Hur slipper man göra värnplikten?
Nån som vet? Jag vägrar göra den och slösa bort ett år
Nån som vet? Jag vägrar göra den och slösa bort ett år
Försvarsviljan är i dagsläget uppe i 53 %.
Har nog svarat innan men ..
Är nu 58 och mailade försvaret att jag vill hjälpa till när så behövs.
Är fet och 58 och klarar väl inte att kånka granater eller gruppera pjäser. Dock var det heller aldrig min grundutbildning.
Jag kan med lite uppdatering sköta min tjänst som B-plats befäl.
Annars kör jag ambulans, eller ordonnans eller står i mob-förråd eller ....
Jag vill hjälpa till, men av det svar jag fick ..... för gammal.
Och så finns det yngre som inte alls vill, de har sina åsikter men för mig känns det som ett hån. Deras "frihet" beror ju på att andra står upp för den!
Som det ser ut just nu så måste vi stå upp för den fria världen.
Det ska inte behöva hända men om det gör det så vill jag hjälpa till.
Har nog svarat innan men ..
Är nu 58 och mailade försvaret att jag vill hjälpa till när så behövs.
Är fet och 58 och klarar väl inte att kånka granater eller gruppera pjäser. Dock var det heller aldrig min grundutbildning.
Jag kan med lite uppdatering sköta min tjänst som B-plats befäl.
Annars kör jag ambulans, eller ordonnans eller står i mob-förråd eller ....
Jag vill hjälpa till, men av det svar jag fick ..... för gammal.
Och så finns det yngre som inte alls vill, de har sina åsikter men för mig känns det som ett hån. Deras "frihet" beror ju på att andra står upp för den!
Som det ser ut just nu så måste vi stå upp för den fria världen.
Det ska inte behöva hända men om det gör det så vill jag hjälpa till.
Medan 53 procent av männen är beredda att ställa upp i försvaret om det blir krig, är andelen kvinnor bara 24 procent. En stooor majoritet tycker uppenbarligen att det är karlgöra att försvara landet.
Men det är inte bara vapen de fnyser åt, som kvarterstanter i någon gammal svartvit film; hälften vill inte ens göra sitt inom det civila försvaret. Inte ens servera ärtsoppa?!
Vad i hel...a fridens namn tänker sig dessa fruntimmer att de ska göra om Putin kommer? Hålla tummarna för att Instagram inte slås ut så att de kan fortsätta att lägga ut foton på soffkuddar och doftljus?
Nöjer de sig med att pytsa ut gulliga freds-emojis?
Lägst försvarsvilja har vänsterväljare och värst är det bland MP- och V-sympatisörer. Föga förvånande.
Helt sinnessjukt att bara 24 procent av kvinnorna kan tänka sig att lyfta ett finger för att på något sätt försvara Sverige.. Hur är de uppfostrade?
Självstympning kan ju vara ett sätt att slippa lumpen, d.v.s. att ta en yxa och hugga av en hand eller fot. Förekom förr.