• Anonym (Chatt)

Partner som chattar om vårt privatliv

Min partner och jag har varit gifta i snart 20 år. Min partner är missnöjd med äktenskapet, men istället för att prata med mig har min partner börjat chatta med främlingar. De är vänner enligt min partner och de har ingående diskuterat vårt gemensamma liv, vad jag sagt och gjort, vårt sexliv mm. Jag känner mig sviken, äcklad och uthängd. 

Nu har min partner förälskat sig i en "chattvän" och vill resa till andra sidan jorden för att träffas.

Jag tror att min partner har en ålderskris. Min partner har alltid haft svårt för att engagera sig i hemmet och familjelivet. Jag gör det mesta av "markservicen". Min partner har alltid haft svårt för stress och när det blir för mycket på jobbet blir måendet sämre.

Jag känner att jag inte kan acceptera detta beteende. Jag vill inte ha mitt privatliv uthängt i chattar. Men jag vill ändå försöka rädda äktenskapet. Tror ni det är möjligt att komma vidare. Hur gör man? 

• Svar på tråden Partner som chattar om vårt privatliv
  • Anonym (Terapi)

Man bokar tid hos en bra parterapeut.

• Dexter dot com
    Anonym (Chatt) skrev 2025-01-18 09:48:57 följande:
    Partner som chattar om vårt privatliv

Min partner och jag har varit gifta i snart 20 år. Min partner är missnöjd med äktenskapet, men istället för att prata med mig har min partner börjat chatta med främlingar. De är vänner enligt min partner och de har ingående diskuterat vårt gemensamma liv, vad jag sagt och gjort, vårt sexliv mm. Jag känner mig sviken, äcklad och uthängd. 

Nu har min partner förälskat sig i en "chattvän" och vill resa till andra sidan jorden för att träffas.

Jag tror att min partner har en ålderskris. Min partner har alltid haft svårt för att engagera sig i hemmet och familjelivet. Jag gör det mesta av "markservicen". Min partner har alltid haft svårt för stress och när det blir för mycket på jobbet blir måendet sämre.

Jag känner att jag inte kan acceptera detta beteende. Jag vill inte ha mitt privatliv uthängt i chattar. Men jag vill ändå försöka rädda äktenskapet. Tror ni det är möjligt att komma vidare. Hur gör man? 

Vad har ni hittills gjort för att din partner ska vara mindre missnöjd med erat äktenskap och hur har du bemött din partners missnöje?
  • Lynx123

Tror inte att det finns mycket att rädda här. Du är inte lycklig pch din partner är förälskad i en annan..vad finns det att rädda?

• Anonym (J)

Är detts en kompis av samma kön? om inte , otrohet på gång.

• Anonym (J)

Men absolut är detta helt fel och bra du säger ifrån! 

• Anonym (J)
    Anonym (Terapi) skrev 2025-01-18 10:13:58 följande:

Man bokar tid hos en bra parterapeut.

Fast partnern har ju i princip redan bestämt sig för att dra genom att vända sig till andra. 
  • Anonym (f)
    Anonym (J) skrev 2025-01-18 11:46:07 följande:

Är detts en kompis av samma kön? om inte , otrohet på gång.

ehm ja det var rätt uppenbart med tanke på förälskelsen, kön inte viktigt
  • Anonym (Chatt)
    Dexter dot com skrev 2025-01-18 10:17:00 följande:
    Partner som chattar om vårt privatlivVad har ni hittills gjort för att din partner ska vara mindre missnöjd med erat äktenskap och hur har du bemött din partners missnöje?
    Jag har sagt att jag gärna lyssnar. Jag har ställt frågor - men får inga svar. Så jag vet inte vad som är fel. Jag har sagt attjsg är beredd att jobba på relationen, och det vill partnern också. Men sen rinner det ut i sanden. Det är bara jag som driver på och vill prata.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (well)
    Anonym (Chatt) skrev 2025-01-18 09:48:57 följande:

Men jag vill ändå försöka rädda äktenskapet. Tror ni det är möjligt att komma vidare. Hur gör man? 

Får DU verkligen ut något av att försöka rädda äktenskapet?
    Din partner har alltså redan inte så smått börjat inleda förhållande med en annan människa medan ni fortfarande är tillsammans (s.k monkeybranching) och det är alltså DU som ska försöka rädda förhållandet?
    Låt din partner dra till andra sidan jorden och rädda dig själv istället.
  • Anonym (well)
    Anonym (Chatt) skrev 2025-01-18 12:55:13 följande:
    Jag har sagt att jag gärna lyssnar. Jag har ställt frågor - men får inga svar. Så jag vet inte vad som är fel. Jag har sagt attjsg är beredd att jobba på relationen, och det vill partnern också. Men sen rinner det ut i sanden. Det är bara jag som driver på och vill prata.
    Då finns det absolut inget att göra, tänk på dig själv och slösa inte bort din tid
  • Anonym (Va)

Finns ju absolut noll att rädda? 

• Anonym (L)
    Anonym (Chatt) skrev 2025-01-18 12:55:13 följande:

Varför vill du stanna kvar? Vad får du ut av relationen? Det verkar som om du gör allt jobb och någon gång måste man ge upp. Du behöver tänka på dig själv och vad du mår bra av. 

Spontant tänker jag att han kan åka till sin chatkompis på andra sidan jorden för det lär vara en scam, kanske en catfish som inte alls är den personen utger sig för att vara, och om det inte är det så är chansen att det ska fungera minimal. Karma du vet. 

Ni kan ju inte vara jätteunga om ni har varit gifta så länge och han beter sig som en omogen fjortis. 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Partner som chattar om vårt privatliv