• Anonym (kfrid)

Kan ClearBlue digital visa positivt när äl redan är igång?!

Kan ClearBlue Advanced Digital visa helglad gubbe om Ägglossningen redan är igång eller har varit?! för den visar väl egentligen stegringen som sker strax INNAN äl? Så egentligen borde den väl visa en cirkel om ägglossningen redan kommit igång, eller?

Tog ett test nyligen och då visade den cirkel tidigare på dagen och senare glad gubbe, har inte tagit regelbundna tester med den denna period. 

Jag vet att det är det optimala för att få rättvisa resultat egentligen. 

Men jag hade ägglossningssymtom när den blev glad så det låter inte orimligt. Då ska väl Äl ske pm 24-36 timmar?

• Svar på tråden Kan ClearBlue digital visa positivt när äl redan är igång?!
  • Anonym (Eh)

Har du ens läst instruktionerna.......? Tom cirkel = inte tillräckliga hormonnivåer. Glad gubbe = ÄL är på väg. Dina symptom kan du inte ta som tillförlitliga bevis för exakt när ÄL sker och det låter dessutom som att de dykt upp exakt när de ska.

• Anonym (kfrid)
    Anonym (Eh) skrev 2025-01-18 17:58:03 följande:

Har du ens läst instruktionerna.......? Tom cirkel = inte tillräckliga hormonnivåer. Glad gubbe = ÄL är på väg. Dina symptom kan du inte ta som tillförlitliga bevis för exakt när ÄL sker och det låter dessutom som att de dykt upp exakt när de ska.

Jo jag har läst instruktionerna men jag har inte följt dem, testade spontant denna månad. :)

Så min fråga var om resultaten går att "lita på" om det blir en cirkel för att senare samma dag bli glad gubbe, eftersom jag inte använt avläsaren på 1-2 månader.  Jag testade lixsom inte flera dagar innan som man skulle... men låter ändå som om jag fick en LH-topp...

Men tack ändå för svaret..
    Förstår dock att man aldrig fullt ut kan lita på det utan kroppen styr ju ändå.. 

• Anonym (Eh)

Ja, resultaten går att lita på. Märk väl att ett positivt test aldrig är en garanti för att man verkligen har ÄL, och det finns också att läsa någonstans.

Svar på tråden Kan ClearBlue digital visa positivt när äl redan är igång?!