Är den här svartsjukan okej?
Jag och min kille har varit tillsammans i 8,5 år. Vi har alltid i princip suttit ihop, gjort allt tillsammans. Självklart har jag tränat, shoppat och så med mina vänner, men festa har jag aldrig gjort själv.
Jag festar nästan aldrig, kanske två gånger per år. Anser mig själv som skötsam, har aldrig blivit för full. Och jag skulle aldrig få för mig att vara otrogen eller liknande. Så säger väl alla, men jag flippar på otroheteroch lögner och svek, anser att "allt ska fram" och "rätt ska vara rätt" och lägger mig gärna i om någon har gjort snedsteg för jag vet hur det känns att vara den som blir bedragen. Det gör ont. Men nog om mig.
Vi hade roligt till en början när vi var på fest tillsammans. Men min kille har flera ggr blivit för full och dryg.
Jag har nu blivit bjuden till fest med mina tjejkompisar. Enbart tjejer var det tänkt. Först var det tänkt att vi skulle förfesta i hennes brors lägenhet. Det KAN bli så att han är där ändå och kanske någon till, men inget vi vet. Min kille säger att han känner sig obekväm med detta. Han säger att han "inte litar på killarna, för han vet hur de är". Jag blev ledsen och tolkar detta som att det inte är mig han litar på. Han fortsatte och sa att "jag är ju alltid så glad och sprallig, de kan tolka det som något annat", dvs flört. Han är irriterad över att han inte också får komma dit. Jag menar på att det var jag som blev bjuden den här gången själv och att jag ska hänga med mina tjejkompisar. Jag kan inte styra över vilka som är där. DEssutom tror jag att mina tjejkompisar känt av att jag inte haft lika roligt längre när min kille har varit med och blivit för full. Därav att de bjuder mig ensam. Detta är ett nytt fenomen men jag tycker det är bra för vi ska ju kunna hitta på saker själva också. Men min kille reagerar på det och säger att "jamen du har ju inte gjort saker själv med vänner innan".
Den här sidan har jag inte sett hos min kille innan. Har haft mina aningar. Men det känns inte alls roligt. Hans ex var otrogen och vi tror att det kan ha skapat hans oro. Men jag vill inte att det ska gå ut över mig.