• Anonym (Mamman)

Att ha barn med en narcissit

Detta kommer bli gnälligt. Jag kch mina barns far har varit separerade i 4 år. Sista åren ihop missbrukade han tabletter (stilnoct ihop med alkohol) han behandlade mig vidrigt och lärande mig med våra 2 barn själv i vårat hem i långa perioder. Jag var svag och grät. En svag lipsil men en dag lämnade jag bara. Som per automatik packade jag i 2 dagar och installerade mig och barna i ett annat hem. 

Än idag är han ett monster. Jag hanterar det bra i perioder men ibland går hans dumheter ut över våra barn. Vilket skär i hjärtat. Han lever nu ihop med en annan kvinna och har skaffat 2 små. Jag är tacksam hon finns för så vet jag att någon håller lite ordning. 

Detta är en liten liten detalj som fick mig att känna hjärtevärk för barnens skull. I fredags skicka han ett surt sms att jag inte får lämna av barnen utanför huset längre när dom ska till han. (Jag går inte ens ut ur bilen). Han vill att jag lämnar dem en bit bort så att dom får gå sista biten. Han vill inte ha mig vid sitt hus. 

Detta är alltså bara en liten liten liten del av allt han kan skicka. Och jag fattar ingenting av detta?? 
    Detta går ju ut över sönerna...

Vad gör man med ett sånt sms?? Är så fruktansvärt omoget. Jag svarade "varför är det så känsligt?" 

Känns ju nästan som om han tror jag har några baktankar ??? Eller varför bryr han sig ens om min bil stannar där i 20 sek ovh hans barn får skjuts hem... Jag fattar ingenting. Släpper jag av barna ett kvarter bort så går ju det ut över dem och ingen annan. Har han inte kommit längre ? 

Har någon varit med om sånthär 

• Svar på tråden Att ha barn med en narcissit
  • Anonym (ALMA)

Har ingen aning om varför han säger så, kanske att han är rädd för att den nya ska fråga dig något eller att du frågar den nya något.
    Eller så är det ett rent kontrollbehov.

Kag hade inte bemött hans krav, han kan inte tvinga dig till något alls mer än att du håller era överenskommelser kring barnen.
    Gå inte med på något du inte vill. 

• Anonym (Mamman)
    Anonym (ALMA) skrev 2025-01-21 08:02:17 följande:

Har ingen aning om varför han säger så, kanske att han är rädd för att den nya ska fråga dig något eller att du frågar den nya något.
    Eller så är det ett rent kontrollbehov.

Kag hade inte bemött hans krav, han kan inte tvinga dig till något alls mer än att du håller era överenskommelser kring barnen.
    Gå inte med på något du inte vill. 

Nej jag kommer aldrig sänka mig eller barnen så lågt att jag lämnar dom en bit bort. Finns ingen anledning. Han har skrivit en uppgörelse om hur vi ska ha exakt allt led barnen, dock har själv inte följt den. Jag har inte brytt mig utan fogat mig mkt. Orkar inte tjafsa med honom och barnen får inte bli lidande. Vår äldsta son vill ofta vara kvar här på sina pappaveckor och det har gått bra att han är här mån-fre. Pappan har inte sagt emot heller men på fredag em har jag ju alltså skjutsat hem sonen till sin pappa. Det får jag alltså inte. Suck... 
  • FruFarfalle

Vansinne, du går ju inte ens in.

Då kanske han kan hämta istället om det inte duger att du skjutsar? 

• Anonym (Mamman)
    FruFarfalle skrev 2025-01-21 08:57:35 följande:

Vansinne, du går ju inte ens in.

Då kanske han kan hämta istället om det inte duger att du skjutsar? 

Det är inte helt säkert att han gör. Han kan minsann inte bara åka hur som helst. Ibland kan sonen få gå och vänta i timmar. Oftast sker våra byten efter skolan på måndagar så då behöver vi inte bråka utan barna tar buss. Men min äldsta är ofta kvar här mer och vissa fredagar kommer han hit (gångavstånd från skolan) och vill ta en fika och säga hej till sin katt innan han åker. Jag har inga problem att skjutsa honom. Men får ju bara skit för det. 
  • Anonym

Svara:
    "Visst, om du står där och tar emot pojkarna så släpper jag av dom där"

Från 11-12 års ålder så väljer barnen själva var de vill bo, man skriver inte umgängesavtal från den åldern så då kan dina barn välja själva.

Svar på tråden Att ha barn med en narcissit