Anonym (TS) skrev 2025-01-15 19:14:50 följande:
Jo men då fanns inte HIV än , vet inte hur det var med andra sjukdomar.
Och om man har bestämt att ha ett öppet förhållande eller leva med flera så visst men vi hade inte det. Han gjorde det bakom min rygg. Vill man ligga med andra kan man ju säga det och så får man se om den man är tillsammans med accepterar det.
Jag fick reda på det för att han helt plötsligt ville ha kondom när vi hade sex , när jag konfronterade honom och sa att jag tror att det är för att han har varit med nån annan förnekade han inte det. Han var väl rädd för att smitta mig med något som kan skada barnet, vet inte om han hade brytt sig ens om jag inte hade varit gravid eller om det har hänt förut när jag inte var det. Låter det rimligt att man ska behöva ha kondom med den man lever tillsammans med för att man ska kunna ligga runt oskyddat? Hur skulle vi gjort om vi skulle velat ha fler barn i framtiden?
Nej, det låter som din man är ett riktigt svin. Det kan jag hålla med om.
Jag kan förstå om du tänker din på situationen här och nu. Som sagt, du har mina sympatier där. Utöver själva förlossning verkar det som du behöver prata med någon professionell om otroheten.