• Anonym (P)

Fråga till er kvinnor

Ångrar ni att ni sårat en man? (Ni som sårat) och hur lång tid tog det innan ni insåg det?

• Svar på tråden Fråga till er kvinnor
  • Anonym (Vet inte)
    Häegertz skrev 2025-01-17 14:27:20 följande:
    Vi blir faktiskt lika sårade och ledsna som kvinnor över en myriad olika saker, inte bara otrohet. Men när vi visar det blir vi ofta utsatta för löje, främst från kvinnor faktiskt. Därför håller vi oftast tyst tills det brister för oss. 

Trist att ni låter er styras av vissa kvinnors fördomar  isåfall. Känslor är normalt att ha, kallhamrade män känns så trista och identitetslösa.

• Anonym (I'm still standing)

Jag blir ofta beskylld för att ha ett manligt psyke (både av datortester och människor) så det kanske är därför jag inte reagerar så mycket då?

Man blir sårad ibland i livet, det är bara så det är.
    Jag är bra på att resa mig upp och gå vidare, och det är så jag är.

Har aldrig förstått mig på folk som förstör flera år med att längta efter någon som redan gått vidare, det är bara bortkastad tid enligt mig.

• Anonym (C)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-17 17:15:45 följande:

Vad har kön med det att göra och någon kan bli sårad av just ingenting.

Jag trodde de var startade av samma person då det var nästan samtidigt de dök upp. Håller inte alls med om att denna skulle vara mer cynisk än den andra. 
  • Anonym (C)
    Anonym (C) skrev 2025-01-17 17:38:41 följande:
    Jag trodde de var startade av samma person då det var nästan samtidigt de dök upp. Håller inte alls med om att denna skulle vara mer cynisk än den andra. 
    Citerade fel, skulle citera anonym(Nä).
    Anonym (Nä) skrev 2025-01-17 17:07:58 följande:
    För att den här tråden i så fall är skapad för att ifrågasätta den andra.

• Tyra myra

Besynnerlig fråga.  Vi kan aldrig undgå att såra dem vi lever närmast, oftast är det oavsiktligt. 

Livet lär oss detta och visa mig den som aldrig blivit sårad. Vi hanterar detta på olika sätt beroende på hur stor livserfarenhet vi har.  

Med detta följer att vi tenderar att bli mer sårade när vi är unga och kommer över det lättare ju äldre vi blir. 

• Anonym (Nä)
    Anonym (C) skrev 2025-01-17 17:38:41 följande:
    Jaså? Jag tolkar det som att någon blir stött över den förra tråden och vill "hämnas" genom att starta denna i så fall. Men det kan vara som du säger, samma person har startat två likadana trådar i syftet att könskriga.
  • Anonym (C)
    Anonym (Nä) skrev 2025-01-17 17:58:20 följande:
    Jaså? Jag tolkar det som att någon blir stött över den förra tråden och vill "hämnas" genom att starta denna i så fall. Men det kan vara som du säger, samma person har startat två likadana trådar i syftet att könskriga.
    Ser inte att syftet är att starta ett könskrig bara för att man ställer samma fråga till både män och kvinnor. Men jag kanske är naiv eller snarare öppensinnad.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (C) skrev 2025-01-17 18:50:01 följande:
    Ser inte att syftet är att starta ett könskrig bara för att man ställer samma fråga till både män och kvinnor. Men jag kanske är naiv eller snarare öppensinnad.
    Om det varit samma person så skulle väl frågorna ställas i samma tråd.
  • Anonym (C)
    Anonym (Nä) skrev 2025-01-17 19:39:35 följande:
    Om det varit samma person så skulle väl frågorna ställas i samma tråd.
    Nu är detta inte ett topic jag skulle starta trådar men om jag någonsin ville få kvinnors och mäns syn på en speciell sak skulle jag förmodligen starta 2 trådar. För att slippa tjata om att man skulle uppge kön osv. Men det kan ju uppenbarligen misstolkas om man gör det.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (C) skrev 2025-01-17 19:45:41 följande:
    Nu är detta inte ett topic jag skulle starta trådar men om jag någonsin ville få kvinnors och mäns syn på en speciell sak skulle jag förmodligen starta 2 trådar. För att slippa tjata om att man skulle uppge kön osv. Men det kan ju uppenbarligen misstolkas om man gör det.
    Då vill du ju också få det till en könsfråga.
  • Venenum

Klart en ångrar när en sårar någon. Ibland fungerar inte saker av olika anledningar, men så länge en försöker lämna människor i bättre skick än en fann de så känns det ändå OK. 

>> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv
  • Anonym (Japppppp)

Jag undrar om det inte är ett vanligt självskadebeteende att såra en man som en älskar? Blir du lycklig av honom? driv då bort honom...mycket effektivare än att skära sig som gör ont en stund, men driver en bort en bra man kan det göra ont i åratal.

• Anonym (Jag)
    Venenum skrev 2025-01-18 15:25:05 följande:

Klart en ångrar när en sårar någon. Ibland fungerar inte saker av olika anledningar, men så länge en försöker lämna människor i bättre skick än en fann de så känns det ändå OK. 

Så sant
  • Anonym (H1)

Enda sättet jag sårat män är att göra slut med dem. Tycker det är ett helt okej "sårande".. Ibland måste man tänka på sig själv och det är aldrig kul att bli dumpad.

• Anonym (Saga)
    Anonym (C) skrev 2025-01-17 19:45:41 följande:
    Varför måste du veta könet när det gäller en sådan universell fråga som att bli sårad? 
Svar på tråden Fråga till er kvinnor