• Anonym (Anna b)

Vart hittar man bomulls kläder.

Någon som har tips på butiker online som har mycket 100 % bomull , natur material . Det är svårt , letar efter en blus / skjorta i färg . Tyvärr är det mest polyester i vanliga butiker. 

• Svar på tråden Vart hittar man bomulls kläder.
  • Anonym (Särskrivningar)

Jag vill hjälpa dig på traven lite, hoppas du inte tar illa upp. "Var hittar man bomullskläder" heter det och "naturmaterial". "Var" avser befintlighet och "vart" riktning.

• Anonym (suck)
    Anonym (Särskrivningar) skrev 2025-01-23 21:56:56 följande:

Jag vill hjälpa dig på traven lite, hoppas du inte tar illa upp. "Var hittar man bomullskläder" heter det och "naturmaterial". "Var" avser befintlighet och "vart" riktning.

Hjälp sam
  • Anonym (Malin)

På herr- och barnavdelningarna.

Det finns absolut bland damkläderna också, men man får kolla igenom ganska många plagg innan man hittar något. På webshoppar går det ibland att filtrera efter material. Då kan man åtminstone sålla bort plagg som inte innehåller någon bomull alls.

Butiker med ekologiska kläder har ofta mycket naturmaterial.

• Anonym (Katja)

Jag brukar gå in på Zalando för där kan man välja material, så väljer du 100% bomull eller 100% ull och då visas bara klädesplagg i det materialet. Älskar den funktionen.

Många återförsäljare har att man kan välja "bomull", men då kommer även bomullsblandningar upp som alternativ, typ 50% bomull och 50% akryl. 

Sen har jag hittat mycket 100% bomullskläder hos bonprix. 

Svar på tråden Vart hittar man bomulls kläder.