• Anonym (A)

47 och barnlängtan

Jag har precis träffat en underbar man i samma ålder. Är upp över öronen kär. Båda har barn sedan tidigare. Nu önskar jag mig en liten knodd. Vad tror ni chansen är att bli med barn på naturlig väg? Eller bör jag dra upp andra alternativ omgående? Vet att klockan tickar på. 

• Svar på tråden 47 och barnlängtan
  • Anonym (Rebecca)
    Anonym (A) skrev 2025-01-23 17:22:18 följande:
    47 och barnlängtan

Jag har precis träffat en underbar man i samma ålder. Är upp över öronen kär. Båda har barn sedan tidigare. Nu önskar jag mig en liten knodd. Vad tror ni chansen är att bli med barn på naturlig väg? Eller bör jag dra upp andra alternativ omgående? Vet att klockan tickar på. 

Det är nog dels försent, men också oansvarigt att skaffa barn så tidigt i en relation när du dessutom är så gammal. Blir ju bara elakt mot det eventuella barnet. 

Nöj dig med de barn du har.

• Mittilivet66

Chansen finns ju om än inte så stor. Ni får väl tänka som så att blir det så blir det.

• Anonym (G)

Väldigt individuellt men absolut inte omöjligt men ni måste nog börja försöka omgående.

• Mkay

Det finns de som är äldre än dig och blir gravida. Så länge du har mens så är det möjligt. Finns nog en del artiklar på nätet om hur stor chansen är i din ålder och utifrån den procentsatsen får du väl själv tänka ut om det är tillräckligt för dig (hur mycket vill du ha ett barn till?) eller om vill ha säkrare odds och ta hjälp. 

• Anonym (Inte så lockande)

Några saker att tänka på:

1. 4 procent kan bli gravida vid 47.

2. 95 procent av äggen har genetiska fel efter 45.

3. Risken för missfall är stor.

4. Risken för din egen hälsa ökar.

5. Barnet får växa upp med gamla föräldrar.

• Anonym (qwerty)

Varför ska alla nya förhållanden utmynna i "ett kärleksbarn" det är enormt egoistiskt (oftast från mammornas sida) nöj er med de barn ni har istället!
    Det är stora risker med att skaffa barn så sent, hur tror du det nya förhållandet kommer se ut när ni får ett barn med problem och du blir sängliggande 

• Anonym (blå)
    Anonym (A) skrev 2025-01-23 17:22:18 följande:
    47 och barnlängtan

Precis träffats och nykär, vill ha en bebis. Låter som gjort för att inte hålla särskilt länge. Förvånande att man är så blåögd fortfarande vid 47 års ålder. 
Svar på tråden 47 och barnlängtan