Drömmer att min mamma väntar på att få hämta mig
Min mamma gick bort för 20 år sedan, jag var då 14.
Nu är jag 34. Ingen lysande stjärna direkt, men lever ett litet liv som jag trivs med. Man, barn, hund, liten villa i Stockholmsområdet, tack mamma, för arvet som gjorde att jag inte behövde ruinera mig för att köpa en bostad. Cyniskt? Hunden hjälper mig att odla på våren, haha. Vi har till och med en bikupa. Jag tjänar väl inte jättemycket pengar, lite under medel för min brasch, mannen tjänar medel för sin. Vi har det bra, helt enkelt.
Det senaste halvåret har jag drömt om min mamma. Inte varje natt, men några gånger i veckan. Särskilt om jag gått upp tidig morgontimme och sedan somnat om igen. Hon komer i drömmen och liksom bara finns, men känslan jag får är att hon väntar på att få hämta mig. Nästan så att hon är besviken när jag vaknar och hon försvinner.
Jag tror inte på sånt där egentligen. Det är bara drömmar. Men de får mig att må dåligt, de dagarna är fyllda med konstiga tankar och funderingar, och jag vet inte riktigt var jag ska göra av det. Jag kan inte prata med min man om det, han skulle bara i bästa fall skratta bort det eller i värsta fall säga åt mig att skräpa mig, vilket säker är sant men kanske inte vad jag behöver från honom.
Jag vet inte riktigt vad jag vill med tråden heller, men om någon har något råd eller något så skriv en rad.