• Anonym (Elin)

Saknar sexlust

Min kille uttrycker hur han ständigt saknar sexlust. Vi pussas knappt men vi har kul ihop. Men han vill hellre se på en serie själv eller svara på mejl, fixa i trädgården, snickra ihop något och ja, det är ju svårt att veta om han undviker mig. 

Men får han välja så vill han helst inte umgås. 

• Svar på tråden Saknar sexlust
  • Anonym (Elin)
    beli skrev 2025-01-31 13:53:53 följande:

Gör slut, tycker jag.

Vrf? 
  • Mandel
    Anonym (Elin) skrev 2025-01-31 13:55:03 följande:
    Vrf? 

Av den enkla anledningen att ni inte har en kärleksrelation utan en vänskap.
    Och helt ärligt så verkar den vänskapen vara på hans villkor, att ni ska umgås när de passar honom och han annars hellre är själv...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Elin)
    Mandel skrev 2025-01-31 14:26:51 följande:

Av den enkla anledningen att ni inte har en kärleksrelation utan en vänskap.
    Och helt ärligt så verkar den vänskapen vara på hans villkor, att ni ska umgås när de passar honom och han annars hellre är själv...

Fast varför skulle vi inte kunna ha en kärleksrelation som ser ut såhär? 
  • Arcnice

Är hans brist på sexlust ett problem för ert förhållande? Om det är så, ser han det också som ett problem som han vill hitta en lösning på?
    Om hans brits på sexlust är ett problem för dig men inte för honom tycker jag att du ska lämna förhållandet.

• Anonym (lkjh)
    Anonym (Elin) skrev 2025-01-31 14:34:28 följande:
    Vad var meningen med trådstarten då om ni inte har något problem?
  • Anonym (Fredag)

Tja, det finns väl rätt många förhållanden där man inte umgås. Så ni nog rätt normala båda två.

• Mandel
    Anonym (Elin) skrev 2025-01-31 14:34:28 följande:
    Skillnaden på en kärleksrelation och en vänskap är väl detta med pussar och fysiskt - sex. 

Jag har en killkompis som jag skulle kunna säga att jag älskar, men på ett vänskapligt vis. 
    Jag älskar honom som den bror jag aldrig haft, men kan inte se oss som ett kärlekspar och jag har inget som helst problem med att han dejtar och är tillsammans med andra. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Saknar sexlust