Bildgalleriet på FL
Varför finns det ett bildgalleri på FL som man bara kan se själv?
Varför finns det ett bildgalleri på FL som man bara kan se själv?
Det enda konstiga är att de inte tagit bort alternativet helt. Förut fanns det behov att kunna ladda upp bilder lite varstans men tiderna förändras. Många hade säkert sina barn där och inte alltid aktiva längre så att stänga bildgalleriet tycker jag är ett bra val av FL för en gångs skull
Bildgalleriet är ju helt meningslöst om man bara själv kan se bilderna.
Förstår på vad som är skrivet i tråden att det hade en funktion då man förr kunde visa bilderna för andra, men att nu har de plockat bort funktionaliteten.
Gissningsvis var det en funktionalitet som krävde en del underhåll, utvecklingsarbete och kanske också serverutrymme, men som de kanske bedömde hade begränsat värde för användarna på ett diskussionsforum, och att de därför bestämt sig för att inte utveckla det vidare.
Hur gör man då? Släcker man funktionen helt för att, som ett brev på posten, få en arg svans av Mjölbys och Halmstads samtliga sjuttiotalistmorsor efter sig, efter att de förlorat sina älskade fotoarkiv?
Nä. Man tar bort delningsfunktionen så att fotoalbumen istället blir irrelevanta för användarna och organiskt fasas ut, utan att någon behöver förlora vare sig sina katt- eller pattbilder.
Förstår på vad som är skrivet i tråden att det hade en funktion då man förr kunde visa bilderna för andra, men att nu har de plockat bort funktionaliteten.
Gissningsvis var det en funktionalitet som krävde en del underhåll, utvecklingsarbete och kanske också serverutrymme, men som de kanske bedömde hade begränsat värde för användarna på ett diskussionsforum, och att de därför bestämt sig för att inte utveckla det vidare.
Hur gör man då? Släcker man funktionen helt för att, som ett brev på posten, få en arg svans av Mjölbys och Halmstads samtliga sjuttiotalistmorsor efter sig, efter att de förlorat sina älskade fotoarkiv?
Nä. Man tar bort delningsfunktionen så att fotoalbumen istället blir irrelevanta för användarna och organiskt fasas ut, utan att någon behöver förlora vare sig sina katt- eller pattbilder.
Jag tror jag kan ge mig på en gissning varför FamiljeLiv helt har stängt ner bildgalleriet - om det nu funnits ett och om det verkligen existerar idag!??
OBS - trots mitt användarnamn så är jag inte webmaster på Familjeliv utan är det idag på några helt privata hemsidor och som till skillnad från Familjeliv inte är kommersiella.
Alltså, alla bilder som läggs upp i trådar som medlemmarna postar i olika trådar läggs ju på Familjelivs server. Så långt hänger säkert alla med. Däremot antar jag att inte medlemmarna själva kan skapa ett eget bibliotek med sina bilder. Oavsett för att lagra dom för sig själv och familjen eller visa bilderna för andra medlemmar.
Anledningen tror jag i grunden beror på att Familjeliv är ju ingen dejtingsida och ännu mindre är en sida där medlemmarna kan posta varken nakenbilder på sig själv eller andra.
Men detta är som sagt min egen teori. Självklart bättre att ansvarig svarar.