• Anonym (Anna)

Han lämnar mig om

Vi var så nära vårt drömhus hade sålt vårt skulle bara skriva under men då drog de sig ur
    vi hann inte sälja det innan någon annan fick vårt drömhus o sambon är arg för jag ville inte sälja stugan vi har då hade vi haft råd att köpa det utan att sälja vårt innN

• Svar på tråden Han lämnar mig om
  • Anonym (Anna)

han anklagar mig o det r mitt fel hade jag gått med på att sälja stugan hade vi bott där nu.

nu har det kommit ett nytt hus men 3 mil från där vi bor nu o jag vill inte bo där . Han tycker jag förstör hans liv o om jag inte flyttar med så vill han skiljas. Jag är så olycklig min värsta mardröm . Men jag vill inte ja huset kan inte lägga hela mitt spar på något som inte känns rätt eller? Jag vill inte missta min famil 

• NinniQX

Vill du verkligen vara tillsammans med en person som hotar dig på det sättet? Det är inte kärlek enligt mig. 

• Anonym (A)

Vill du inte sälja så är det så.

• Anonym (X)

Vad hade ändrat sig om ni (du?) sålt stugan?

• Anonym (Anna)
    Anonym (A) skrev 2025-01-29 21:22:59 följande:

Vill du inte sälja så är det så.

Vi hade fått lån till att köpa huset vi ville ha då men jag trodde verkligen vi skulle få vårt hus sålt ångraf mig verkligen o inser att det är mitt fel just det. Men i detta vill jag inte bo förstår om han blir besviken men vill inte missta min familj
  • MsM84

Förstår jag rätt så har ni tittat på andra boenden, ert drömhus kom till salu och ni var nära att få det men behövde sälja ert hus och det sket sig i sista sekund. Hade ni däremot tidigare sålt stugan så hade ni ändå fått drömhuset. Nu vill han istället köpa ett annat hus, som du inte vill bo i, och hotar med att skiljas om du inte går med på att köpa huset du inte vill ha. Stämmer detta? Isf - 1) du kunde inte veta att ert drömhus skulle komma ut och försäljning av ett hus skulle slita sig på målsnöret. Extremt frustrerande och tråkigt, men inget man rimligtvis kan beskylla någon av er för. 2) om han försöker pressa dig till att köpa ett hus du inte vill ha - vad för relation har ni? För mig hade han förstört relationen genom att ställa den sortens ultimatum.

• Anonym (Anna)
    MsM84 skrev 2025-01-29 21:51:03 följande:

Förstår jag rätt så har ni tittat på andra boenden, ert drömhus kom till salu och ni var nära att få det men behövde sälja ert hus och det sket sig i sista sekund. Hade ni däremot tidigare sålt stugan så hade ni ändå fått drömhuset. Nu vill han istället köpa ett annat hus, som du inte vill bo i, och hotar med att skiljas om du inte går med på att köpa huset du inte vill ha. Stämmer detta? Isf - 1) du kunde inte veta att ert drömhus skulle komma ut och försäljning av ett hus skulle slita sig på målsnöret. Extremt frustrerande och tråkigt, men inget man rimligtvis kan beskylla någon av er för. 2) om han försöker pressa dig till att köpa ett hus du inte vill ha - vad för relation har ni? För mig hade han förstört relationen genom att ställa den sortens ultimatum.

Jag vet att det inte är rätt men jag är så rädd att förlora min familj . 

du förstod det rätt, hade jag fått göra om hade jag sålt stugan men den betyder mycket o ville helst inte om det fick ändå. Men med facit i efterhand så gjorde jag helt fel o jag sabbade en dröm. Det är jag väldigt ledsen för

• Anonym (Nej)

Vad du än gjorde så ursäktar det inte hans idiotbeteende. Skaffa inte hus förrän nu gått i parterapi och han har jobbat med hur han tilltalar dig!!

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Anna) skrev 2025-01-29 22:16:45 följande:

Jag vet att det inte är rätt men jag är så rädd att förlora min familj . 

du förstod det rätt, hade jag fått göra om hade jag sålt stugan men den betyder mycket o ville helst inte om det fick ändå. Men med facit i efterhand så gjorde jag helt fel o jag sabbade en dröm. Det är jag väldigt ledsen för

Varför lägger du skulden på dig själv? Det som hände var tråkigt, men inte ditt fel. Du ville behålla stugan. Uppenbarligen hade ni möjlighet att göra det. Du kunde inte veta att husköpet skulle skita sig i sista stund.

Din man beter sig som en skit däremot, som skyller på dig och hotar med skilsmässa om han inte får som han vill.

Vi köpte ett hus jag gärna ville ha, men min man gillade också huset. Hade han inte gjort det hade vi aldrig köpt det, hur mycket jag än ville ha det. Båda måste trivas. Att din man sätter sitt äktenskap på spel över ett husköp, är helt sjukt. Eller ligger det annat bakom? 
  • Anonym (oj)

Han måste ha problem med empatin om han hotar med separation för en sån sak. Är han lika empatilös även när det gäller andra saker?

Svar på tråden Han lämnar mig om