Göra slut med ego särbo?
Vi har träffats i två år och eftersom vi kände varandra sedan innan och hade barnen olika veckor introducerade vi varandras barn tidigt (efter 3 månader)
Jag tvivlar dock mer och mer på att det är detta livet jag vill leva.
Flytta ihop finns inte på världskartan då särbon har väldigt svårt att göra saker med mina barn, han har trots att jag påpekat det många gånger aldrig visat dem något intresse eller vilja lära känna dem. Mina barn är stora och ganska lugna av sig (12-18 år) och de har sagt flera gånger att de skulle vilja göra saker med min särbo ex träna på gymmet tillsammans eller att han kommer och tittar på en match de spelar.
Han har varit jättetydlig med att det vill han inte eftersom det då skulle ta tid från hans egna barn (som är hos Mamman den veckan)
Han säger att han känner sig obekväm när vi sover hemma hos mig eftersom han inte känner mina barn och tycker det känns bättre när vi är hemma hos honom.
Han vill extremt sällan följa med på kalas osv hos min familj, hans barn vill inte följa med och är de hos Mamman har de ofta någon träning osv som han går på istället för att följa med mig på kalas.
jag vill gärna vara delaktig i hans liv, dock så tog det ett år innan han presenterade mig för sina föräldrar och sin bror med familj (de visste inte om mig alls innan)
jag vill gärna följa med ibland och titta på hans barns matcher, uppvisning eller vad det kan vara men han låter mig inte göra det. Han och exet har bestämt att det ska vara deras grej och att inga respektive ska få följa med.
Vi ses inte varje kväll men kanske 50% av dagarna på en månad
Jag förstår att detta inte kan jämföras med en kärnfamilj men jag hade kanske inte trott att tvåsamheten skulle vara så här.ensam?
Jag älskar verkligen den här mannen och han har ju väldigt många sidor med men min hjärna säger mig att det är ju inte så hör jag vill leva