• Shameisuseless

Vet inte vart jag ska ta vägen längre

Jag har försökt ta kontakt med två grannar jag var intresserad i, med dom visade inte tillbaka, samma sak på en sida som heter DigiVi, där försökte jag också ta kontakt med vissa tjejer, alla utom en svarade inte, den enda som inte svarade hade inte bekräftat min förfrågan genom att ta bort den, resten ville inte bekräfta eller ta bort så jag blev tvungen att blockera dom andra, en av dom skrev på sin profil att hon ville väl och hade gott hjärta, vilket hon inte verkade vilja visa för mig, ibland tänker jag på det hela tiden, nästan varje dag om att skaffa någon partner, förut när jag var yngre så tänkte jag att det kommer i framtiden, men inser att det aldrig händer, så antar att jag får fortsätta med att gå till affären och tröst köpa mig med favo chips jag har eller en påse Cheese Doodles med en liter läsk och lite godis varje fredag som jag gjorde förut och sen sitta hemma och glo på en pirat hämtat film för att trösta mig för stunden. Skriv något om ni har förslag eller något liknande.

• Svar på tråden Vet inte vart jag ska ta vägen längre
  • Anonym (L)

Va? Nu vet jag inte vad DigiVi är, men du har alltså sökt upp grannar och uttryckt intresse och de har inte svarat för att de tycker att det är creepy. Tips är att inte ta kontakt med random kvinnor för att sedan bli kränkt när de inte är intresserade. 

På dejtingappar får man ta att man inte får något svar. Vissa får hundratals mess varje dag på dejtingsidor, man kan inte svara på alla, och tjejerna kanske helt enkelt inte var intresserade. Det har man all rätt att inte vara och behöver inte försvara sig heller. Om du väljer att blocka när du inte får svar så är det väl upp till dig. 

Förstår inte vad du vill med det här inlägget.

• Shameisuseless
    Anonym (L) skrev 2025-01-27 14:43:08 följande:

Va? Nu vet jag inte vad DigiVi är, men du har alltså sökt upp grannar och uttryckt intresse och de har inte svarat för att de tycker att det är creepy. Tips är att inte ta kontakt med random kvinnor för att sedan bli kränkt när de inte är intresserade. 

På dejtingappar får man ta att man inte får något svar. Vissa får hundratals mess varje dag på dejtingsidor, man kan inte svara på alla, och tjejerna kanske helt enkelt inte var intresserade. Det har man all rätt att inte vara och behöver inte försvara sig heller. Om du väljer att blocka när du inte får svar så är det väl upp till dig. 

Förstår inte vad du vill med det här inlägget.

Det var två grannar jag försökte ta kontakt med lappar och att våga plinga på hos ena, och DigiVi är ganska nytt, då det kom för bara något år sedan, och är till för dom som har ett slags funktionsnedsättning, för att det ska bli lättare för dom att dejta eller hitta vänner. 
  • Anonym (L)
    Shameisuseless skrev 2025-01-27 15:13:40 följande:
    Det var två grannar jag försökte ta kontakt med lappar och att våga plinga på hos ena, och DigiVi är ganska nytt, då det kom för bara något år sedan, och är till för dom som har ett slags funktionsnedsättning, för att det ska bli lättare för dom att dejta eller hitta vänner. 

Har du själv en funktionsnedsättning? 

Att plinga på och lämna lappar hos grannar är inte rätt väg att gå. Om man råkar ses spontant kan man kanske försöka prata lite men att göra som du gjort kan upplevas som gränslöst och obehagligt.

• Shameisuseless
    Anonym (L) skrev 2025-01-27 15:54:11 följande:

Har du själv en funktionsnedsättning? 

Att plinga på och lämna lappar hos grannar är inte rätt väg att gå. Om man råkar ses spontant kan man kanske försöka prata lite men att göra som du gjort kan upplevas som gränslöst och obehagligt.

Själv har jag autism och bor på ett serviceboende, precis som som gör, att dom bor också på samma boende. 
  • Anonym (…)

Är du fullkomligt skogstokig? Ta kontakt med grannar och visar ditt intresse? Snacka om att skrämma iväg dem och få dem att bli livrädda för att gå ut och träffa på dig i framtiden.. Skit inte där du äter, som man brukar säga.

• Anonym (serviceboende)

Förslag från mig: fokusera på vänskap bara. Med killar och tjejer. Om du bor på ett serviceboende kanske ni har lite gemensamma aktiviteter som du kan vara med på? Och du har kanske någon stödperson som kan hjälpa dig att börja med någon aktivitet utanför boendet? En intressant hobby! Det kan vara bra att tänka mer på sådant än att hitta någon tjej ett tag. Ungefär ett år eller så. Då kommer du utvecklas som person och det kommer gynna dig! 

• Shameisuseless
    Anonym (serviceboende) skrev 2025-01-27 17:31:33 följande:

Förslag från mig: fokusera på vänskap bara. Med killar och tjejer. Om du bor på ett serviceboende kanske ni har lite gemensamma aktiviteter som du kan vara med på? Och du har kanske någon stödperson som kan hjälpa dig att börja med någon aktivitet utanför boendet? En intressant hobby! Det kan vara bra att tänka mer på sådant än att hitta någon tjej ett tag. Ungefär ett år eller så. Då kommer du utvecklas som person och det kommer gynna dig! 

Kanske det kanske, får väl göra det. 
Svar på tråden Vet inte vart jag ska ta vägen längre