• Anonym (korrekt)

Måste en man vara politiskt korrekt för att bli sexig?

Tänk att du går på en dejt med en helt vanlig 35-årig man och så kommer ni in på världsläget.

Han pratar engagerat om hur mycket han tycker illa om Donald Trump, Elon Musk och SD:s trollfabriker. Kriminaliteten beror enligt honom på nedskärningar i skolan och det var tur att angiverilagen stoppades. Hoppas räntorna går ner snart så att vi som är medelklass kan börja konsumera och flyga mer igen, men jag tänker självklart på klimatet, säger han.

Är detta en man som du blir attraherad av, faller för och vill ha som din framtida livspartner?

• Svar på tråden Måste en man vara politiskt korrekt för att bli sexig?
  • Anonym (korrekt)
    Anonym (Nina) skrev 2025-02-07 12:49:21 följande:
    Hade du stått för dessa åsikter istället för att sätta upp hela Kapten Klänning-fasaden hade du kanske, observera kanske, stått högre i kurs hos många kvinnor, i alla fall på det politiska planet.
    Det har jag inte gjort.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (korrekt) skrev 2025-02-13 20:14:35 följande:
    Det har jag inte gjort.
    Bra. Ingen blir sexigare av att leka pk.
  • Anonym (korrekt)
    Anonym (Benz) skrev 2025-02-07 12:37:04 följande:
    Så din frågeställning i ts handlar mest om att du föreställer dig låtsas ha andra åsikter än du egentligen har för en dejt? Alternativt att du är sarkastisk för att du avskyr kvinnor och anser att alla dejter tycker lika

Eller mer troligt en kombination av de två.
    Du har inte så stora framgångar inom dejtingen va? Jag skulle kunna berätta varför.
    Frågeställningen är om kvinnor vill ha en sån här karikatyr av en pk-man eftersom alla medier skriver att kvinnor bara vill ha män som är vänster.

Är han perfekt för dig?
  • Anonym (korrekt)
    Ascendere skrev 2025-02-07 15:40:48 följande:

Han låter ju ganska tråkig och socialt osmidig om det där är det mest intressanta han kan uppbringa.  

ska man få en kvinna våt måste man bli mycket mer personlig, det där är bara åsikter som 90% har så säger absolut ingenting om honom själv.

90% i dina kretsar eventuellt, men bara 25-30% av alla män.
  • Anonym (korrekt)
    Anonym (OMG) skrev 2025-02-07 15:09:45 följande:

På vilket sätt är det PK att ogilla Trump, Musk och SD:s trollfabriker?!? Att demokratin i USA håller på att nedmonteras framför våra ögon genom en mängd illegala åtgärder borde få alla att bli vettskrämda, upprörda och reagera. Att SD:s våta dröm är att göra något liknande i Sverige är lika skrämmande.

Jag skulle ALDRIG kunna attraheras av en man eller respektera en kvinna som hyllade ovanstående och slängde sig med löjliga epitet som woke och PK för att rättfärdiga sina sunkiga rasistiska och misogynistiska åsikter.

Så mannen i ditt exempel (möjligen med undantag för räntorna) ser jag inte som PK utan som en normal sund man med schyssta värderingar så absolut så länge det finns kemi.

Demokratin nedmonteras inte för att fel person blev vald. Vad menar du ens med det? Hösten 2028 kommer det ett nytt presidentval och Trump kommer inte kunna förbjuda demokrater från att ställa upp eller få röster i det valet.

Paranoida föreställningar är inte samma sak som fakta.
  • Tukt
    Anonym (korrekt) skrev 2025-02-13 20:18:18 följande:
    Frågeställningen är om kvinnor vill ha en sån här karikatyr av en pk-man eftersom alla medier skriver att kvinnor bara vill ha män som är vänster.

Är han perfekt för dig?
    Skriver "alla medier det"? Var då? Blir nyfiken.
  • Anonym (Ja tydligen)
    Anonym (korrekt) skrev 2025-02-01 03:22:11 följande:

Tänk att du går på en dejt med en helt vanlig 35-årig man och så kommer ni in på världsläget.

Han pratar engagerat om hur mycket han tycker illa om Donald Trump, Elon Musk och SD:s trollfabriker. Kriminaliteten beror enligt honom på nedskärningar i skolan och det var tur att angiverilagen stoppades. Hoppas räntorna går ner snart så att vi som är medelklass kan börja konsumera och flyga mer igen, men jag tänker självklart på klimatet, säger han.

Är detta en man som du blir attraherad av, faller för och vill ha som din framtida livspartner?

Ja fast men efter vad kvinnor tycker om. 
    Annars är det ingen rättighet till ett förhållande som gäller. 
  • Anonym (A)
    Anonym (För_egen_del) skrev 2025-02-01 15:05:58 följande:

För egen del är jag fruktansvärt trött och less på alla dessa män som ska vara "icke_PK" och oombett börjar prata om hur invandringen "förstört Sverige" och politiker som "blundar för problemen" och "inte såg det komma" m.m. Man kan redan från början räkna ut att dessa män är relativt lågintelligenta och förmodligen har sport och bilar som enda intresse. Big no-no med andra ord.

Såna män får en att hellre välja singellivet. 
  • Anonym (Hon)

Nej det måste han inte. Min karl är nog enligt många högerextremist, men enligt mig är han frisk i huvudet och kan tänka själv. Det är sexigt. 
  • Dr Nail

Jag skulle snarare säga jag tänker på klimatet men jag måste flyga till Thailand så jag kan knulla oftare. Hoppas det blir billigare snart. 

• Anonym (123)

Eftersom jag gillar Trump och beundrar Musk, och röstar på SD så nej.

Kriminaliteten har andra orsaker som jag inte kommer gå in på här, dels för att inte riskera att bli anmäld.
    Angiverilagen ser jag som bra, med mycket små undantag.

Jag flyger utomlands ett par gånger varje år, älskar charter!

Dessutom är 35 alldeles för ungt för mig.

Så stort nej från mig.
  • Anonym (OMG)
    Anonym (korrekt) skrev 2025-02-13 20:26:29 följande:
    Demokratin nedmonteras inte för att fel person blev vald. Vad menar du ens med det? Hösten 2028 kommer det ett nytt presidentval och Trump kommer inte kunna förbjuda demokrater från att ställa upp eller få röster i det valet.

Paranoida föreställningar är inte samma sak som fakta.
    Paranoida föreställningar?!? Följer du vad som händer i USA öht? Eller läser du bara "fakta" på nätet av sådana som "ser igenom vad PK-media döljer"? 

Införandet av DOGE tex vad säger du om det? Är det demokratiskt att låta en icke folkvald få tillgång till känslig information, ställa in betalningar, avskeda folk och allmänt härja runt för att sko sig själv? Att försöka runda USA:s konstitution på olika sätt? Att hota med krig för att ta över Kanada, Grönland och att jämna Gaza med marken och förflytta ett folk utan deras medgivande?

Att liera sig med andra fascister som Putin och Netanyahu? Agenda 2025 är det ett demokratiskt dokument? Att ta bort och begränsa kvinnors, LBTQ och andra minoriteters rättigheter? Sänka/ta bort skatten för de rika medan medelklass/ arbetarklass går på knäna? Ett förslag om att det ska bli möjligt att bli vald som president en tredje gång? Tillsätter kompisar och totalt olämpliga personer på höga poster där de kan göra otrolig skada som kommer ta åratal att läka. Listan är oändlig. Och när det sitter fega små republikaner i både kongress och senat så går hans förslag igenom.. Förhoppningsvis tar demokraterna över den ena  i midterm.

Dra upp huvudet ur den bruna sörjan och inse att det vi bevittnar nu är otäckt likt hur det gick till i Tyskland på 1920-talet, men det är väl bara bogus enligt dig. Du vet ju bäst för du hittar ju den "äkta" infon som du och dina gelikar drömmer ihop. Det är sådana som du som gör att det här är möjligt, små får som följer den starke mannen utan att ifrågasätta eller tänka. Ni skriker att andra är PK och woke när det är ni själva som sväljer all propaganda, tackar och ber om mer.
  • Anonym (korrekt)
    Anonym (OMG) skrev 2025-02-14 11:01:11 följande:
    Paranoida föreställningar?!? Följer du vad som händer i USA öht? Eller läser du bara "fakta" på nätet av sådana som "ser igenom vad PK-media döljer"? 

Införandet av DOGE tex vad säger du om det? Är det demokratiskt att låta en icke folkvald få tillgång till känslig information, ställa in betalningar, avskeda folk och allmänt härja runt för att sko sig själv? Att försöka runda USA:s konstitution på olika sätt? Att hota med krig för att ta över Kanada, Grönland och att jämna Gaza med marken och förflytta ett folk utan deras medgivande?

Att liera sig med andra fascister som Putin och Netanyahu? Agenda 2025 är det ett demokratiskt dokument? Att ta bort och begränsa kvinnors, LBTQ och andra minoriteters rättigheter? Sänka/ta bort skatten för de rika medan medelklass/ arbetarklass går på knäna? Ett förslag om att det ska bli möjligt att bli vald som president en tredje gång? Tillsätter kompisar och totalt olämpliga personer på höga poster där de kan göra otrolig skada som kommer ta åratal att läka. Listan är oändlig. Och när det sitter fega små republikaner i både kongress och senat så går hans förslag igenom.. Förhoppningsvis tar demokraterna över den ena  i midterm.

Dra upp huvudet ur den bruna sörjan och inse att det vi bevittnar nu är otäckt likt hur det gick till i Tyskland på 1920-talet, men det är väl bara bogus enligt dig. Du vet ju bäst för du hittar ju den "äkta" infon som du och dina gelikar drömmer ihop. Det är sådana som du som gör att det här är möjligt, små får som följer den starke mannen utan att ifrågasätta eller tänka. Ni skriker att andra är PK och woke när det är ni själva som sväljer all propaganda, tackar och ber om mer.
    Elon Musk är bara en rådgivare till presidenten. Det är Trump som tar de formella besluten om att skära ner statliga utgifter. Presidenten är vald av folket och därför är Musks roll i administrationen inte alls odemokratisk.

Jag förstår att du inte gillar Trumps politik, men det är politiken som du borde kritisera. Hans politik är inte odemokratisk för att den är höger-inriktad.

Det som hände i Tyskland, Italien eller Spanien före andra världskriget var verkliga exempel på när demokratin avskaffades och oppositionen förbjöds. USA är inte i närheten av det.
  • Anonym (Benz)
    Anonym (korrekt) skrev 2025-02-15 01:08:51 följande:
    Elon Musk är bara en rådgivare till presidenten. Det är Trump som tar de formella besluten om att skära ner statliga utgifter. Presidenten är vald av folket och därför är Musks roll i administrationen inte alls odemokratisk.

Jag förstår att du inte gillar Trumps politik, men det är politiken som du borde kritisera. Hans politik är inte odemokratisk för att den är höger-inriktad.

Det som hände i Tyskland, Italien eller Spanien före andra världskriget var verkliga exempel på när demokratin avskaffades och oppositionen förbjöds. USA är inte i närheten av det.
    Har du tänkt att du ska dölja dina egentliga åsikter för att du tror dig kunna komma innanför trosorna på någon dejt? Bara fejka? Det krävs nog ett visst mått av narcissistisk läggning för att tro att du skulle kunna maskera dina egentliga åsikter. Dessutom så blottas även en föraktfull attityd mot kvinnor som ingen kvinna gillar, oavsett politisk läggning.
Svar på tråden Måste en man vara politiskt korrekt för att bli sexig?