• Anonym (45+)

Du som är 45+, vilka skönhetsprodukter är dina favoriter?

När man nu inte längre är 20 år och man har kanske en och annan utmaning utseendemässigt som man gör sitt bästa för att förbättra eller dölja så vill jag veta vilka smink- och skönhetsprodukter ni alltid återkommer till för att ni tycker dom är så bra. Nämn gärna också varför ni gillar just den produkten. Tråden är alltså inte till för att gnälla på andras val utan för att ge/få tips.

Här är mina favoriter som jag alltid återkommer till..

Garnier aloe hydrating 48h moisturizer - mjukgör ansiktet utan att göra huden fet innan sminkning

Clarins instant concealer - döljer mörka ringar bra utan att hamna för mycket i ev rynkor

Idun Vatn Waterproof 38C - ger fina fransar där mascaran stannar tills man väljer att skölja bort den

Covergirl +Olay Simply ageless - medeltäckande underlagdskräm med medeltäckning. Luktar gott. Bara jobbigt att den inte finns i Sverige.

Idun Moisturizing minerals skin tint - lätt täckande underlagskräm som lägger sig fint på huden och inte blir för torr eller fet

• Svar på tråden Du som är 45+, vilka skönhetsprodukter är dina favoriter?
  • Anonym (Elin79)

Jag är också där i åldern och nosar och gillar:

Rengöring La roche posay Effaclar

Serum har jag alla möjliga från Apotek Hjärtat och The Ordinary som jag tycker är prisvärda. Jag vet inte vad de "gör" exakt men det känns bra. Och jag får ofta komplimanger för min hy. 

Dagcreme brukar jag ta någon mitt emellan prismässigt som innehåller SPF. Just nu har jag en som heter Picture perfect day. Duttar i lite lite IsaDora BB cream så att det blir lite färg i när jag smörjer.

Smink har jag allt möjligt, hade Glossybox och liknande ett tag och använder fortfarande grejer jag fick därifrån. 

Produkter jag gärna köper när jag har några kronor över men som jag inte kan prioritera att ha hemma hela tiden pga dyrt är en kräm från Lumene som heter Nordic Ageless Pressed serum eller något sådant. Och sen en gullig liten ansiktsolja som heter Bluetiful från Budgie. 

• Anonym (50 år ung)
    The Ordinary Glycolic Acid 7% Exfoliating Toner

Amepure Peels so good

Amepure Luxe lash fransserum

Aco Miniderm som jag smörjer ansikte och kropp med

Joico K-pak Color therapy schampo och balsam

Promenerar mycket (10 000 steg per dag), det är den enda träning jag gör.

Tänker på vad jag äter men unnar mig gott på helgen, har BMI PÅ 19,8.

Dricker inte alkohol eller använder nikotin.

Sömnen är periodvis rätt kass och har varit länge.

Jag är 50 år men de flesta gissar på 35-40 innan de får reda på min ålder.

• Anonym (S)

Emma S enzyme peel är riktigt bra och ger fin lyster. Tarts Shape tape är en jättebra concealer som inte framhäver rynkor som concealers ofta gör. Bra och naturlig täckning.

• Anonym (X)

Jag är alltid på jakt efter nästa bästa produkt. Har ganska torr och lite känslig hy. En viss snålhet också så jag köper sällan riktigt dyra produkter. Två jag alltid återkommer till är The Ordinarys Squalane-olja och Dremaceutic K Ceutic. 
    Smink har jag nästan helt gått över till flytande produkter då puder känns torrt.
    Retinol har jag kört The Ordinarys men såg på nätet att nån sågade den som verkningslös men att den från L´Oreal skulle vara helt okej så det är mitt nästa köp.
    Concealertipset från Clarins tar jag till mig då jag är ganska mörk under ögonen men det mesta fastnar i rynkorna.

Svar på tråden Du som är 45+, vilka skönhetsprodukter är dina favoriter?