• Anonym (Partner med adhd)

Partner med adhd har tappat känslorna

Hej

Är tillsammans med en helt underbar kvinna som jag älskar över allt annat.
    För nån månad sen berättade hon att hon inte vet vad hon känner för mig längre. Att jag har varit dålig på att ge henne bekräftelse och uppskattning vilket stämmer då jag har varit dålig på det i perioder och nog tagit oss för givet. Sen har vi två små barn som har gjort att man har tappat bort det lite också.

Hur som helst så berättar hon att hennes adhd gör att hon blir avstängd och att hon inte vet om känslorna kan komma tillbaka. Men hon vill försöka och vi går i familjerådgivning. Jag vet inte hur jag ska hantera detta och hur jag ska vara. Vi har varit tillsammans i fem år ungefär. Är det vanligt att personer med adhd känner såhär? Jag vill verkligen att allt ska lösa sig för jag älskar henne nåt otroligt mycket.
  • Svar på tråden Partner med adhd har tappat känslorna
  • Anonym (Nej)

Det är inte pga hennes adhd som känslor stängs av, det har med helt andra funktioner att göra.

Var dig själv. Gå i terapi. Ge det ett försök. Sätt en inre deadline. Ge det max ett halvår. Om saker är likadana, gör slut.

Anonym (Nej) skrev 2025-01-22 21:12:18 följande:

Det är inte pga hennes adhd som känslor stängs av, det har med helt andra funktioner att göra.

Var dig själv. Gå i terapi. Ge det ett försök. Sätt en inre deadline. Ge det max ett halvår. Om saker är likadana, gör slut.

Aha okej. Ja jag får väl göra det då. 
    Anonym (a) skrev 2025-01-22 21:38:51 följande:

ingen utbrändhet?

Från min sida eller hennes? Jo hon är nog rätt utbränd faktiskt för tillfället. 
Svar på tråden Partner med adhd har tappat känslorna