Faster Knaster skrev 2025-01-28 15:27:32 följande:
Det går att göra hål i öronloben på små barn smärtfritt och med minimal kanske obefintlig risk för infektion, tips: Apoteket Hjärtat har en länk till Blomdahl Medicin. Jag har själv vuxit upp i en kultur där flickor får bära örhängen mkt tidigt, inget ont i det! Personligen tycker jag att huden bör i möjligaste mån hållas frisk o fri från piercing o tatueringar men kan inte gå så långt som att påtvinga andra min egen åsikt.. det är ju så coolt med stilvariation! Snälla ni andra, starta inte ett krig p g a det.
PS: Min barndoms många örhängen har blivit kvarglömda gång efter annan i omklädningsrummet i skolan, vi fick inte ha dem på gymnastiken: fanns risk att de fastnade i kläder eller i andras örhängen under en match.. viktigt att tänka på! 😀
Fruktansvärt dåligt förslag. Pistol är till att börja med det absolut sämsta för en bra läkningsprocess. Dessutom finns det ingen piercing som är smärtfri. skäms!
Mina föräldrar tog hål i mina öron när jag var 1 år och jag är uppvuxen i samma kultur. Min dotter fick ta hål när hon själv ville vid 7 års ålder. förlåt, jag är sällan hård i ton men du måste ju tillhöra en extremt mycket äldre generation och kan omöjligt minnas hur besvärligt och ont det gör i öronen LÅNGT efter. Annars hade du inte skrivit sådant trams