Lämna sitt barn på kalas
Jag har jättesvårt att förstå detta. Min femåring har börjat bli bjuden på kalas. Det verkar som att det finns en oskriven lag att alla måste bjuda alla på förskolans avdelning och hon blir bjuden hem till familjer som vi över huvud taget inte känner. Jag tycker att det känns så himla konstigt att lämna över henne till vuxna som jag inte känner! Jag tycker också att det är konstigt att en eller två föräldrar utan pedagogisk utbildning eller någonting, förväntas klara av att hantera 25 barn! Det är ju omöjligt att hålla uppsikt! När man inte känner dom
som håller i kalaset så har man heller ingen aning om vad som serveras, popcorn, vindruvor, vad det nu kan vara. Jag tänker på risken att sätta i halsen och tycker att det känns så himla olustigt. Samtidigt vill jag inte vara en tönt och jag vill att min dotter ska få vara en del av gemenskapen men det är verkligen någonting som tar emot när det kommer till att lämna sitt barn hos någon man knappt sagt hej till. Självklart kan jag ju fråga om jag får stanna kvar, men brukar folk göra så? Är det normalt? Är man ens inbjuden som förälder?