Rädd för att jag blivit ögad
Mitt förhållande gick bra tills jag nämnde honom till min släkt och nu är det slut. Har jag blivit ögad?
Mitt förhållande gick bra tills jag nämnde honom till min släkt och nu är det slut. Har jag blivit ögad?
Då kanske du ska flytta till ett land där alla resonerar som du.
Så länge du är här ska du skita i hur svenskar lever och om du vill ha svar om hokus pokus som svenskar inte tror på eftersom vi värdesätter fakta och vetenskap så ska du inte ställa sådana frågor på ett forum där majoriteten som skriver är svenskar.
Jag tror inte att du och många andra invandrare förstår hur extremt trötta de flesta svenskar är på detta förbannade gnäll på oss svenskar. Det är ju ingen slump att bor här och inte i ett land som styrs av medeltida traditioner och vidskeplighet.
De är förstås betydligt bättre här, annars skulle folk inte strömma hit. Undrar vad det beror på, kanske att Sverige styrs av fakta, logik och vetenskap.
Är det värre att bli ögad än att bli näsad?
Är nog inget att oroa sig för. Tror det är mest en myt, det där med att ge någon onda ögat. Som mest kan ett positivt resultat av en sådan förbannelse handla om ren placebo.
Kan dock själv önska ibland att det faktiskt var möjligt. Finns flera personer jag skulle förbanna med ögning isåfall, om jag bara visste säkert att det fungerade.