Fråga till er män
Ångrar ni att ni sårat en kvinna ? (Ni som har sårat) och hur lång tid tog det innan ni insåg det?
Ångrar ni att ni sårat en kvinna ? (Ni som har sårat) och hur lång tid tog det innan ni insåg det?
Jag insåg det direkt, visste det redan i förväg att hon skulle bli sårad.
Men jag trivdes inte i relationen (mkt drama, svartsjuka) och var tvungen att göra slut.
Nej, känner inget sådant alls.
Olika, en del vet man på en gång. Blev påkommen med att ha varit otrogen med minst tio stycken unga tjejer. Hon bröt i hopp rätt grundligt. Andra ringer flera år senare och påstår saker. Andra hör man inget alls ifrån. En del ringer långt senare och vill bli tillsammans.
Jag insåg det direkt, visste det redan i förväg att hon skulle bli sårad.
Men jag trivdes inte i relationen (mkt drama, svartsjuka) och var tvungen att göra slut.
Ångrar är fel ord. Jag kunde inte fortsätta vara med henne för jag hade förälskat mig i en annan. Och då kunde jag inte fortsätta. Så det ångrar jag inte för jag tycker än idag att jag gjorde rätt. Däremot mådde jag väldigt dåligt över att veta att omständigheterna sårat henne.
Men tiden har gått. Jag är idag sambo och hon har barn med sin nya man och jag är verkligen lycklig över att veta att hon har fått ett bra liv.
Ångrar är fel ord. Jag kunde inte fortsätta vara med henne för jag hade förälskat mig i en annan. Och då kunde jag inte fortsätta. Så det ångrar jag inte för jag tycker än idag att jag gjorde rätt. Däremot mådde jag väldigt dåligt över att veta att omständigheterna sårat henne.
Men tiden har gått. Jag är idag sambo och hon har barn med sin nya man och jag är verkligen lycklig över att veta att hon har fått ett bra liv.
Ja det är klart att jag gör! i synnerhet om jag sagt någon dumt och tanklöst som jag egentligen inte menade.
Sen finns det gånger då man måste vara ärlig men sårar ändå. Typ när man dumpar någon. Då ångrar jag inte det men blir ledsen för hennes skull.
Varför skulle män tänka annorlunda än kvinnor då det gäller att såra någon?
Varför skulle män tänka annorlunda än kvinnor då det gäller att såra någon?
Bra fråga. Ja, har ångrat mig en del gånger. Jag måste säga att jag sårat dem av dumhet. Jag har inte fattat att jag gjort dem illa. Efter samtal med nån kompis eller annan efter typ månader så inser man "Aha, fan va dum jag var. Det fattade jag inte". Jag menade aldrig att göra illa dem men tyvärr var mitt beteende inte alls bra - men det fattade jag inte då. Har lärt mig en del.
Sen har jag känt skam efter jag "kommit hem" och insett hur dum jag varit. Kanske inte elak utan istället uttalat mig dumt. Då har känslan varit skam och jag önskat jag gjort eller sagt annorlunda.