Hjälp mig att tänka kring en ambivalent person.
Hej.
Jag har träffat en kille I ett par månader och vi har för det mesta träffats och haft sex. Han har uttryckt att han inte vill ha något seriöst då han är rädd för att det inte ska fungera. Under tiden som vi har träffats så har det blivit rätt intensivt de gånger vi setts. Vi har en dragning till varandra på ett djupt plan vilket även han också bekräftar. Det har successivt gått framåt och han har sagt djupa saker till mig. Han har även uttryckt en osäkerhet, svartsjuka med skämtsam ton och ett litet Kontrollbehov. Saken är den, att när det blivit intimt och intensivt då vi setts så har han efter detta dragit sig undan. Han började dock höra av sig oftare med jämnare mellanrum. Tills en dag, efter att vi delade en ganska emotionell situation.. då drog han sig undan lite. Han sa då att han inte är redo för en relation. Jag upplever honom ambivalent och jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig. Ni som känner till kring just detta med ambivalent personer. Hur ska man bemöta sådana personer? Har du själv dom dragen och är man och kan ge mig råd och stöd så är jag oerhört tacksam.
Tack för förhand.