• Anonym (Mimmi)

Göra slut med ego särbo?

Vi har träffats i två år och eftersom vi kände varandra sedan innan och hade barnen olika veckor introducerade vi varandras barn tidigt (efter 3 månader)
    Jag tvivlar dock mer och mer på att det är detta livet jag vill leva.
    Flytta ihop finns inte på världskartan då särbon har väldigt svårt att göra saker med mina barn, han har trots att jag påpekat det många gånger aldrig visat dem något intresse eller vilja lära känna dem. Mina barn är stora och ganska lugna av sig (12-18 år) och de har sagt flera gånger att de skulle vilja göra saker med min särbo ex träna på gymmet tillsammans eller att han kommer och tittar på en match de spelar.
    Han har varit jättetydlig med att det vill han inte eftersom det då skulle ta tid från hans egna barn (som är hos Mamman den veckan)
    Han säger att han känner sig obekväm när vi sover hemma hos mig eftersom han inte känner mina barn och tycker det känns bättre när vi är hemma hos honom.
    Han vill extremt sällan följa med på kalas osv hos min familj, hans barn vill inte följa med och är de hos Mamman har de ofta någon träning osv som han går på istället för att följa med mig på kalas.

jag vill gärna vara delaktig i hans liv, dock så tog det ett år innan han presenterade mig för sina föräldrar och sin bror med familj (de visste inte om mig alls innan)
    jag vill gärna följa med ibland och titta på hans barns matcher, uppvisning eller vad det kan vara men han låter mig inte göra det. Han och exet har bestämt att det ska vara deras grej och att inga respektive ska få följa med.

Vi ses inte varje kväll men kanske 50% av dagarna på en månad 
    Jag förstår att detta inte kan jämföras med en kärnfamilj men jag hade kanske inte trott att tvåsamheten skulle vara så här.ensam?

Jag älskar verkligen den här mannen och han har ju väldigt många sidor med men min hjärna säger mig att det är ju inte så hör jag vill leva

• Svar på tråden Göra slut med ego särbo?
  • Anonym (S)

Inte så konstigt att han inte känner dina barn när han inte ens anstränger sig det minsta för att lära känna dom. Har du en bra relation med hans barn?

Väljer man någon som har barn sedan tidigare så måste man acceptera hela paketet annars får man välja någon utan barn. Barnen ska aldrig behöva komma i kläm och jag hade aldrig kunnat vara med någon som inte brydde sig om mina barn. 

• Fjäril kär

Ledsen men det låter mer som att han vill ha en älskarinna och inte en jämlik partner.  

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (S) skrev 2025-01-13 20:45:00 följande:

Inte så konstigt att han inte känner dina barn när han inte ens anstränger sig det minsta för att lära känna dom. Har du en bra relation med hans barn?

Väljer man någon som har barn sedan tidigare så måste man acceptera hela paketet annars får man välja någon utan barn. Barnen ska aldrig behöva komma i kläm och jag hade aldrig kunnat vara med någon som inte brydde sig om mina barn. 

Ja jag har en bra relation med dem, när vi ses är det inga konstigheter.
    jag har sagt detta till honom med, mina barn följer medpå köpet precis som jag får acceptera att hans barn gör det med och att det inte är förhandlingsbart
  • Anonym (Mimmi)
    Fjäril kär skrev 2025-01-13 20:47:15 följande:

Ledsen men det låter mer som att han vill ha en älskarinna och inte en jämlik partner.  

Det har jag sagt till honom med, men då ursäktar han sig med att han vill ju ligga hälften så mkt som jag vill så någon älskarinna är jag absolut inte enligt honom
  • Anonym (A)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-01-13 20:56:44 följande:
    Det har jag sagt till honom med, men då ursäktar han sig med att han vill ju ligga hälften så mkt som jag vill så någon älskarinna är jag absolut inte enligt honom
    Dålig undanflykt av honom.
  • Familjesus

Så länge man är överens och båda är nöjda är ju inget sätt att vara i en relation fel. Jag tror att det finns en del som skulle tycka att er relation passar utmärkt, man håller isär sitt kärleksliv och sitt familjeliv. Ert problem skulle väl i så fall vara att ni har barnen olika veckor.   

Men nu är ju du inte alls nöjd, vilket gör att er relation inte är bra. Jag håller själv med dig om att din särbo känns ego. Jag tycker att man kompromissar och försöker visa omsorg om varandra i en relation. Man vill ju att den andra ska må bra!
    Men som sagt, han sätter ju sina gränser i relationen, precis som du sätter dina.

Du behöver ju så klart prata mer med honom för att se om han kan möta dig  i något. Men även fundera på vad som är lägsta nivå och dealbreakers för dig. Kanske får du acceptera hans villkor och försöka förhålla dig till det. Kanske att någon försöker ändra barnveckor så att ni har samma.
    Eller är det bättre att ni delar på er och ni båda har möjlighet att hitta partners som har samma syn på relationer. Det känns ganska länge att vänta tills alla barn är utflugna...

• Fjäril kär
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-01-13 20:56:44 följande:
    Spelar ingen roll vad han kallar det , han är uppenbart inte ärlig mot dig och hans handlingar och beteende visar det också klart och tydligt. 

Allt jag ser och hör är ursäkter och bortförklaringar samt klara besked om massa saker han inte vill. 

Det du ser är det du får och jag skulle i din sits avsluta det . 
  • Anonym (D)

Öh vafan. Räckte att jag läste några meningar. GÖR SLUT. 

• Anonym (Linda)

För mig låter det som att han nånstans inte är klar med sitt ex av olika anledningar.  
    Kändes otroligt suspekt att ingen ny partner får komma på barnens evenemang.  Tänk om det föds ett nytt syskon då?  
    Nej han låter otroligt knepig. Hade aldrig accepterat något av detta. 

• Just Precis

Håller med Familjesus ovan till 100% och hade personligen aldrig blivit lycklig med en man som prioriterade mig och det som är viktigt för mig så lågt. Vissa kanske pallar, men de är nog i minoritet. Beklagar din sits.

• Anonym (märk)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-01-13 20:20:22 följande:
    Göra slut med ego särbo?

Vi har träffats i två år och eftersom vi kände varandra sedan innan och hade barnen olika veckor introducerade vi varandras barn tidigt (efter 3 månader)
    Jag tvivlar dock mer och mer på att det är detta livet jag vill leva.
    Flytta ihop finns inte på världskartan då särbon har väldigt svårt att göra saker med mina barn, han har trots att jag påpekat det många gånger aldrig visat dem något intresse eller vilja lära känna dem. Mina barn är stora och ganska lugna av sig (12-18 år) och de har sagt flera gånger att de skulle vilja göra saker med min särbo ex träna på gymmet tillsammans eller att han kommer och tittar på en match de spelar.
    Han har varit jättetydlig med att det vill han inte eftersom det då skulle ta tid från hans egna barn (som är hos Mamman den veckan)
    Han säger att han känner sig obekväm när vi sover hemma hos mig eftersom han inte känner mina barn och tycker det känns bättre när vi är hemma hos honom.
    Han vill extremt sällan följa med på kalas osv hos min familj, hans barn vill inte följa med och är de hos Mamman har de ofta någon träning osv som han går på istället för att följa med mig på kalas.

jag vill gärna vara delaktig i hans liv, dock så tog det ett år innan han presenterade mig för sina föräldrar och sin bror med familj (de visste inte om mig alls innan)
    jag vill gärna följa med ibland och titta på hans barns matcher, uppvisning eller vad det kan vara men han låter mig inte göra det. Han och exet har bestämt att det ska vara deras grej och att inga respektive ska få följa med.

Vi ses inte varje kväll men kanske 50% av dagarna på en månad 
    Jag förstår att detta inte kan jämföras med en kärnfamilj men jag hade kanske inte trott att tvåsamheten skulle vara så här.ensam?

Jag älskar verkligen den här mannen och han har ju väldigt många sidor med men min hjärna säger mig att det är ju inte så hör jag vill leva

För egen del så skulle jag tycka att upplägget din särbo vill ha passar utmärkt.

Jag tycker inte att man måste hålla på och tvinga ihop styvfamiljer, och bor man inte ihop så finns det ingen anledning alls. Skulle nog tycka att det var rätt konstigt om mina barn skulle vilja umgås enskilt med min partner. Varför liksom? Men de har ju egna vänner, och två föräldrar, inte så stort behov att att umgås med en främmande vuxen som råkar ha en relation med en av deras föräldrar. Min 19-åring gymmar ju med sina kompisar, skulle kännas otroligt märkligt om han ville gymma med min man...  

Han ser nog er som en relation, men inte som familj. Och har inget behov av att leka familj med dina barn och hans barn. Jag skulle nog också hellre lägga tiden på mina egna barn än följa med min partner på släktkalas eller träffa min partners barn. 

Men nu är det ju du som har den här relationen, och om du inte är nöjd, och han inte vill ändra sig, då är ni nog inte så kompatibla. Du får fundera över vad det är värt. 
Svar på tråden Göra slut med ego särbo?