• Anonym (Womderum)

Hål i öronen små barn Stockholm

I min familj har barn fått hål i öronen under 1 års ålder i generationer och det är inget annorlunda för oss. Men märkte nu när jag flyttat och fått barn att det finns väldigt mycket åsikter om det och svårt att hitta någonstans att göra håltagning.

Är det någon som vet plats i Stockholm som gör håltagning under 1 år?

• Svar på tråden Hål i öronen små barn Stockholm
  • Anonym (Hej)

Varför ska man ta hål i öronen på småbarn? Det är väl bättre att dom själva får välja när dom blir lite äldre. Det borde va olagligt att ta hål i öronen på småbarn.

• Lynx123

Låt barnen välja själv när de bli äldre - allt annat är bara plågsamt och fyller ingen som helst funktion. Varför utsätta ett litet barn för smärta och infektionsrisk?

• Anonym (Hm)

Det finns en anledning till varför det är svårt att hitta någon som vill göra på små barn och bebisar. Det är för att det är sjukt och ja, majoriteten kommer ha mycket negativ syn på er som föräldrar 

• Faster Knaster

Det går att göra hål i öronloben på små barn smärtfritt och med minimal kanske obefintlig risk för infektion, tips: Apoteket Hjärtat har en länk till Blomdahl Medicin. Jag har själv vuxit upp i en kultur där flickor får bära örhängen mkt tidigt, inget ont i det! Personligen tycker jag att huden bör i möjligaste mån hållas frisk o fri från piercing o tatueringar men kan inte gå så långt som att påtvinga andra min egen åsikt.. det är ju så coolt med stilvariation! Snälla ni andra, starta inte ett krig p g a det. 

PS: Min barndoms många örhängen har blivit kvarglömda gång efter annan i omklädningsrummet i skolan, vi fick inte ha dem på gymnastiken: fanns risk att de fastnade i kläder eller i andras örhängen under en match.. viktigt att tänka på! 😀

• Anonym (Hm)
    Faster Knaster skrev 2025-01-28 15:27:32 följande:

Det går att göra hål i öronloben på små barn smärtfritt och med minimal kanske obefintlig risk för infektion, tips: Apoteket Hjärtat har en länk till Blomdahl Medicin. Jag har själv vuxit upp i en kultur där flickor får bära örhängen mkt tidigt, inget ont i det! Personligen tycker jag att huden bör i möjligaste mån hållas frisk o fri från piercing o tatueringar men kan inte gå så långt som att påtvinga andra min egen åsikt.. det är ju så coolt med stilvariation! Snälla ni andra, starta inte ett krig p g a det. 

PS: Min barndoms många örhängen har blivit kvarglömda gång efter annan i omklädningsrummet i skolan, vi fick inte ha dem på gymnastiken: fanns risk att de fastnade i kläder eller i andras örhängen under en match.. viktigt att tänka på! 😀

Fruktansvärt dåligt förslag. Pistol är till att börja med det absolut sämsta för en bra läkningsprocess. Dessutom finns det ingen piercing som är smärtfri. skäms! 

Mina föräldrar tog hål i mina öron när jag var 1 år och jag är uppvuxen i samma kultur. Min dotter fick ta hål när hon själv ville vid 7 års ålder. förlåt, jag är sällan hård i ton men du måste ju tillhöra en extremt mycket äldre generation och kan omöjligt minnas hur besvärligt och ont det gör i öronen LÅNGT efter. Annars hade du inte skrivit sådant trams 

• Hugful80

Det går att göra hål i öronloben på små barn smärtfritt😀

Nej. Eller tänker du att man söver ned dem?

Jag har själv vuxit upp i en kultur där flickor får bära örhängen mkt tidigt, inget ont i det!

Jo. Man bör inte utföra övergrepp på barn.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Anonym (Womderum)

Tack för tips, jag ska kolla upp det!

Bra påminnelse om gymnastiken 
Svar på tråden Hål i öronen små barn Stockholm