• Anonym (LEA)

Hjälp mig att tänka kring en ambivalent person.

Hej. 

Jag har träffat en kille I ett par månader och vi har för det mesta träffats och haft sex. Han har uttryckt att han inte vill ha något seriöst då han är rädd för att det inte ska fungera. Under tiden som vi har träffats så har det blivit rätt intensivt de gånger vi setts. Vi har en dragning till varandra på ett djupt plan vilket även han också bekräftar. Det har successivt gått framåt och han har sagt djupa saker till mig. Han har även uttryckt en osäkerhet, svartsjuka med skämtsam ton och ett litet Kontrollbehov. Saken är den, att när det blivit intimt och intensivt då vi setts så har han efter detta dragit sig undan. Han började dock höra av sig oftare med jämnare mellanrum. Tills en dag, efter att vi delade en ganska emotionell situation.. då drog han sig undan lite. Han sa då att han inte är redo för en relation. Jag upplever honom ambivalent och jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig. Ni som känner till kring just detta med ambivalent personer. Hur ska man bemöta sådana personer? Har du själv dom dragen och är man och kan ge mig råd och stöd så är jag oerhört tacksam. 

Tack för förhand. 

• Svar på tråden Hjälp mig att tänka kring en ambivalent person.
  • Anonym (korven)
    Anonym (LEA) skrev 2025-01-24 17:54:35 följande:
    Hjälp mig att tänka kring en ambivalent person.

Hej. 

Jag har träffat en kille I ett par månader och vi har för det mesta träffats och haft sex. Han har uttryckt att han inte vill ha något seriöst då han är rädd för att det inte ska fungera. Under tiden som vi har träffats så har det blivit rätt intensivt de gånger vi setts. Vi har en dragning till varandra på ett djupt plan vilket även han också bekräftar. Det har successivt gått framåt och han har sagt djupa saker till mig. Han har även uttryckt en osäkerhet, svartsjuka med skämtsam ton och ett litet Kontrollbehov. Saken är den, att när det blivit intimt och intensivt då vi setts så har han efter detta dragit sig undan. Han började dock höra av sig oftare med jämnare mellanrum. Tills en dag, efter att vi delade en ganska emotionell situation.. då drog han sig undan lite. Han sa då att han inte är redo för en relation. Jag upplever honom ambivalent och jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig. Ni som känner till kring just detta med ambivalent personer. Hur ska man bemöta sådana personer? Har du själv dom dragen och är man och kan ge mig råd och stöd så är jag oerhört tacksam. 

Tack för förhand. 

Orka
  • Anonym (Linda)

Det enda jag ser är massa röda flaggor och ett krossat hjärta i slutändan. 

Nej. Bara nej

/ vis av erfarenhet 

• Anonym (Mot)

Han har sagt att han inte vill ha en relation.

Borde vara tillräckligt med info.

• Anonym (Htkvfulvk)

En ambivalent person 'handskas' man inte med. 

Antingen går man med på att leva i ovisshet och riskerar att det hela aldrig utvecklas eller så gör man valet att tacka för sig och går vidare med sitt liv, utan den ambivalente personen. 

• Anonym (F)

Låter som en blåkopia av den jag träffar. Kanske är det samma? 

Exakt allt du skriver stämmer. Min lösning är helt enkelt att inte vara seriös med honom. Vi träffas och ligger men träffar jag någon seriös längre fram är det inte han. Vi har även gjort andra roliga saker ihop men de egenskaper du beskriver fungerar inte i en seriös trygg relation och för min egen del är mitt liv i ett stadie där jag inte kan ja en sådan relation ändå varför jag träffar honom ibland då intresse finns men samtidigt en insikt att det aldrig blir vi liksom. Om det makes sense. Lyssna på vad killen säger och se hur han agerar. Inte alls bra om du ä ute efter honom på ett djupare plan tyvärr. 

• Anonym (Rakt på sak)

Han är inte ett dugg ambivalent. Ni har en fin kontakt, men han vill inte ha en relation, och det har han nu sagt åt dig flera gånger.

Svar på tråden Hjälp mig att tänka kring en ambivalent person.