• Anonym (m)

Skäms för att jag studerar på vuxenutbildningen

Ja, det gör jag. 
    Det är så skämmigt, för jsg vill inte vara en sådan person som studerar där. Lite skämmigt att behöva studera på komvux. 
    Jag känner mig efterbliven. 
    Till mitt försvar, så har jag NPF, så skolsituationen var svår. 

• Svar på tråden Skäms för att jag studerar på vuxenutbildningen
  • EnAnonumius
    Anonym (m) skrev 2025-01-28 08:15:28 följande:
    Jodå, det är ett försvar.
    Att ha npf gör det extra svårt i skolan-ser du inte det själv?
    Det finns så många med NPF som klara skolan galant faktiskt, samtidigt som det finns det de som saknar NPF diagnos kan ha det hjävligt kämpigt. Inget är hugget i sten..

Nej jag förnekar INTE att de med NPF kan ha det svårt. Men jag ser det inte som ett "försvar". Förklaring kan jag se det som, men inte ett försvar. För man är inte sin diagnos s.a.s. Utan även de med diagnos är individer också.

Men förlåt att jag försökte uppmuntra dig samtidigt. Visste ju inte att man skulle få ett jävla drygt, och tyket försvar kring det jag ansåg inte är ett försvar.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (m)
    EnAnonumius skrev 2025-01-28 09:46:58 följande:
    Det finns så många med NPF som klara skolan galant faktiskt, samtidigt som det finns det de som saknar NPF diagnos kan ha det hjävligt kämpigt. Inget är hugget i sten..

Nej jag förnekar INTE att de med NPF kan ha det svårt. Men jag ser det inte som ett "försvar". Förklaring kan jag se det som, men inte ett försvar. För man är inte sin diagnos s.a.s. Utan även de med diagnos är individer också.

Men förlåt att jag försökte uppmuntra dig samtidigt. Visste ju inte att man skulle få ett jävla drygt, och tyket försvar kring det jag ansåg inte är ett försvar.
    Men herregud. Ja, det är rätt det du skriver, att personer med npf kan klara skolan galant, och de utan kan ha svårt.