• Anonym (Shrimpy)

Gravid? Eller bara kaos och räksug?

Kära familjeliv, 

Jag befinner mig i en situation som skulle kunna vara första utkastet för en  komedi. Jag har googlat tills tangenterna nästan brinner, men står kvar som ett frågetecken ? så nu vänder jag mig till er experter här på Familjeliv för att få lite klarhet och ordning på mitt liv. 

Låt mig måla upp scenariot:

Jag dejtar en supergullig kille (jättesnäll och bra på att laga mat!). Vi bor inte ihop än, men har bra vibe. Notera att vi har haft några incidenter i form av ?hoppsan-där-glömde-vi-att-jag-inte-äter-p-piller?-stunder om ni fattar.

Mensen är nu 21 dagar sen. HALLÅ??? Även min annars rätt kaotiska cykel brukar inte vara såhär dramatisk.

Mina bröst. Ömma som små vattenballonger. Det gör ONT att gå nerför trappor eller springa ? jag springer jätte ofta och det brukar inte göra ont. 

Sugen på apelsiner och räkor. Specifika räkor, helst med någon röra under. Vill ha det NU och skulle kunna betala upp till 300 spänn till att få en räkmacka hemleverad (bor i en småstad så foodora erbjuder bara pizza och hamburgare här) Vitaminbrist kanske? Eller bara cravings på hög nivå?

Har tagit TIO (ja, tio!) graviditetstest. Av dem var 7 negativa. De tre senaste (Clearblue) har varit rena mysteriet ? inget kontrollstreck på två och ett test där en svag "gravid"-linje dök upp och sedan magiskt suddades bort. Är detta något slags practical joke????

Är också helt sjukt trött, men kan bero på att min kille tvingat in mig i goda sömnrutiner. Kroppen är nog i chock över all den här vilan.

Håller min kropp på att göra ett barn? 

Snälla, hjälp mig! Har någon varit med om något liknande? Alla teorier är välkomna. 

Snälla var snälla, jag är jätteny här. Kram

• Svar på tråden Gravid? Eller bara kaos och räksug?
  • Anonym (Skeptisk)

Du verkar inte gravid iaf för då hade du haft extremt tydliga utslag på samtliga tester vid det här laget.

• Anonym (Shrimpy)
    Anonym (Skeptisk) skrev 2025-01-22 19:26:27 följande:

Du verkar inte gravid iaf för då hade du haft extremt tydliga utslag på samtliga tester vid det här laget.

Jag var i kontakt med en bm digitalt precis. Hon sa att jag ska vänta en vecka och ta ett nytt test. Men jag håller med, visst borde något synts vid detta laget. 
  • Anonym (Hm)

Testet borde vara positivt men gör som BM råder dig.

• Anonym (Shrimpy)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-22 20:57:49 följande:

Testet borde vara positivt men gör som BM råder dig.

Ja, det är nog bara att vänta. Under tiden kommer jag att småäta allt möjligt med gott samvete. 

• Anonym (Shrimpy)

Är det någon som har varit med om något liknande som vil dela med sig om vad som hände? 

• Anonym (Skeptisk)
    Anonym (Shrimpy) skrev 2025-01-22 21:06:27 följande:

Ja, det är nog bara att vänta. Under tiden kommer jag att småäta allt möjligt med gott samvete. 

Gravid eller inte så ska du varken småäta eller överäta.
  • Anonym (d)
    Anonym (Shrimpy) skrev 2025-01-22 21:06:27 följande:

Tveksamt på graviditet men absolut detta!
  • nikekron
    Anonym (Skeptisk) skrev 2025-01-22 21:15:20 följande:
    Gravid eller inte så ska du varken småäta eller överäta.

Jag överäter inte. Däremot har småätit hela mitt liv. Mitt BMI ligger på 22.1 och mitt immunförsvar stod i mot vinterkräksjukan trots att jag torkade kräk 6 gånger. 

Dessutom löptränar jag 4-5 gånger i veckan. Så om jag vill ta en macka vid kl 21, så kommer jag att göra det. 

Svar på tråden Gravid? Eller bara kaos och räksug?