• Anonym (jämställt)

Kvinnor säger att sex är ingen rättighet

Svenska kvinnor säger att sex är ingen rättighet, ska de få ha sex då? Dejtingmarknaden är ojämnställd och där är kvinnor som söker sex som är ingen rättighet, alltså söker de något som är inte en rättighet. Ska det vara så? Om de har rätt till sex ska män ha lika mycket rätt till sex, annars är det inte jämnställt som kvinnor säger att de vill ha.

• Svar på tråden Kvinnor säger att sex är ingen rättighet
  • Meddelande borttaget
  • Epikuros
    Anonym (Kul) skrev 2025-02-13 11:48:23 följande:
    Hen väntar väl på att kvinnorna ska ändra på sig själva. 
    Nej, jag väntar inte på att någon annan ska förändra sig själv. Hur mycket det än suger är den enda person du, jag eller någon annan KAN ändra på oss själva. Naturligtvis bör man påpeka för en vän eller partner om någonting är dåligt i relationen, men mer än så kan man inte göra.  

Ditt svar antyder dock att du inte är en person som försöker ändra på dig själv, eller vänta på att "kvinnorna" ska ändra på sig. Ditt alternativ verkar istället vara att man ska strunta i vad kvinnor vill och tycker. Vill de inte ligga? Äsch, då ligger du med dem i alla fall - eller verkar i alla fall tycka att man borde göra så. Detta resonemang gör dig i sådana fall, som minst, till en man som sympatiserar med tankar om våldtäkt. 

Korrigera mig gärna om du anser att jag missförstått dig.
  • Epikuros
    Anonym (Kul) skrev 2025-02-13 11:46:51 följande:
    Man skulle då kunna påstå att kvinnor ska sträva efter sex, förhållanden och barn genom att sänka sina krav eller prestera mer
    Hm... ärligt talat fattar jag inte vad du menar? I en enda osammanhängande mening hinner du göra en hel mängd kategoriska grundantaganden.

Varför ska kvinnor sträva efter sex, förhållanden och barn?
    Vilka är "kvinnors krav"?
    Vad är det de ska prestera mer av?

Dessutom, det går knappast att tala om gruppen "kvinnor" (lite mer än halva mänskligheten) i så svepande ordalag och påstå sådant som att "kvinnor vill" det ena eller andra. Även om många män är intresserade av bilar går det knappast att säga att "män är intresserade av bilar" - i sådana fall är t.ex. inte jag en man (trots att man lätt kan få för sig det om man ser mig utan underbyxor).
  • Anonym (Af)

Sex är överskattat ändå. Är något patetiskt över att gnälla att man inte får sex. Lev utan då istället, fokusera på annat.

• Epikuros
    Anonym (Kul) skrev 2025-02-13 12:05:54 följande:
    1. Just nu ska inte kvinnor behöva anpassa sig lika mycket som män måste göra.
    2. Att de ska inte tvingas anpassa sig till krav som de ogillar. 
    3. Att det är männen som ska behöva anpassa sig till kvinnors krav. 

4. För att få vänner, att få på bio och att äga ett hus så är kraven inte så annorlunda beroende på vilket kön man har. 
    1. Var, när och hur menar du att män måste anpassa sig mer än kvinnor?
    2. Varför anser du att kvinnor borde tvingas anpassa sig (och till vad)?
    3. Varför borde inte män anpassa sig till kvinnors krav? 
    4. Min poäng handlade inte om krav, utan om att vänskapsrelationer, biobesök och husägande inte är rättigheter, snarare en sorts möjligheter. Har man pengar är bio och hus en möjlighet. Är man en hygglig person med socialt kapital är vänskaper en möjlighet. Sex är ibland en möjlighet, inte en rättighet. Om man får ha det eller inte hänger ihop med om man gör sig själv till en attraktiv person som andra VILL ligga med. Naturligtvis är pengar, socialt kapital och attraktivitet en sorts krav för att kunna utnyttja dessa möjligheter, men det gör dem ändå inte till rättigheter. Rösträtt är en rättighet med sina tillhörande krav - medborgarskap, att man ska ha uppnått en viss ålder och vara vid sina sinnens fulla bruk. Men bara det faktum att en företeelse har ett krav kopplat till sig gör det inte till en rättighet. Kravet för att kunna gå är att man har fötter, men det är inte en rättighet. Hur orättvist det än är så föds en del människor utan fötter eller förlorar dem i olyckor. Det är förjävligt, men det är så livet är för en del av oss. 
    Själv har jag inte haft sex på flera år, trots att jag är gift med en person som jag älskar och som älskar mig. Jag skulle önska att det var annorlunda. Men med det menar jag alltså inte att jag önskar att det var min rättighet att ha sex med min fru, mot hennes vilja, utan att jag önskar att hon skulle vilja ha sex med mig. Mina val i denna situation utgår ifrån vilka krav jag har på mitt liv (inte hennes). Om mitt krav på sex är stort får jag helt enkelt välja att lämna henne. Men jag kan aldrig kräva att mina krav ska trumfa hennes krav. 
  • Börje P
    Epikuros skrev 2025-02-15 00:26:40 följande:
    Varför vill du ens vara med kvinnor? Du tycks förakta dem i grunden, så varför vill du vara med dem? 
    Jag tror du har missförstått. Jag älskar ju fruntimmer och har ränt efter dem ända sedan jag blev könsmogen. Däremot tröttnar jag på deras sällskap efter den tid ett genomsnittligt samlag varar. Då är TVn mer underhållande.
    Och jag föraktar inte kvinnor mer än folk I allmänhet. Dock känner jag mer respekt för de damer som förstår sig på att kapitalisera på sin sexualitet, snarare än att ligga runt för sitt nöjes skull (som jag gör, he-he).
  • Bunny s
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-20 15:04:52 följande:

Detta bästa är om vi får jämlika löner mellan män och kvinnor och jämlika förutsättningar för män och kvinnor att skaffa en partner.

Om du bara vill ha det ena av dessa 2 förutsättningar så betyder det att du är en egoist.

Märkligt att jämföra dessa två. 
    Jämställda löner handlar om pengar, alltså något materiellt. Självklart ska det vara lika oavsett kön. Enkelt att uppfylla också eftersom det just handlar om något materiellt. 

Men jämlika förutsättningar för relationer? Vad betyder de? Vi pratar alltså om känslor, abstraktion och lust till andra människor som nu ska styras och fördelas lika. 
    I praktiken betyder det alltså att kvinnor ska tvingas att ligga med män de inte attraheras av och ingå relation med dem? 
    Det är helt sjukt och så snedvridet att önska det. 
    Skulle du på fullaste allvar vilja vara i en relation med en kvinna som tvingats till det av staten? En kvinna som i hemlighet varken tycker om dig eller attraheras av dig? 
    Jag tänker att det här pågår nu, idag, i många muslimska länder. 
    Tvångsäktenskap är lagligt och vanligt. Kan inte de svenska män som uppskattar sånt flytta till ett sådant land? 
  • Anonym (Pucko)
    Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 14:56:43 följande:
    Om sex är ingen rättighet ska kvinnor inte få ha mer sex än män. Annars ska samhället vara inte jämställt på andra plan heller om det är inte det på dejtingmarknaden.
    Nej, säg nej då till dessa kvinnor. Det hänger på er.
  • Anonym (Fin man)
    Bunny s skrev 2025-02-18 10:36:07 följande:
    Märkligt att jämföra dessa två. 
    Jämställda löner handlar om pengar, alltså något materiellt. Självklart ska det vara lika oavsett kön. Enkelt att uppfylla också eftersom det just handlar om något materiellt. 

Men jämlika förutsättningar för relationer? Vad betyder de? Vi pratar alltså om känslor, abstraktion och lust till andra människor som nu ska styras och fördelas lika. 
    I praktiken betyder det alltså att kvinnor ska tvingas att ligga med män de inte attraheras av och ingå relation med dem? 
    Det är helt sjukt och så snedvridet att önska det. 
    Skulle du på fullaste allvar vilja vara i en relation med en kvinna som tvingats till det av staten? En kvinna som i hemlighet varken tycker om dig eller attraheras av dig? 
    Jag tänker att det här pågår nu, idag, i många muslimska länder. 
    Tvångsäktenskap är lagligt och vanligt. Kan inte de svenska män som uppskattar sånt flytta till ett sådant land? 
    Med jämlika förutsättningar för relationer menar jag t.ex att det finns lika antal män och kvinnor i samhället. I dag finns det en stor snedfördelning. 

Precis som så många andra före dig så älskar många att få det till att män vill tvinga kvinnor till sex. Att skapa en fultolkning som inte alls stämmer för att sedan argumentera mot tanken att män inte borde få tvinga kvinnor till sex, något som nog alla håller med om vore fel. Men ett sätt att få billiga poäng på ett fult sätt. 
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Fin man) skrev 2025-02-18 13:54:01 följande:
    Med jämlika förutsättningar för relationer menar jag t.ex att det finns lika antal män och kvinnor i samhället. I dag finns det en stor snedfördelning. 

Precis som så många andra före dig så älskar många att få det till att män vill tvinga kvinnor till sex. Att skapa en fultolkning som inte alls stämmer för att sedan argumentera mot tanken att män inte borde få tvinga kvinnor till sex, något som nog alla håller med om vore fel. Men ett sätt att få billiga poäng på ett fult sätt. 
    Så hur tänker du att vi ska jämna ut överskottet av det ena könet? Avrättning? Exportering? Vilka ska då tas bort? På vilket sätt gör det de kvarvarande mer attraktiva för de som väljer att hellre leva ensamma än med en partner de anser är oattraktiv, inte drar sitt strå till lasset, kostar mer energi än vad hen ger? 

Hur gör ett borttag av överskott den kvarvarande andelen mer attraktiv om de redan innan sorteras bort pga att de inte fyller den motsatta könets preferenser? 
  • Anonym (Fin man)
    Anonym (Nu igen?) skrev 2025-02-18 14:13:07 följande:
    Så hur tänker du att vi ska jämna ut överskottet av det ena könet? Avrättning? Exportering? Vilka ska då tas bort? På vilket sätt gör det de kvarvarande mer attraktiva för de som väljer att hellre leva ensamma än med en partner de anser är oattraktiv, inte drar sitt strå till lasset, kostar mer energi än vad hen ger? 

Hur gör ett borttag av överskott den kvarvarande andelen mer attraktiv om de redan innan sorteras bort pga att de inte fyller den motsatta könets preferenser? 
    Detta har jag redan svarat på, i inlägg #145.

Den massiva och storskaliga bortsorteringen kommer då isf garanterat att försvinna. 
  • Anonym (Nu igen?)
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-22 23:03:25 följande:

Det svenska samhället har gjort sig skyldigt till ett gravt misstag när man inte har eftersträvat att utjämna könsobalansen t.ex genom att ta emot ukrainska kvinnor på flykt i större utsträckning. Eftersom könsobalansen är skev så medför det nu att män blir mer desperata, detta kommer garanterat att få effekten att fler våldtäkter och ofredande mot kvinnor genomförs.

Men de flesta människor stoppar huvudet i sanden, förnekar sambandet och legitimerar i tysthet våldtäkterna.

Anonym (Fin man) skrev 2025-02-18 14:31:56 följande:

Den massiva och storskaliga bortsorteringen kommer då isf garanterat att försvinna. 

Nej, ditt inlägg #145 är inte ett svar på frågan. Vad säger att importerade kvinnor vill ha överskottet om de inte är "relationsimporter" dvs redan har träffat någon här och valt att flytta hit? 

Så, hur ska du lösa problemet med att folk (både män och kvinnor) väljer att hellre leva ensamma än med någon som inte uppfyller deras preferenser? 
  • Anonym (Fin man)
    Anonym (Nu igen?) skrev 2025-02-18 14:42:17 följande:
    Anonym (Fin man) skrev 2025-02-18 14:31:56 följande:

Nej, ditt inlägg #145 är inte ett svar på frågan. Vad säger att importerade kvinnor vill ha överskottet om de inte är "relationsimporter" dvs redan har träffat någon här och valt att flytta hit? 

Så, hur ska du lösa problemet med att folk (både män och kvinnor) väljer att hellre leva ensamma än med någon som inte uppfyller deras preferenser? 
    Det kommer att bli så som jag förklarar. 
Svar på tråden Kvinnor säger att sex är ingen rättighet