beklagar att du inte fått klara besked. 

Tyvärr låter det som hcg är ganska lågt vid 6+0.
    Vilken tid mätte ultraljudet till? Du kanske inte är riktigt så långt gången? 

Jag hade 29000 vid prov som togs 5+6. Vet att spannet på vilket hcg som är okej är stort, förhoppningsvis går det vägen 🙏🍀

Vid någon nicå (kommer inte ihåg vilken) behöver inte hcg längre fördubblas på 48-72h utan ökningen sker normalt långsammare efter ett tag. 

Hoppas att allt är som det ska 🙏❤️

De misstänker att dst tagit längre tid för ägget att implanteras i livmodern.. jag har också 33-dagars cykel.  Jag har precis lämnat nytt blodprov med ångesten från helvetet. Å andra sidan, visar det lågt kan jag bara vänta mf med nytt ultraljud onsdag nästa vecka. Jag håller I 🙂 tack för ditt svar. 
  • Anonym (Orolig tjej)

Idag fick jag tillbaka nästa provsvar som visar en långsam stegring från senast. Det ökar alltså men långsamt. Vi får väl helt enkelt se. Fint att hjärtat slår. Nu hoppas vi bara det förblir så.

• Anonym (Orolig tjej)

Idag har jag på nytt sett det fina lilla hjärtat ticka och fostret mätte till 7+1-7+4. Jag vill bara säga att det inte är kört med långsamt stigande hcg ❤️ 

Svar på tråden Hjärtaktivitet 6+2 men långsamt stigande hcg, hur ska jag tänka?