• Anonym (fult tryne)

Varför tycker jag det är läskigt med fula ansikten när jag själv är ful?

Jag reagerar starkt på "fula" människor. Tycker de ser läskiga ut med sina fula ansikten eller feta kroppar. 
    Men jag är själv ful. Undviker att se mig i spegeln, går inte runt och tänker att jag är en läckerbit.
    Det vore ju bättre om jag kunde ha överseende med andras fulhet när jag själv är ful. Varför är det så?
    Jag stör mig på fula människor. Det är ju pinsamt och har inte sagt det till någon, då jag såklart skäms över det.
    Hjälp mig att tänka.

• Svar på tråden Varför tycker jag det är läskigt med fula ansikten när jag själv är ful?
  • Anonym (Ghost)

Du anser att du själv är ful och när du ser andra människors fulhet blir du påmind om vad du ogillar hos dig själv.

• Anonym (W)
    Anonym (fult tryne) skrev 2025-01-28 23:44:47 följande:
    Varför tycker jag det är läskigt med fula ansikten när jag själv är ful?

Jag reagerar starkt på "fula" människor. Tycker de ser läskiga ut med sina fula ansikten eller feta kroppar. 
    Men jag är själv ful. Undviker att se mig i spegeln, går inte runt och tänker att jag är en läckerbit.
    Det vore ju bättre om jag kunde ha överseende med andras fulhet när jag själv är ful. Varför är det så?
    Jag stör mig på fula människor. Det är ju pinsamt och har inte sagt det till någon, då jag såklart skäms över det.
    Hjälp mig att tänka.

Det enda läskiga är väl din inställning.
  • Anonym (Melania)

Vi är ju programmerade att attraheras av symmetri och harmoniska drag. Då tror våra stenåldershjärnor att personen ifråga är symmetrisk och frisk inuti också. 

Fulhet och assymetriska drag, t ex sneda näsor, olika stora ögon, fula tänder med mera hänger ihop med inavel och vi ska undvika sådana människor när det handlar om reproduktion.

Söta barn får bättre behandling redan på BB, så du är inte ensam. 

Det är sorgligt, men så är det. 

Sedan är det väl som det gamla talesättet i Hollywood: You're not ugly, you're just poor. Med andra ord: man kan använda sig av kirurgi och så vidare för att bli vacker. 

Svar på tråden Varför tycker jag det är läskigt med fula ansikten när jag själv är ful?