• AlterEgon

Ok med kompisar från Mötesplatsen

Är det ok att hålla kontakten med individer man mött på Mötesplatsen, efter att man gått in i ett förhållande?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ok med kompisar från Mötesplatsen
  • Xenia

Jag kan inte ens svara. Vad är det för kontakter? Som vänner eller bekanta så gäller väl samma sak som för vänner/bekanta irl? Eller gäller det bekanta man "sextat" med eller sexat med irl?

• Anonym (J)
    Xenia skrev 2025-01-30 14:45:35 följande:

Jag kan inte ens svara. Vad är det för kontakter? Som vänner eller bekanta så gäller väl samma sak som för vänner/bekanta irl? Eller gäller det bekanta man "sextat" med eller sexat med irl?

Jag är tjej och har några sådana, eller haft. Det kan vara tex en kille man har skrivit med till en början för man hade intresse för den. Men där man sedan kände att nej det var ingen man ville vara med. Då har jag övergått i enbart vänskap med den. Men det är ingen jag ens har träffat. Håller heller inte kontakten ofta. I princip aldrig. Men har honom som vän. Han kan skruva något ibland och fråga hur det är men inte mer än så.
  • Anonym (J)

Har ett ex på sociala medier, han skriver ibland. Men min kille är okej med det. Jag berättar ju när/om han skriver och han vet att jag inte vill vara med honom ändå. 

Tycker allt beror på hur ärlig man är och tilliten man har till varann. 

• Anonym (J)

De är ju kompisar. Som vem som. 

Men sitter man och dreglar över den så är det ju en helt annan grej. 

• Anonym (!!!)

Men alternativ 6 & 9 innebär ju precis samma sak.

• AlterEgon

Ja, det är väll från fall till fall, men har man träffats på Mötesplatsen, så var man nog inte ute efter kompisar att spela Bridge med kanske?

I min värld uppfattar jag att Mötesplatsen är primärt för att hitta en partner för ett förhållande,men jag kan ha fel.

Så kompis från mötesplatsen, i min värld, är någon som är en potentiell, eventuell, reserv eller något liknande.

• AlterEgon

Har man mötts på en site som mötesplatsen, så sökte man mest troligt inte brevvänner, eller?

Jag kan tycka att det måste finnas andra ställen att ragga upp vänner på. Kanske är det jag som.är för insnöad, men på Tinder eller Mötesplatsen loggar jag inte in för att skaffa kompisar o snacka ishockey med.
  • AlterEgon

Om ens partner inte är ens bästa vän som går före alla andra, kanske man ska tänka över sitt val av partner.

Vill man hänga med folk från mötesplatsen och Tinder o sånt, kanske man ska tänka över om man egentligen vill vara i ett förhållande kanske.

• Anonym (Bajsow1)

Jag kan inte ens svara.

Men du skulle ändå?
  • AlterEgon

Nej, jag skulle inte göra det. Har man träffats på Tinder eller Mötesplatsen, så var nog hela grunden för att inleda en relation, romantisk eller sexuell.

Tror inte man skaffar kompisar där för att snacka politik.Jag kanske fel, och då får jag väll börja jaga lite intressanta människor där för att fylla  på min bekantskapskrets.

• AlterEgon

Är det många som fortsätter att umgås med dejter som det inte blev något seriöst med?

Även sen man fått in i ett annat förhållande?

Om så, vad säjer era partners?

• AlterEgon

Ja, utfallet i röstningen hittills verkar pena på att det är ok, så jag kanske ska ta kontakt med den där dejten som jag träffade på Mötesplatsen ändå, då hon var så himla intressant.

Tror vi skulle bli jättebra kompisar. Och min partner har ju kvar kontakten med killarna hon träffade där ochså fortfarande, så det verkar vara ok att göra så då.

Svar på tråden Ok med kompisar från Mötesplatsen