Förskolebarn säger ”aj aj” vid blöjbyte
Hej.
jag är förstagångsförälder och har precis skolat in mitt barn på dagis. Hen är 18 månader.
häromdagen när jag hämtade mitt barn så sa ena pedagogen att hon hade bytt en bajsblöja på mitt barn och sa att hen var lite röd och då hade gett henne en kräm för rodnaden. Ok inga problem där tänkte jag. ( hen var inte röd om rumpan på morgonen innan lämning )
men när jag kom hem och skulle byta hens blöja så säger hon ?aj aj? och vill inte att jag ska byta på henne. ( aj aj är ett nytt ord för hen och går runt och säger det hela tiden ) så jag tänkte inte mera på det.
tills idag när jag hämtade hen så hade hen inte velat byta blöja på förskolan Och pedagogen berättade att hen hade sagt ?aj aj ? när dom väl bytte blöja.
saken är den nu att jag vet att pedagogen som bytte hens blöja häromdagen är ganska hårdhänt , torkar hårt osv för när vi hade inskolning så bytte jag blöja pp Mitt barn samtidigt som denna pedagog bytte på ett annat barn.
hen Har inte haft några problem med blöjbyte hemma dom senaste dagarna.
två tankar har jag,
säger Hen aj aj för att hen vet att det kommer göra ont när pedagogen ska byta på hen , eller tror dom att vi föräldrar har gjort något dumt mot hen?
vad ska jag göra? Ska jag göra något? Ska jag berätta för pedagogerna att jag misstänker att någon eventuellt torkar lite för hårdhänt?
eventuellt jag som har för mycket hjärnspöken. Men ni som har mer erfarenhet som förälder eller som pedagog kanske har något tips?