• Anonym (Ju)

Situationship /MÄN hjälp mig tänka

Jag har träffat en kille några månader. Vi kom överens rätt tidigt att vi skulle hålla det lättsamt, ha sex och umgås. Han vill inte ha en relation och har svårt att utveckla känslor. Jag kände ändå en lättnad över detta då jag är less dejtandet. Vi har haft sex, riktigt skönt sex. Vi har en connection och kemi som jag har svårt att motstå. Han har uttryckt att han känner samma. Under tiden som vi haft sex så har han i samband med våra träffar öppnar upp sig och pratat om djupa saker, barndomstrauman osv. Jag har inte frågar något om detta utan han har gladeligen berättat det för mig. Han har uttryckt att det är skönt att prata med mig och att han sällan pratar såhär djupt med folk runt omkring honom. Han försökte ofta få mig till gymmet, för att träffa mig öppet bland folk.. och vi kunde fastna i varandras blick ofta. Han kollar mycket på mig när vi ör bland människor. En dag hamnade vi med våra barn på ett lekland och vi umgicks där ihop vilket var väldigt trevligt. Han uttryckte att han tycker att jag är smart, lugn, rolig och intressant och att han har stark attraktion till mig. Vi känner alltså lika gällande varandra. Han börjar dock skoja om att jag säkert pratar med andra män eller träffar andra män, har sex med andra män och hab har sett mig titta på andra män och påpekat det. Han har över uttryckt frågor kring mitt ex. Han har självmant pratat om sitt kärleksspråk och hur han visar kärlek. Han sa innan julledighwten att han varit tydlig med mig om att han inte vill ha en relation och svårt med känslor. Nu under ledigheterna hade vi inte kontakt med varandra på två veckor och jag hör av mig till honom när jag är hemma igen och önskar ses när han har möjlighet.. Han svarar med att fråga om jag umgåtts med någon kille? Sen när jag förklarar att jag inte gör det eller har gjort det. Så svarar han inte mig? Vad är detta? Jag förstår ingenting. Jag vill träffas och ha sex men vad pysslar han med? 

• Svar på tråden Situationship /MÄN hjälp mig tänka
  • Just Precis

hah, äh fan, var visst jag som är en svag kommunikatör, är inte man, missade att du ville ha mäns tankar

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Ju) skrev 2025-01-17 17:18:33 följande:
    Men alla är "fuckade " på de ena eller andra sättet. Men saken är den att man vet ju aldrig det i början.. men sen när jag har fått lite känslor så kan jag inte ta mig ur det. Och då kommer alla dessa saker.. 
    Nej alla män är inte fuckade.  Men du borde bli bättre på att lära dig se röda flaggor och framförallt lära dig att inte bli attraherad av röda flaggor... Jag tror nämligen att en del av deras beteende är sånt du tycker är bra egenskaper alternativt att du ignorerar dåligt beteende till en början och tror det ska bli bättre. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Jag skulle tolka det som att han tycker det är lite "äckligt" om du ligger med andra samtidigt som du ligger med honom. Därav är det viktigt för honom att veta om det är så eller inte.
    Eller så hade han hoppats på det som en chans att dra sig ur detta då han känner av ditt intresse och han inte vill mer.

• Anonym (Ju)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-18 13:25:39 följande:

Jag skulle tolka det som att han tycker det är lite "äckligt" om du ligger med andra samtidigt som du ligger med honom. Därav är det viktigt för honom att veta om det är så eller inte.
    Eller så hade han hoppats på det som en chans att dra sig ur detta då han känner av ditt intresse och han inte vill mer.

Så kan det absolut vara. Har också tänkt i dessa banor.. men i och med att han ofta säger att han respekterar mig och att jag uttryckt att vi behöver vara tydliga och öppna med varandra under tiden som vi ses.. Så förväntar jag mig att man säger det rakt ut isåfall. 

Jag frågade honom varför han frågar så mycket om andra killar och han sa indirekt, försiktigt att han inte vill att jag är med andra. 

Men oavsett vad han än känner och tycker så tycker jag att det är schysst att säga det rätt snabbt. För han tar upp min tid.. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Ju) skrev 2025-01-18 14:28:13 följande:
    Så kan det absolut vara. Har också tänkt i dessa banor.. men i och med att han ofta säger att han respekterar mig och att jag uttryckt att vi behöver vara tydliga och öppna med varandra under tiden som vi ses.. Så förväntar jag mig att man säger det rakt ut isåfall. 

Jag frågade honom varför han frågar så mycket om andra killar och han sa indirekt, försiktigt att han inte vill att jag är med andra. 

Men oavsett vad han än känner och tycker så tycker jag att det är schysst att säga det rätt snabbt. För han tar upp min tid.. 
    Ja eller så struntar du i att invänta hans beslut och slipper ödsla mer tid på honom, gå vidare nu helt enkelt. Ni har ju egentligen ingenting ihop, så bara glöm och gå vidare I livet - utan honom. Alla glada och nöjda med no hard feelings.

Eller så är du (precis som jag tror att han är rädd/orolig för) kär i honom och vill mer än han vill eller kan ge dig. Det låter så och i så fall får du ge dig tid att sörja. Ta hand om dig!
  • Anonym (Ju)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-18 15:05:52 följande:
    Ja eller så struntar du i att invänta hans beslut och slipper ödsla mer tid på honom, gå vidare nu helt enkelt. Ni har ju egentligen ingenting ihop, så bara glöm och gå vidare I livet - utan honom. Alla glada och nöjda med no hard feelings.

Eller så är du (precis som jag tror att han är rädd/orolig för) kär i honom och vill mer än han vill eller kan ge dig. Det låter så och i så fall får du ge dig tid att sörja. Ta hand om dig!
    Jag är inte kär. Men tycker om sexet och vi kändes kompatibla där.. och hittar man någon som man klickar med så vill man ju fortsätta så länge som möjligt. Jag har varit väldigt tydlig med vad jag vill, ha sex. Men det är ju han som gjort det hela komplex. Han har initierat samtal i samband med sexet, och han har sagt saker om mig och om oss som tyder på mer än det ytliga som vi delat. Jag har aldrig uttryckt svartsjuka, sagt djupa saker osv. Utan det är han som uttryckt det.. och svartsjuka. Han har verkligen observerat mig bland folk och även uttryckt att han sett att jag spanat in någon kille. Vilket inte stämmer då mitt fokus har legat på honom hela tiden.. För jag märker ju att han söker min bekräftelse och söker ofta kontakt när vi är bland människor. Han vill ha min fulla uppmärksamhet och när jag pratat med andra killar så har han sagt till mig att jag ska fokusera på det jag gör och inte prata med andra.. 

Men jaa.. jag har tagit kontakt . Vill han ses så får han höra av sig. Har han tur så har jag inte hittat någon annan.. annars får han skylla sig själv. För jag vet ju vad han missar.. Han kanske inte ser det nu eller aldrig kommer se det.. men jag är verkligen one of a kind 😏
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Haha... härligt med självförtroende men det är han också (det r vi alla) men ni var nog inte rätt för varandra.  

• Anonym (Ju)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-18 15:17:31 följande:

Haha... härligt med självförtroende men det är han också (det r vi alla) men ni var nog inte rätt för varandra.  

Ja så är det absolut men vissa har helt enkelt kommit längre i utvecklingen än andra. Alla människor är fina pä sitt sätt.. men jag får ofta höra av andra att jag verkligen är one of a kind. På ett bra sätt! Jag har både en vacker utsida men även vacker insida. Och alla har väl både för och nackdelar.. såklart. Men vissa är väldigt skadade tyvärr och arbetar inte med sig själv. Vilket gör att dom spiller ut deras "trauman" (blöder) på andra.. 

Saken är den att vi är rätt för varandra. Det vet jag, men han är tyvärr för sårad för att inse det. 
  • Anonym (Ju)
    Anonym (M) skrev 2025-01-18 15:42:54 följande:

Hur gamla är ni TS?

Vi kan säga att vi båda är mellan 30-40 .. 😊
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Ju) skrev 2025-01-18 16:11:24 följande:
    Ja så är det absolut men vissa har helt enkelt kommit längre i utvecklingen än andra. Alla människor är fina pä sitt sätt.. men jag får ofta höra av andra att jag verkligen är one of a kind. På ett bra sätt! Jag har både en vacker utsida men även vacker insida. Och alla har väl både för och nackdelar.. såklart. Men vissa är väldigt skadade tyvärr och arbetar inte med sig själv. Vilket gör att dom spiller ut deras "trauman" (blöder) på andra.. 

Saken är den att vi är rätt för varandra. Det vet jag, men han är tyvärr för sårad för att inse det. 
    Oj, nu tycker jag faktiskt synd om dig. Du blev kör, men han kände inte så. Han gör rätt i att bryta. 

One of a kind har jag och jag tror alla jag känner hört många gånger om sig själva. Jag brukar mest höra att jag är äkta. Men du, släpp honom nu han vill inte och du kan troligen hitta nån annan villig att ha sex med? Eller var han den enda för dig?
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Ju) skrev 2025-01-17 18:48:07 följande:
    Men nej, han har ju inget att sura över??? 
    Det kanske inte du tycker nej, men han surar för att han är svartsjuk på andra inbillade män.
  • Anonym (Ju)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-18 16:30:08 följande:
    Oj, nu tycker jag faktiskt synd om dig. Du blev kör, men han kände inte så. Han gör rätt i att bryta. 

One of a kind har jag och jag tror alla jag känner hört många gånger om sig själva. Jag brukar mest höra att jag är äkta. Men du, släpp honom nu han vill inte och du kan troligen hitta nån annan villig att ha sex med? Eller var han den enda för dig?
    Vad är det du tycker synd om? 😅

Jag är inte kär, men visst jag bryr mig om honom och tycker om att spendera tid med honom. Och jag blir också lite upprörd när han gör på detta sätt. Vilket då blir min försvarsmekanisk att höja mig själv för att hantera situationen. 

Bra att du är äkta.. tur att du finns! 
  • Anonym (M)
    Anonym (Ju) skrev 2025-01-18 16:11:24 följande:

Du är alltså kär i honom. Kommer inte sluta bra. Skulle gå vidare om jag var du, men inte så lätt när du gått och blivit kär.
  • Anonym (Ju)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 10:37:29 följande:
    Du är alltså kär i honom. Kommer inte sluta bra. Skulle gå vidare om jag var du, men inte så lätt när du gått och blivit kär.
    Nej inte kär än .. jag har svårt att få känslor men jag har absolut fattat tycke för honom. Med tanke på hur han beteer sig nu så tappar jag ju tycke för honom. 
  • Anonym (Ju)
    Anonym (M) skrev 2025-01-19 10:37:29 följande:
    Och egentligen är han inte ens min typ. Han är kort och blond. Jag tänkte ändå ge det en chans men nu tror jag att det är bäst som du säger.. att bara låta honom vara! 
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Ju) skrev 2025-01-19 10:42:47 följande:
    Nej inte kär än .. jag har svårt att få känslor men jag har absolut fattat tycke för honom. Med tanke på hur han beteer sig nu så tappar jag ju tycke för honom. 
    Du har känslor för honom, du får kalla det "fatta tycke" om du vill, men så är det.
  • Anonym (Mannen)

Han har säkert blivit sviken tidigare. Det finns många gränslösa personer där ute. Dvs sådana som inte ser det gränslösa i att umgås och kommunicera fritt med personer som är attraherade av en själv. De gör detta som en bekräftelse. Vanligare bland tjejer sägs det. Leder i de fallen ofta till otrohet.

Iaf har man varit tillsammans med en sådan tjej så kan det skapa trauman.

Men det finns därför också risk för svartsjuka.

Han vill nog bara skydda sig själv från att hamna i en sådan eller liknande sits igen.

• Anonym (Ju)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-19 11:59:55 följande:

Han har säkert blivit sviken tidigare. Det finns många gränslösa personer där ute. Dvs sådana som inte ser det gränslösa i att umgås och kommunicera fritt med personer som är attraherade av en själv. De gör detta som en bekräftelse. Vanligare bland tjejer sägs det. Leder i de fallen ofta till otrohet.

Iaf har man varit tillsammans med en sådan tjej så kan det skapa trauman.

Men det finns därför också risk för svartsjuka.

Han vill nog bara skydda sig själv från att hamna i en sådan eller liknande sits igen.

Ja så kan det absolut vara.. och då är det svårt att allmänt lita på människor. Så ledsamt! När du satte det i det perspektivet så kan jag förstå.. då har han ju svårt att lita på mig också.. sen vet han att han inte kan kräva der av mig då vi inte har comittat till varandra. Vilken paradox! 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Ju) skrev 2025-01-19 20:34:05 följande:
    Ja så kan det absolut vara.. och då är det svårt att allmänt lita på människor. Så ledsamt! När du satte det i det perspektivet så kan jag förstå.. då har han ju svårt att lita på mig också.. sen vet han att han inte kan kräva der av mig då vi inte har comittat till varandra. Vilken paradox! 
    Ger du han tid så kanske det fungerar.
Svar på tråden Situationship /MÄN hjälp mig tänka