• Anonym (V)

Orkar inte mer

Män jag träffar slutar träffa mig när jag inte är redo för sex än och jag orkar inte detta mer. Att inte bli respekterad. Jag är en tjej som bara kan ha sex om jag är i ett förhållande och älskar. Ja sex är viktigt MEN när det väl kommer dit. 
    Jag börjar må riktigt dåligt av detta och har tappat aptiten och motivationen till allt för det äter mig inifrån.
    Är jag inte värd väntan?

• Svar på tråden Orkar inte mer
  • Anonym (J)

Håll fast vid den du är och hur du är! Jag var också sådan tills en kille garvade åt mig stt jag hade legat med så få (2 st, var 20 och hade haft ett 5-årsförgållande nyligen). Därefter snöade jag och låg med 12 pers på något år. Sen återgick jag till mitt gamla jag igen.

Jag inspg också att sex blir totalt värdelöst med en man inte känner eller ens knappt lärt känna än. Man vet ingenting om varann. Man gillar knappt varann. Den jäkla skillnaden gör att det inte ens är värt att försöka. Bättre att vänta tills man hittar en o vara tsm med. DÅ kan det bli mysigt och bra. 

Man lär sig med tiden vad båda glllar och de blir bättre med tiden. Ibland bra från början. Men bättre blir det ju ändå för man lär känna varandras kroppar, får utforska, ja osv. 

• Anonym (J)

En tjej är inte bara ett hål liksom. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (V) skrev 2025-01-18 11:10:48 följande:
    Blir uppriktigt trött på sånna här kommentarer. Varför är det rätt att ha sex direkt men inte att vänta lite? Sen ska män klaga på att tjejer är lätta men väljer ändå bort de svåra.
    Vad menar du med det? Det är rätt att göra precis som man vill, om du vill vänta så får du vänta, däremot kan du inte bli sur och kräva att män ska vänta på dig om de inte vill.
  • Anonym (LP)

Stå på dig när den rätta kommer så kommer han att ha tålamod. Finns det kärlek så kommer man att vara kompatibel vid sex! Så många kvinnor blir utnyttjade av män som verkar intresserade bara för att få ligga o efter det så backar dom bort! Din belöning kommer bruden o då hade jag som man uppskattat ditt sätt väldigt mycket. Stor respekt!

• Anonym (Hmm)
    Anonym (J) skrev 2025-01-18 11:40:47 följande:

Alltså detta fattar jag inte? Vadå? Magiskt sex kommer väl med den man älskar automatiskt.

Har man inte den rätta kemin mellan varann, nej då går de inte. Då slår det inga gnistor. Sprakande sprudlande kärlek. Det är ju det som måste finnas överhuvudtaget och inte bara kåthet

Jag skulle säga att sexet knappast kommer kännas särskilt magiskt med en kvinna som vill vänta länge innan man gör det, då känns det ju inte direkt som att hon är särskilt entusiastisk över det.
  • Anonym (Viktigt)

Själv, som man, skulle jag nog vara väldigt skeptisk till att inleda ett förhållande med någon som inte vill ha sex tidigt i en relation. ( helst första tillfälle!)
    Jag menar, om hon inte hon är sugen på sex nu, när allt är spännande och romantiskt, hur sugen är hon då en tisdagkväll i November??
    Men för mig är sex, bra och jämlik sex, avgörande för om relationen ska fungera. 

Mitt råd till dig är att vara tydlig  med din inställning om du nätdejtar och leta till du hittar någon likasinnad.

• Anonym (f)
    Anonym (V) skrev 2025-01-18 11:09:15 följande:
    Jag kommunicerar fram och förklarar
    Inte ens här...
  • Anonym (V)
    Anonym (J) skrev 2025-01-18 11:40:47 följande:

Alltså detta fattar jag inte? Vadå? Magiskt sex kommer väl med den man älskar automatiskt.

Har man inte den rätta kemin mellan varann, nej då går de inte. Då slår det inga gnistor. Sprakande sprudlande kärlek. Det är ju det som måste finnas överhuvudtaget och inte bara kåthet

Exakt så jag tänker. Det kommer automatiskt och det var så med mitt ex. Känslor och kärlek först SEN sex, inte tvärtom.
  • Anonym (V)
    Anonym (LP) skrev 2025-01-18 11:49:33 följande:

Stå på dig när den rätta kommer så kommer han att ha tålamod. Finns det kärlek så kommer man att vara kompatibel vid sex! Så många kvinnor blir utnyttjade av män som verkar intresserade bara för att få ligga o efter det så backar dom bort! Din belöning kommer bruden o då hade jag som man uppskattat ditt sätt väldigt mycket. Stor respekt!

Det är så jag tänker. Har han starka känslor så kommer han vänta och som någon redan skrivit här så blir det bra per automatik för att man just har känslor.
  • Anonym (Man)
    Anonym (V) skrev 2025-01-18 11:09:15 följande:
    Jag kommunicerar fram och förklarar
    Som man har jag haft liknande problem de få gånger jag varit singel. Jag har av andra skäl brutit mot normen då jag avskyr början av relationen,  eftersom den sällan visar hur relationen kommer att se ut i framtiden. Jag älskar däremot relationer när kärlek, trygghet, tillit och kommunikation finns där, men det tar ett tag. Även om jag har haft sex relativt tidigt, så har jag aldrig kunnat ha sex med någon Jag inte haft eller velat ha en djupare relation med. För mig gick det bättre när jag bekräftade oro och misstänksamhet och visade att jag menade det jag sa. Att jag hade tålamod med att den kvinna jag träffar nu verkligen förstod att jag var genuin med det jag säger. Jag förminskade aldrig hennes oro utan bekräftade och mötte den med omtanke, då jag vet att det finns så många som inte menar det de säger. Fast jag tror faktiskt att det oftast handlade om osäkerhet kring hur den andra ska reagera eller att man ser risker för missförstånd om man är ärlig. Men nu kommunicerar ju du det och då hoppas jag av hela mitt hjärta att du hittar det du söker och fortsätter hitta vägar att kommunicera dina behov och känslor på och att de i sin tur känner trygghet i att få vara dem i din närhet. kommunikation är väldigt viktigt, men det är inte alltid lätt. Framförallt då många är ovana och dåliga på det!
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (V) skrev 2025-01-18 12:10:55 följande:
    Det är så jag tänker. Har han starka känslor så kommer han vänta och som någon redan skrivit här så blir det bra per automatik för att man just har känslor.
    Har Hon starka känslor så kommer hon inte vänta. Det argumentet går vända åt båda hållen.

Och att det bara automatiskt blir bra sex för att man känslor det är väl en smaksak, det beror på hur stort intresse man har för sex och vad man gillar för sex.

Var rak på sak att du vill vänta med sex och leta en man som också vill vänta med sex
    Precis som att du inte är skyldig en man sex så är inte män skyldiga dig ett förhållande, så leta någon som vill göra på samma sätt som du.
  • Anonym (J)
    Anonym (V) skrev 2025-01-18 12:10:55 följande:
    Helt rätt! Håll fast vid detta.
  • Anonym (V)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-01-18 12:25:16 följande:
    Har Hon starka känslor så kommer hon inte vänta. Det argumentet går vända åt båda hållen.

Och att det bara automatiskt blir bra sex för att man känslor det är väl en smaksak, det beror på hur stort intresse man har för sex och vad man gillar för sex.

Var rak på sak att du vill vänta med sex och leta en man som också vill vänta med sex
    Precis som att du inte är skyldig en man sex så är inte män skyldiga dig ett förhållande, så leta någon som vill göra på samma sätt som du.
    Jag har inte sex utanflör ett förhållande. Vad begriper du inte? Hade dina föräldrar också sex innan de blev ett par? Helt sjukt hur Sverige blivit och vad sociala medier gör med era hjärnor. Skrämmande. 
  • Anonym (V)

Att ha förhållande är tabu men att ha sex är inte. Så vidrigt. Blir rädd för mänskligheten. Gör slut då bara sen om ni inte är nöjda, sluta använda kvinnor som några sex dockor och test kaniner. 

• Anonym (Tänk så)

Tänk istället hur stark och bra du är som faktiskt står upp för dig själv. Att du vet vad du vill och inte, och följer den känslan. Det gör ju att du kan solla bort alla killar som inte är rätt för dig, vilket gör att du snart kommer hitta någon som faktiskt är det. 

• Motherinlaw

Du får väl välja, vara själv eller låta intresserade provköra innan köpet. 

Skulle personligen inte bli tillsammans med någon först innan man hade sex första gången. 

Svar på tråden Orkar inte mer