Skulle du kunna vara ihop med någon som är bisexuell?
Som rubriken, skulle du kunna vara ihop med någon som är bisexuell?
Som rubriken, skulle du kunna vara ihop med någon som är bisexuell?
Själv är jag nog bi dock.
Nej!! Jag vill antingen ha en straight man eller en lesbisk kvinna. Inget annat. Orka med halvgaystjärtgossar eller velhöns till neurotiska bimbos som inte vet vad de vill.
En fråga till er som verkar hata bisexualitet mer än pesten.
Om ni kommer senare idag kommer hem till er man/pojkvän, som ni älskar, och han berättar att han är bi. Utan att ha önskemål om trekant. Det har han redan haft så många fina av
, bara en önskan om acceptans för den han är. Hade ni på riktigt lämnat på dagen, fast ni har ett jättebra förhållande?
Om ni gör det så är ni tydligen inget att hålla i när åskan går ändå.
Eller så hade ni förstås inte lämnat just när det handlar om er egen älskling. Men en fiktiv man på ett forum är kanske lite lättare att avfärda?
Till den där människan som ställde frågor (lite längre upp i tråden) till oss som bestämt sagt nej - Jag attraheras varken av bisexuella män eller män som hållit på med trekanter och annat löst skräpbeteende. Det är inget jag någonsin har eller kommer att vilja ägna mig åt själv och därmed inget jag heller vill se hos en partner.
Jag hade gjort klart för en man redan från början att jag inte dejtar bisexuella eller sexuellt utsvävande män och om han då ljuger om sina tidigare erfarenheter för att senare avslöja lögnen när relationen redan pågått under en längre tid - då hade jag definitivt lämnat honom och dessutom varnat andra kvinnor om hans bedrägliga natur. Man grundlurar inte människor på det sättet. Det är vidrigt och sociopatiskt.
Rent spontant känner jag nej.
Men å andra sidan så frågar jag ALDRIG mina partners hur många de legat med eller vem de legat med. Min sambo kan lika gärna ha legat med män, men det vet jag inte för jag har aldrig frågat.
Nej!! Jag vill antingen ha en straight man eller en lesbisk kvinna. Inget annat. Orka med halvgaystjärtgossar eller velhöns till neurotiska bimbos som inte vet vad de vill.
Jag håller med dig om att det finns lika många heterosexuella med böjelser. Det är argument i tråden jag inte står bakom, att bisexuella på något sätt är mer perverterade.
För mig handlar det om dragningen och tryggheten i det ur-feminina, som för mig förlorar essensen hos en bisexuell kvinna. jag säger inte att det är en grundlag, bara hur jag intuitivt reagerar om jag hör att någon är bi.
Men inget dömande öht, jag kan umgås med folk oavsett sexuell orientering, det handlar för mig bara om att attraktionskraften dör.
Jag kan försöka göra en liknelse med något helt annat, om hon säger att hon gillar bdsm, eller korvätartävlingar, eller samlar på miniatyrer av lastmaskiner, eller som jag tidigare sa har en dragning till 18 åringar, you name it, så kan en syn på någon ändras och attraktionskraften försvinna. Det är fortfarande hennes fulla rätt att göra vad hon vill utan mitt dömande, men jag ska heller inte behöva komma med en förklaring till varför, när jag knappt vet själv, det är bara i ryggraden.
Det finns något i att en man vill ha en kvinna och en kvinna vill ha en man, det är en otrolig kraft i det som går förlorad, men är svår att sätta ord på. För mig som sagt.
Jag håller med dig om att det finns lika många heterosexuella med böjelser. Det är argument i tråden jag inte står bakom, att bisexuella på något sätt är mer perverterade.
För mig handlar det om dragningen och tryggheten i det ur-feminina, som för mig förlorar essensen hos en bisexuell kvinna. jag säger inte att det är en grundlag, bara hur jag intuitivt reagerar om jag hör att någon är bi.
Men inget dömande öht, jag kan umgås med folk oavsett sexuell orientering, det handlar för mig bara om att attraktionskraften dör.
Jag kan försöka göra en liknelse med något helt annat, om hon säger att hon gillar bdsm, eller korvätartävlingar, eller samlar på miniatyrer av lastmaskiner, eller som jag tidigare sa har en dragning till 18 åringar, you name it, så kan en syn på någon ändras och attraktionskraften försvinna. Det är fortfarande hennes fulla rätt att göra vad hon vill utan mitt dömande, men jag ska heller inte behöva komma med en förklaring till varför, när jag knappt vet själv, det är bara i ryggraden.
Det finns något i att en man vill ha en kvinna och en kvinna vill ha en man, det är en otrolig kraft i det som går förlorad, men är svår att sätta ord på. För mig som sagt.
Nej, men inte för att jag har något emot HBTQ personer. Utan för att jag redan varit ihop med en bi och aldrig kände mig tillräcklig och mådde inte bra av det. Han ville träffa killar vid sidan av och ta in andra i vårt kärleksliv. Jag ville inte det. Finns säkert HBTQ personer som är monogama, men jag känner ändå att jag nu vill vara med en man som bara tänder på mig/kvinnor.
Jag är en heterosexuell kvinna, och skulle aldrig acceptera att min partner har haft sex med en man. Jag vill absolut inte förolämpa män som är gay, de har all rätt att leva precis som de vill. Men jag vill inte ha en bild framför mig då han har gay-sex, då skulle jag helt tappa intresset.
Nej, men inte för att jag har något emot HBTQ personer. Utan för att jag redan varit ihop med en bi och aldrig kände mig tillräcklig och mådde inte bra av det. Han ville träffa killar vid sidan av och ta in andra i vårt kärleksliv. Jag ville inte det. Finns säkert HBTQ personer som är monogama, men jag känner ändå att jag nu vill vara med en man som bara tänder på mig/kvinnor.