Propavan hjälp
Har Hänt mycket i mitt liv o sömnen har påverkats.
är emot tabletter men inser att jag behöver det nu.
fått propavan men läser detta:
Har Hänt mycket i mitt liv o sömnen har påverkats.
är emot tabletter men inser att jag behöver det nu.
fått propavan men läser detta:
Försiktighet med propiomazin (Propavan), hydroxizin (t.ex. Atarax), alimemazin, prometazin (till exempel Lergigan) och antipsykotiska läkemedel.
Långverkande bensodiazepiner (diazepam) bör undvikas.
Läkaren sa att den var mild o jag kunde använda den en längre tid då jag tar 1 tabl. Är det att man inte ska kombinera dessa läkemedel eller ska man undvika dem ? Varför? Någon som ätit en längre tid o lever ;)
Jag har tagit propavan i ca 4 år tillsammans med melatonin och det gör all skillnad i världen för mig. När jag hade som mest problem med sömnen sov jag mindre än 2h/dygn i över en månad
Så jag tror mer jag inte hade överlevt att fortsätta så då jag kände mig på gränsen till galen och att jobba med så lite sömn var hemskt och att sen åka och handla, laga mat och vara partner och mamma på det höll på att knäcka mig.
Dock mår jag inte bra av en hel tablett för den gör mig dåsig hela dagen öven om jag sovit. Har frågat min läkare som okejat att jag laborerat med mängden, testade 0.5 tablett som också det gjorde mig dåsig och har landat i att 1/4 tablett per kväll är lagom för mig.
Jag har inte läst bipackssedeln då all läkemedel har biverkningar och jag behöver sova och inte vill oroar mig för tabletten vilket kommer störa min sömn=dålig cirkel. Min behandlande läkare säger att den är mild och kan användas länge utan problem och jag har valt att lita på det.
Jag har tagit Propavan under flera år, två tabletter varje kväll. Jag mår bra av dem, och framförallt så sover jag om nätterna numera, vilket ökar välmåendet.