• Anonym (Osäker)

Attraherad av kollega

Hejhej!

Jag är attraherad av min kollega. Hur tar jag reda på om min kollega är attraherad av mig utan att det blir konstigt mellan oss om han inte är det?

• Svar på tråden Attraherad av kollega
  • Anonym (Avsugning)

Se till att ni hamnar avsides och erbjud en avsugning, men avfärda det som ett skämt om han tackar nej. 

• Anonym (Ja)

Du tar reda på det genom att titta på hur han beter sig.

• Anonym (Miss Demeanor)

Ge honom chans att beröra dig lätt (eller rör vid honom så det kan tolkas som oavsiktligt) genom att sitta bredvid på möte eller vid lunch.

Om han vill visa något på sin dator, luta dig fram så att din byst snuddar vid hans arm eller axel.

Om det händer att han rör vid dig fast det inte är nödvändigt, eller inte drar sig tillbaka när du touchar, så finns det ofta något där.

Eller föreslå en lunch utanför arbetsplatsen bara ni två, om du vill göra det lätt för honom. Fattar han inte då borde han avskrivas p.g.a. dumhet.

• Anonym (Ja)
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2025-01-18 18:46:13 följande:

Ge honom chans att beröra dig lätt (eller rör vid honom så det kan tolkas som oavsiktligt) genom att sitta bredvid på möte eller vid lunch.

Om han vill visa något på sin dator, luta dig fram så att din byst snuddar vid hans arm eller axel.

Om det händer att han rör vid dig fast det inte är nödvändigt, eller inte drar sig tillbaka när du touchar, så finns det ofta något där.

Eller föreslå en lunch utanför arbetsplatsen bara ni två, om du vill göra det lätt för honom. Fattar han inte då borde han avskrivas p.g.a. dumhet.

Ja, för sexuella trakasserier är ju så charmigt...
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-18 18:48:06 följande:
    Ja, för sexuella trakasserier är ju så charmigt...
    Precis. Det är en komplex situation, jag vill inte göra min kollega obekväm, det känns sjukt osmakligt att tränga sig på oönskat. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Osäker) skrev 2025-01-18 19:10:18 följande:
    Precis. Det är en komplex situation, jag vill inte göra min kollega obekväm, det känns sjukt osmakligt att tränga sig på oönskat. 
    Ögonkontakt, stor hjälpsamhet och allmänt charmigt beteende är något att titta efter iaf, men det gäller tyvärr att kunna avläsa om det är "han är bara trevlig mot en kollega", "han är allmänt charmig" eller "hmm, han kanske gillar mig". Det måste du själv försöka avgöra.
  • Anonym (R)

Svårt att säga. Men rent generellt så säger de väl att om en kvinna är intresserad så tittar hon knappt på personen eller slår undan blicken vid ögonkontakt. Om en man är intresserad så tittar han ofta på dig och liksom ?beundrar? det han ser. 

Svar på tråden Attraherad av kollega